Klienci Banku Millennium korzystający z aplikacji mobilnej mogą włączyć autoryzację operacji za pomocą odcisku palca na urządzeniach z systemami Android i iOS (Touch ID) oraz skanu twarzy (Face ID) na urządzeniu z systemem iOS. Aby uaktywnić usługę autoryzacji biometrycznej wystarczy zaktualizować aplikację mobilną do wersji 4.76 lub wyższej, a następnie w Ustawieniach aplikacji wybrać odpowiednio opcję Odcisk palca, Touch ID lub Face ID.
Przeczytaj również 👉 PayEye udostępnił nową usługę płatności biometrycznych
Autoryzacja biometryczna
Autoryzacja biometryczna w Banku Millennium jest stale rozwijana i wzbogacana o kolejne procesy.
Obecnie jest dostępna dla poniższych typów operacji:
- przelew tradycyjny, przelew Pomagam, przelew BLIK na telefon,
- płatność za przejazd autostradami,
- zlecenie stałe,
- przelew z karty kredytowej,
- potwierdzenie ankiety inwestycyjnej i kupno produktów inwestycyjnych,
- otwarcie konta osobistego, firmowego i konta dla dziecka,
- potwierdzenie wniosków urzędowych, np. 500+, 300+, RKO, dofinansowanie pobytu w żłobku,
płatność za bilety do kina, - zakup kodów i doładowań,
- aktywacja Apple Watch.
Jak działa biometria?
Biometria zapewnia rozpoznanie konkretnej osoby, wykorzystując jej unikalne cechy fizyczne np. odcisk palca. Oznacza to, że tylko klient jest w stanie zalogować się do aplikacji i potwierdzić operację. Dzięki temu jest bezpieczniejsza od tradycyjnych metod polegających na wpisywaniu hasła czy PIN-u.
Aplikacja mobilna wykorzystuje dane biometryczne użytkownika zapisane w jego telefonie. Przy włączaniu usługi bank przypomina klientowi podstawowe zasady bezpieczeństwa przy korzystaniu z biometrii. Dotyczy to przede wszystkim możliwości korzystania z usługi przez inne osoby, których dane biometryczne zapisane są w telefonie np. dziecka czy partnera.
Przeczytaj również 👉 Samsung i Mastercard łączą siły. Firmy wspólnie pracują nad kartami płatniczymi z czytnikiem linii papilarnych