PropTech REDD pozyskał 6,5 mln zł od aniołów biznesu

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

PropTech REDD pozyskał 6,5 mln zł od aniołów biznesu

Udostępnij:

REDD, firma technologiczna, która zbudowała największą bazę danych rynku nieruchomości komercyjnych w tej części Europy, pozyskała nowych inwestorów. Firma ogłosiła, że w REDD zainwestowali Tomasz Trzósło (prezes EPP), Bartosz Mierzwiak (były dyrektor zarządzający w Logicor) oraz dr hab. Krzysztof Kalicki (w Radzie Nadzorczej Deutsche Bank Polska). W obecnej rundzie inwestycyjnej dedykowanej aniołom biznesu, spółka zebrała 6,5 mln zł. 

— Nowi inwestorzy to rozpoznawalne na całym świecie osobowości nieruchomości i bankowości. Wejście Tomasza Trzósło, Bartosza Mierzwiaka i dr Krzysztofa Kalickiego do grona inwestorów REDD to wyraz ogromnego zaufania i strategiczny krok naprzód w realizacji naszej wizji “zmieszczenia wszystkich nieruchomości komercyjnych w cyfrowej kieszeni” — mówi Tomasz Ogrodzki, CEO REDD Group.

Jak dodaje szef REDD Group, inwestorzy wnoszą nie tylko kapitał ale także nieocenione doświadczenie w strategicznych dla firmy obszarach. Połączenie kapitału i wiedzy to kontynuacja strategii wzrostu w sektorze nieruchomości komercyjnych, które umocni pozycję REDD jako pioniera w transformacji cyfrowej nieruchomości

Kim są nowi inwestorzy?

Tomasz Trzósło ma 25-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości w Europie Środkowo-Wschodniej. Przed dołączeniem do EPP, gdzie pełni funkcję prezesa, był  dyrektorem zarządzającym JLL na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią, gdzie zarządzał operacjami firmy w Polsce oraz nadzorował przedsięwzięcia JLL w Czechach, Rumunii, na Węgrzech oraz Słowacji. Dysponuje wszechstronnym doświadczeniem zdobytym we wszystkich sektorach rynku nieruchomości, jest z wykształcenia magistrem ekonomii na kierunku rachunkowość i finanse Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Posiada również kwalifikacje w zakresie wyceny, oceny inwestycji, finansowania nieruchomości i zarządzania portfelem nieruchomości, potwierdzone dyplomem Investment Property Forum w Londynie. Dlaczego zdecydował się na inwestycje w REDD?

– Silnie wierzę w potrzebę cyfryzacji sektora nieruchomości, zwłaszcza w kontekście zarządzania danymi. Pomimo wielu projektów realizowanych w różnych firmach, zwłaszcza w branży doradczej, w Polsce ten obszar pozostaje w dużej mierze niewykorzystany, a przynajmniej niewykorzystany w wystarczającym stopniu. Wierzę, że REDD to nie tylko odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, ale także szansa na stworzenie jednego zintegrowanego systemu, który może być używany przez wszystkich uczestników rynku, w przeciwieństwie do rozwiązań oferowanych przez konkurujące agencje nieruchomości – mówi Tomasz Trzósło.

Bartosz Mierzwiak, do niedawna był dyrektorem zarządzającym w Logicor. Był odpowiedzialny za zarządzanie platformą Logicor w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i na Węgrzech, a także Northern Europe, czyli Niemcami, Beneluxem, Austrią i Szwajcarią.

Przed dołączeniem do Logicor we wrześniu 2014 r. spędził cztery lata w Prologis, nadzorując zarządzanie aktywami, rozwój, budownictwo i leasing w Polsce. Wcześniej przez prawie osiem lat związany z Jones Lang LaSalle Polska, gdzie odpowiadał za wynajem powierzchni biurowych w całej Polsce, doradzając najemcom, inwestorom i deweloperom. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, a także absolwentem prawa i administracji na Uniwersytecie Warszawskim. Dziś stawia na innowację na rynku.

– Podczas podejmowania decyzji inwestycyjnych kierowała mną istotna kwestia. Otóż, choć wartość branży oszacowana na dziesiątki miliardów euro jest niezaprzeczalna, to równie niezaprzeczalny jest brak pełnych, wiarygodnych i ujednoliconych danych, które byłyby nieodzowne do trafnego podejmowania decyzji w obszarze rozwoju i inwestycji – zaznacza Bartosz Mierzwiak.

Z kolei dr hab. Krzysztof Kalicki, to znany polski ekonomista, bankier i urzędnik państwowy, doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor Akademii Leona Koźmińskiego, w latach 1994–1996 sekretarz stanu w Ministerstwie Finansów oraz wieloletni prezes Deutsche Bank Polska, a obecnie w Radzie Nadzorczej banku. Teraz swoim doświadczeniem w bankowości będzie wspierał również firmę REDD.

– Dalsza dynamika wzrostu rynku nieruchomości, sprawność wyboru ofert oraz szybkość zawierania transakcji zależą od dostępu do wiarygodnej informacji i jej transparentności. Oferta REDD spełnia wszystkie te postulaty – wzmacnia instytucjonalnie rynek  i obniża koszty transakcyjne, jednocześnie stanowiąc ważny krok w kierunku wysoce użytecznej dla umawiających się stron nowoczesności i wygody. Uważam, że cały rynek dostrzega korzyści z oferowanego przez REDD systemu – mówi dr hab. Krzysztof Kalicki.

Ważny sygnał dla rynku

— Jesteśmy niezmiernie podekscytowani wprowadzeniem do REDD nowych partnerów i inwestorów. To jasny sygnał, że rynek nieruchomości komercyjnych uznaje potencjał transformacji cyfrowej i wierzy w naszą zdolność do wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań na szeroką skalę — mówi Tomasz Ogrodzki, CEO REDD Group.

— Jednym z naszych strategicznych celów jest budowa think-tanku z misją przyspieszenia procesu cyfrowej transformacji sektora nieruchomości, dlatego tak cenna jest dla nas wiedza nowych inwestorów. Wykorzystamy ją do stworzenia kompleksowej platformy danych, która ma zrewolucjonizować sposób, w jaki wszyscy uczestnicy rynku nieruchomości komercyjnych podejmują dziś strategiczne decyzje — mówi Tomasz Olszewski, Co-Founder i Członek Zarządu REDD.

Z kolei Piotr Smagała, Co-Founder i VP of Sales & Product REDD dodaje, że doświadczenia nieruchomościowo-bankowe nowych inwestorów są kluczowym wsparciem dla rozwoju produktu w kontekście ekspansji zagranicznej spółki. Wiedza na temat skomplikowanego świata finansów i nieruchomości pozwoli na jeszcze lepsze zbudowanie product-market fit i dostosowanie produktów technologicznych REDD do potrzeb wszystkich profesjonalistów sektora powierzchni biurowych, magazynowych i handlowych – mówi Piotr Smagała.

— W momencie, gdy rynek nieruchomości komercyjnych zmierza ku nowej erze cyfrowej, pozyskanie nowych inwestorów staje się potężnym narzędziem REDD w realizacji swoich ambicji. To więcej niż tylko finansowanie; to potwierdzenie, że firma jest na właściwej ścieżce, aby zmieniać oblicze branży nieruchomości w erze digitalizacji — komentuje Tomasz Olszewski z REDD.

Anielska ścieżka REDD

Nowe nazwiska na pokładzie inwestorskim REDD wpisują się w strategię rozwoju spółki przy wsparciu aniołów biznesów. Jak informują przedstawiciele firmy, REDD Group pozyskał w obecnej rundzie inwestycyjnej w sumie 6,5 mln zł. Na początku roku w roli strategicznego inwestora i co-foundera do spółki dołączył Tomasz Olszewski, który ma 28 lat doświadczenia na rynku nieruchomości magazynowych i przemysłowych. Przez ostatnie lata odpowiadał za rozwój usług doradczych w Europie Centralno-Wschodniej w JLL Poland. W swojej karierze doradzał przy najbardziej prestiżowych transakcjach na rynku m.in. dla takich klientów jak Procter & Gamble, Unilever, Nestlé, Antalis, Volkswagen, Gestamp, H&M, Coty, FM Logistic, Orsay, ACP Pharma.

W ostatnim czasie w REDD zainwestowali również Mikołaj Grzybek (prywatny inwestor/landlord), Rafał Fabisiak (Kancelaria KPRF) oraz Mateusz Szustkiewicz.

– Inwestuję w REDD, ponieważ jako właściciel nieruchomości potrafię docenić narzędzie, które rewelacyjnie redukuje asymetrię informacyjną na rynku nieruchomości. Wierzę w ludzi, którzy stoją za projektem REDD, w ich wizję, doświadczenie i zaangażowanie – mówi Mikołaj Grzybek.

— Często słyszeliśmy, że “smart money” nie istnieje. REDD jest dowodem, że taka formuła sprawdza się w trudnych sektorach o złożonej charakterystyce funkcjonowania – mówi Piotr Smagała odpowiedzialny za rozwój produktu.

— Dzisiaj nasze działania koncentrują się na budowie think-tanku inwestorskiego opartego na podmiotach i osobach, którzy jak my, wierzą, że nieruchomości komercyjne są w absolutnie przełomowym momencie transformacji – dodaje Tomasz Ogrodzki.

Aniołowie biznesu to osoby prywatne, które inwestują w startupy swój kapitał w zamian za udziały w spółce. Dodatkowo, tego rodzaju inwestorzy angażują się w rozwój spółek poprzez wsparcie doradcze lub pomoc w dotarciu do nowego klienta.

Bilionowy zakład o przyszłość nieruchomości, czyli w co gra REDD

Nieruchomości komercyjne to jeden z największych rynków kapitałowych na świecie, który od czasu wybuchu pandemii COVID-19 poddawany jest kolejnym próbom i dziś – jak wskazuje Tomasz Ogrodzki – przechodzi kolejne fale uderzeniowe. Początkiem zmian na rynku – zauważa Piotr Smagała z REDD – była pandemia, która nieodwracalnie zaburzyła sektor biurowy. Dane nie pozostawiają wątpliwości – ponad 90 proc. dużych firm zgłasza wskaźniki wykorzystania biur poniżej 60 proc., połowa pracowników nie zgadza się na pełny powrót do pracy biurowej, a wskaźniki pustostanów w USA notują 30-letnie rekordy (CBRE, 2022).

Kolejne wyzwanie rynku to rosnąca presja klimatyczna na sektor nieruchomości, który, ogółem, odpowiada za 40 proc. światowej emisji CO2, czyli dwa razy więcej niż branża transportowa. Podczas, gdy cały świat szuka drogi do ‘net zero’, eksperci nieruchomości wskazują, że obecne technologie nie potrafiłyby ograniczyć emisji CO2 budynków nawet o połowę (The Real Deal, 2021), i jedyna droga to olbrzymie inwestycje w nowe, nieznane jeszcze rozwiązania. Tak działa między innymi fundusz Fifth Wall, który niedawno ogłosił zebranie 1.5 mld dolarów na finansowanie rozwoju climate tech.

Trzecie wyzwanie, sztuczna inteligencja i sukces Chat GPT, weszło sztormem i natychmiast wzmocniło narrację, która narasta na rynku od lat – nieruchomości komercyjne muszą przyspieszyć transformację cyfrową. Branża, która rozmiarami dorównuje sektorowi finansów, jest w tym zakresie daleko w tyle.

– Gdy cały świat uczy się sztucznej inteligencji, sektor nieruchomości komercyjnych nadal mierzy się z wysokim rozproszeniem danych lub ich brakiem. Przed 2020 rokiem, szczególnie w okresie hossy, ta powolna adaptacja technologiczna nie była krytycznym czynnikiem biznesowym. Dzisiaj, w szybko zmieniającym się świecie, brak danych wpływa nie tylko na możliwości zastosowania sztucznej inteligencji karmiącej się dużymi zbiorami informacji, ale również utrudnia podejmowanie strategicznych decyzji w firmach nieruchomościowych – mówi Tomasz Ogrodzki, przekonany, że w tym wyzwaniu leży esencja misji REDD i największa szansa sukcesu firmy.

– Naszym celem jest “zmieścić wszystkie nieruchomości komercyjne do cyfrowej kieszeni”. Tak dziś działa branża finansowa, która jest całkowicie zdigitalizowana. Tak będzie funkcjonować rynek nieruchomości, w który wierzę całym sercem. Dziś jesteśmy największym źródłem wiedzy dla sektora w Polsce. To realne wsparcie, które odczuwają wszyscy uczestnicy rynku. Realizując ambicję europejskiego banku danych będziemy fundamentem zarówno dzisiejszej rewolucji, jak i każdej kolejnej, która czeka za rogiem – podsumowuje szef REDD Group.

 

REDD pozyskał 1,5 miliona dolarów na rozwój technologii AI w sektorze Proptech

REDD kończy kluczową fazę badań nad projektem Space AI. Sztuczna inteligencja pomoże biurowcom

10 polskich firm, które wprowadzają technologie do branży nieruchomości