Huge Thing uruchamia nowy program dla firm technologicznych z CEE

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Huge Thing uruchamia nowy program dla firm technologicznych z CEE

Udostępnij:

Intensywny 2-miesięczny program szkoleniowy stworzony dla startupów z CEE mających globalne aspiracje, właśnie tym jest Collabor8. Inicjatywa została zaprojektowana przez doświadczony zespół Huge Thing, który realizuje program we współpracy z Partnerami: Google for Startups, PZU, Saint Gobain Glass, Let’s Fintech with PKO Bank Polski i SpeedUp Venture Capital Group. Collabor8 wystartuje na przełomie maja i czerwca, a rekrutacja potrwa do 23 kwietnia.

Czym jest nowa inicjatywa Huge Thinga?

Collabor8 to opracowany na podstawie potrzeb rynkowych 2-miesięczny program szkoleniowy zaprojektowany dla startupów z Europy Środkowo-Wschodniej. Ma na celu edukację w zakresie efektywnej współpracy startupów z korporacjami oraz funduszami venture capital. Poprzez ten kompleksowy program, startupy posiądą niezbędne umiejętności do przygotowania się do zdobycia dużego partnera biznesowego. Eksperci przekażą uczestnikom wiedzę o tym, jak zweryfikować gotowość startupu do współpracy z korporacjami, w jakich modelach ta współpraca może przebiegać i na co powinny być przygotowane. W ramach Collabor8 startupy poznają również kluczowe narzędzia i techniki, które pomogą im przy pozyskaniu kolejnych rund finansowania. Cały program został zaprojektowany i będzie realizowany we współpracy z Partnerami programu, którymi są: Google for Startups, PZU, Saint Gobain Glass, Let’s Fintech with PKO Bank Polski i SpeedUp Venture Capital Group.

– Program Collabor8 to nasza odpowiedź na zidentyfikowane potrzeby startupów, z którymi spotykamy się m.in. w toku realizowanych programów pre-akceleracyjnych i akceleracyjnych. Wiele z nich podchodzi do współpracy z klientem korporacyjnym robiąc to intuicyjnie, co często przekłada się na błędy, wydłuża czas trwania etapu budowania relacji lub nawet sprawia, że skutecznie nawiązana relacja zostaje zaprzepaszczona na dalszym etapie współpracy. Startupy i korporacje to dwie równolegle funkcjonujące rzeczywistości, które mogą mieć wiele płaszczyzn współpracy przynoszącej obopólne korzyści, dlatego warto korzystać z wiedzy i doświadczenia tych, którzy wiedzą jak zwiększyć szanse startupu na udaną współpracę biznesową – Maryla Wojcieszek, Interim Head of Knowledge w Huge Thing.

Dla kogo dedykowany jest program?

Collabor8 przeznaczony jest dla startupów pochodzących z Europy Środkowo-Wschodniej, które mają zweryfikowane MVP, oraz są po pierwszej rundzie finansowania i przygotowują się do kolejnej. Poszukiwane są głównie rozwiązania bazujące na technologii Artificial Intelligence & Big Data, z wykorzystaniem dla branż: Healthtech, Fintech, Insurtech, Cleantech, Logistyka, Energetyka i Produkcja. Program jest w pełni darmowy i equity-free.

Z czym wyjdą startupy po programie?

Przede wszystkim z wiedzą, która pozwoli im zwiększyć skuteczność zdobywania klienta korporacyjnego i świadomie podejść do tego procesu. Collabor8 pomoże uczestnikom zrozumieć specyfikę działania dużych graczy z rynku. Przedstawi ich perspektywę i zapozna z procesami zachodzącymi wewnątrz korporacji w obszarze innowacji. Dostarczy narzędzia, które pomogą ocenić gotowość korporacyjną startupu i opracować plan działań zwiększających ten poziom. Cennym aspektem programu jest również przestrzeń na wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami.

– Dla wielu startupów praca z dużymi organizacjami może okazać się bardzo trudna. Zestawienie dynamicznie działającej małej organizacji, w której decyzje podejmowane są szybko i w bardzo wąskim gronie, z dużą, złożoną, wielopoziomową organizacją, gdzie często proces decyzyjny przechodzi przez wiele etapów, może być dużym wyzwaniem, jeśli nie będzie wzajemnego zrozumienia i budowania świadomych oczekiwań. Dlatego tak ważne jest dostarczanie wiedzy o sobie w obu kierunkach, zarówno startupom o pracy z korporacjami, jak i osobom pracującym w korporacjach o świecie i dynamice startupów – Michał Kramarz, Dyrektor Google for Startups w regionie Europy Środkowej.

Kolejnym celem jest zwiększenie gotowości inwestycyjnej startupów. Dzięki wysokiej jakości mentorshipowi Partnerów i Menedżerów Inwestycyjnych SpeedUp Venture Capital Group, startupy poznają narzędzia i techniki, które pomogą im w pozyskaniu kolejnej rundy finansowania czy skutecznym przeprowadzeniu procesu fundraisingu. Podczas przeprowadzonych sesji, uczestnicy dowiedzą się o tym, jak zaplanować, przygotować i realizować proces fundraisingu. Jakie są różnice w procesie inwestycyjnym – zarówno po stronie funduszu, jak i founderów – pomiędzy seed a series A, oraz jak dobrze przygotować materiały na potrzeby procesu inwestycyjnego.

Poznanie perspektywy funduszu nada startupom cenny kierunek przy planowaniu dalszego pozyskiwania kapitału od inwestorów.

– Founderzy spółek na bardzo wczesnym etapie rozwoju, często zaledwie miesiące od rozpoczęcia pierwszych działań, szukają wsparcia merytorycznego w zakresie fundraisingu czy myślenia strategicznego o rozwoju swojego biznesu. Wiele z nich to wysokiej klasy specjaliści i specjalistki z różnych dziedzin lecz niekoniecznie z dużym doświadczeniem menedżerskim czy finansowym. Udział w programie to dla nich okazja, aby odebrać pigułkę wiedzy i doświadczeń z rynku, ale też zebrać pierwszy feedback od potencjalnych inwestorów czy klientów. – Robert Grygorowicz, Investment Manager w SpeedUp Venture Capital Group
.

Nie zapomnijmy o networkingu, nie tylko pomiędzy uczestnikami i mentorami, ale również z udziałem Partnerów programu, czyli przedstawicieli: Google For Startups, PZU, Saint-Gobain Glass, Let’s Fintech with PKO Bank Polski czy SpeedUp Venture Capital Group, którzy mają ogromne doświadczenie we współpracy ze startupami i są otwarci na poznanie nowych projektów z rynku.

Czas trwania programu i rekrutacja

Program zostanie uruchomiony pod koniec maja i zgodnie z zapowiedzią potrwa 2 miesiące. Rekrutacja do Collabor8 trwa do 23 kwietnia.

 

Czy innowacje da się zmierzyć?

Jak dopasować źródła innowacji do etapu i gotowości firmy?

Współpraca korporacji i startupu – jak się na niej nie potknąć, czyli o usprawnianiu korporacyjnych procesów pracy z innowacjami