– Grupa Żabka stworzyła kompleksowy ekosystem convenience, idealnie wpisujący się w trend q-commerce. Umożliwia on robienie szybkich zakupów spożywczych – online i stacjonarnie, skorzystanie z dietetycznego cateringu, a także porównywanie, wybór i zarządzanie zamówieniami diet pudełkowych na terenie całej Polski. W centrum tego ekosystemu zostały postawione doskonale zaprojektowane aplikacje mobilne, dzięki którym korzystanie z oferty firm należących do Grupy jest proste i intuicyjne. Dlatego też w tej edycji konkursu wyjątkowo postanowiliśmy nie nagradzać jednego produktu, a całokształt działań realizowanych przez Grupę Żabka w obszarze aplikacji mobilnych – mówi Norbert Mazur, Head of Business Development, aBooster.
Grupa Żabka stworzyła aplikacje mobilne, odpowiadające na różne potrzeby konsumentów w obszarze q-commerce. Wszystkie zostały zaprojektowane zgodnie z najlepszymi praktykami z zakresu user experience, są na bieżąco aktualizowane i rozbudowywane, aby spełniać wymagania nawet najbardziej wymagających klientów.
Żappka
Flagowa aplikacja Grupy Żabka, rozszerzająca doświadczenia zakupowe konsumentów ze sklepów stacjonarnych. Można za jej pomocą zbierać punkty lojalnościowe i wymieniać je nie tylko na produkty w sklepach Żabka, ale od końca kwietnia br. również na kupony z sekcji „Wszystko za żappsy”, umożliwiające korzystanie z ofert partnerów, jak zniżki na zakupy w sklepach odzieżowych. Są w niej też dostępne specjalne oferty oraz promocje. Została pobrana już ponad 5 mln razy ze sklepu Google Play, w którym też ma ocenę 4,2, co biorąc pod uwagę ponad 45 tys. opinii jest bardzo dobrym wynikiem. Z kolei w Apple Store jest na drugim miejscu w kategorii „Zakupy” z oceną 4,4. W ostatnim kwartale pojawiło się w niej kilka udogodnień, jak np. mapa sklepów w całej Polsce z informacjami o godzinach otwarcia i oferowanych usługach, uproszczony proces rejestracji do Nano, funkcja „wyloguj mnie ze wszystkich urządzeń”, a także nowe opcje w grze Żabu.
Jush i Delio
Aplikacja Jush oferuje dostawę najpotrzebniejszych produktów spożywczych i przemysłowych już w 15 min oraz bezpłatny dowóz przy zakupach od 35 zł. Jak wszystkie apki Grupy Żabka jest bardzo przejrzysta i prosta w obsłudze, co doceniają użytkownicy – w sklepie Google Play ma ocenę 5,0, a w App Store – 4,8. W Q2 2023 r. jako pierwsza usługa q-commerce w polsce zrealizowała dostawę za pomocą drona. Zakupy zostały doręczone w 7 minut. Z kolei Delio to supermarket online, pozwalający robić zakupy zarówno za pośrednictwem aplikacji mobilnej, jak i strony internetowej 7 dni w tygodniu. Oferuje dostawę produktów już w ciągu godziny, bezpłatny dowóz przy zakupach powyżej 80 zł, a także szereg promocji i ofert specjalnych. Aplikacja również cieszy się dobrymi ocenami użytkowników – w Google Play jest to 4,5, a w App Store 4,7. W maju br. w aplikacji została wprowadzona aktualizacja, pozwalająca zobaczyć w szczegółach produktów ich wartość energetyczną, co jest zgodne z aktualnymi trendami w obszarze żywienia, z kolei w lipcu udoskonalono wyszukiwarkę – teraz można w niej zobaczyć popularne produkty, marki i frazy wyszukiwane przez wszystkich klientów, co ułatwia robienie zakupów.
Wg danych Statista w 2022 r. Supermarkety internetowe były drugą najsilniej finansowaną przez fundusze VC kategorią w sektorze foodtech w Europie – łącznie otrzymały finansowanie w wysokości ok. 1,7 mld USD. Patrząc na ten trend można przypuszczać, że Grupa Żabka będzie stawiała silny nacisk na rozwój obu aplikacji w najbliższym czasie, co zapewne przyciągnie kolejnych użytkowników.
Dietly i Maczfit
Kolejne firmy z Grupy Żabka prowadzą działalność w obszarze diet pudełkowych. Dietly jest największą platformą w Polsce do wyszukiwania, porównywania i zamawiania cateringu. Z kolei Maczfit to firma oferująca catering dietetyczny, pozwalający zarządzać swoimi zamówieniami zarówno poprzez portal internetowy, jak i aplikację mobilną. Apka pozwala na kompleksowe zarządzanie swoją dietą z każdego miejsca za pomocą kilku kliknięć, a także posiada szereg funkcji dodatkowych, jak: powiadomienia o najlepszej porze na spożycie posiłku, śledzenie postępów w zakresie wagi, przypomnienia o piciu wody czy automatyczny kalkulator składników makro. W czasie tegorocznych wakacji Maczfit wprowadził do swojej oferty nową opcję – dostarczanie posiłków do ulubionych, wakacyjnych miejscowości Polaków, co jest dużym ułatwieniem dla osób, korzystających z diet. Na mapie znalazły się m.in. Półwysep Helski, Zakopane, Mrągowo czy Giżycko. Nieustanne dbanie o nowe funkcje i optymalizację aplikacji przyniosły efekty w postaci bardzo dobry ocen klientów – 4,8 w App Store oraz 4,7 w Google Play.
– Polska od kilku lat jest w czołówce, jeśli chodzi o wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w strategiach mobilnych. Działania Grupy Żabka w zakresie rozszerzenia tradycyjnego modelu sprzedaży do q-commerce za pomocą aplikacji mobilnych są znakomitym tego przykładem. Grupa wysoko postawiła poprzeczkę innym firmom i z niecierpliwością czekamy na jej kolejne kroki – podsumowuje Henri Descamps, Enterprise Account Manager, AppsFlyer.
Celem konkursu „Best Mobile Application” jest pokazywanie najlepszych praktyk w zakresie tworzenia i promocji aplikacji mobilnych w Polsce. W ramach plebiscytu każdego roku oraz raz na kwartał jest nagradzana aplikacja mobilna, która w danym okresie w znaczący sposób wyróżniła się na tle innych. Przyznając nagrody jury, składające się z przedstawicieli aBooster i AppsFlyer, bierze pod uwagę m.in. takie czynniki jak: nowe funkcje, tempo wzrostu, user experience czy sposób ekspozycji w sklepach z aplikacjami.
***
AppsFlyer jest światowym liderem w sektorze analityki marketingu mobilnego z siedzibą w San Francisco w Kaliforni. Wspiera marki w wyborze i realizacji działań wspierających realizację ich celów biznesowych, dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii pomiarowych, analityki danych, deep linków, a także ochrony przed fraudami i ochrony prywatności. Opierając się na założeniu, że marki mogą zwiększać prywatność użytkowników, zapewniając im jednocześnie wyjątkowe wrażenia, AppsFlyer umożliwia tysiącom twórców i ponad 10 tys. partnerów technologicznych tworzenie lepszych, bardziej znaczących relacji z ich konsumentami.
aBooster – obecna od 2021 r. na rynku firma wspierająca twórców i właścicieli aplikacji w ich promocji oraz monetyzacji. Swoim klientom oferuje trzy rodzaje usług:
- User acquisition (UA) – pozyskiwanie nowych użytkowników za pomocą kompleksowych kampanii dla aplikacji mobilnych przy współpracy z wieloma sieciami reklamowymi, w tym Google i Meta.
- App Store Optimization (ASO) – zwiększanie widoczności aplikacji w sklepach, takich jak: Google Play, App Store czy Huawei AppGallery.
- Konsulting w zakresie użyteczności i monetyzacji aplikacji mobilnych, realizowany w oparciu o audyty analityczne, UX i procesów sprzedażowych.
Materiał powstał we współpracy z aBooster.