Poznaliśmy zwycięzców konkursu “Startuj z Mazowsza”. Kto okazał się najlepszy?

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Poznaliśmy zwycięzców konkursu “Startuj z Mazowsza”. Kto okazał się najlepszy?

Udostępnij:

5 października odbyła się gala finałowa konkursu “Startuj z Mazowsza”. Zwycięskie startupy w każdej kategorii otrzymały nagrodę główną 30 000 zł. Poznajcie laureatów.

Startuj z Mazowsza to konkurs organizowany przez Samorząd Województwa Mazowieckiego adresowany do startupów z Mazowsza i mający na celu wsparcie mazowieckiego ekosystemu startupów.

Dla przypomnienia – w konkursie brały udział startupy, które są krócej na rynku niż 3 lata i zgłaszały się w 3 kategoriach:

  • INNO-TECH – startupy, które tworzą nowe produkty i procesy oraz znaczące zmiany technologiczne w produktach i procesach, obejmujące innowacje produktowe, procesowe, systemowe; 
  • SOCIAL IMPACT – startupy o pozytywnym oddziaływaniu na środowisko lub społeczeństwo;
  • START – startupy, które tworzą innowacyjny projekt, będący na etapie Minimum Value Product lub prototypu, które ma szanse na efektywny rozwój i skalowanie.

Rebread Cosmetics – zwycięzca kategorii Social-impact

W Polsce co roku marnujemy 800 tys. ton niesprzedanego pieczywa. W EU to aż 35 mln ton! To globalny i złożony problem. Rebread Cosmetics – ma na to rozwiązanie.

Czerstwy chleb przez większość rynku traktowany jest jako odpad. Tymczasem to pełnowartościowy surowiec. Po odpowiednim przetworzeniu staje się użyteczny dla wielu innowacyjnych procesów przemysłowych.

Uratowany i zmielony chleb może stanowić naturalny zagęstnik do kosmetyków albo wegańską alternatywę drogich lub syntetycznych substancji ścierających w peelingach. Rebread Cosmetics tworzy rozwiązania, dzięki którym czerstwy chleb zmienia się z odpadu w surowiec, który można ponownie wykorzystać, oszczędzając przy tym zasoby, energię i środowisko naturalne opracowuje receptury kosmetyków powstałych w oparciu o ten surowiec. Aktualnie, firma kończy prace nad peelingiem, w którym czerstwe pieczywo jest ścierniwem oraz opracowuje linię codziennych kosmetyków, opartych o bioferment z chleba.

Misją startupu jest rozwiązanie problemu marnowania chleba, poprzez kreowanie wokół tego surowca ekosystemu, który pozwoli osiągnąć efekt skali. Swoje rozwiązania opierają na badaniach laboratoryjnych oraz współpracują z placówkami naukowymi. Dzielą się gotowymi rozwiązaniami, udostępniając receptury i know-how, ułatwiają współpracę pomiędzy dostawcami surowca a odbiorcami. Podejmują działania edukacyjne, podnoszące świadomość konsumentów. 

Dlaczego warto korzystać z rozwiązań Rebread?

  1. Ratowanie niesprzedanego chleba przed staniem się odpadem, czyli ograniczanie marnowania żywności oraz śladu środowiskowego utylizacji nadmiarowej produkcji.
  2. Pozytywny wpływ na skórę – chleb po wysuszeniu i skruszeniu zachowuje swoje prozdrowotne właściwości, antyoksydanty i witaminy. Peeling efektywnie niweluje szorstkość i jednocześnie otula skórę ochronną warstwą, zapobiegającą nadmiernej utracie wody, wspomagając naturalną barierę hydrolipidową naskórka.
  3. Podnoszenie świadomości konsumentów – wspieranie globalnej społeczności, skupionej wokół idei ratowania pieczywa oraz jego znaczenia dla wyżywienia świata. 

Zespół startupu stanowią trzy osoby: Bartłomiej Rak, Katarzyna Młynarczyk i Ewa Jarosz.

stone outlet

Stone Outlet – zwycięzca kategorii START

Płyty kamienne to najdroższe materiały stosowane w budownictwie, architekturze, przemyśle drogowym, mostowym oraz nagrobnym. Do wykonania projektu z kamienia, zwłaszcza w sektorach budowlanym i nagrobnym, korzysta się z całych płyt. Kamieniarz nabywa płyty w hurtowniach kamieniarskich i w 80% są to płyty o dużych powierzchniach, nawet do 6m2 i grubości nawet do 10 cm w sektorze nagrobnym. Ceny sięgają od 1 tys. do 20 tys. zł netto za sztukę. Kamieniarz, wycinając elementy z płyty, wytwarza odpad poprodukcyjny i aż 30% odpadu stanowią elementy powyżej 1m2, które w dalszym ciągu stanowią wysoką wartość. Najczęściej jednak, nie jest on katalogowany i ponownie wykorzystywany, a jedynie zapełnia magazyny.

Startup nadaje drugie życie nagromadzonym kamieniom, co wpisuje się w koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym – poprzez ponowne wykorzystywanie zasobów naturalnych, pozwala na znaczące ograniczenie negatywnego oddziaływania na środowisko wytwarzanych produktów.

Startup opracował i wdrożył na rynek aplikację mobilną wraz z platformą internetową (marketplace), służącą do katalogowania oraz sprzedaży wartościowych pozostałości poprodukcyjnych z kamienia naturalnego. Ten autorski system inwentaryzacji, umożliwia ponowną sprzedaż materiałów, takich jak granity i marmury, które były poza obrotem handlowym, a jednocześnie ograniczały powierzchnię magazynową. Ogromną wartością projektu jest jego pionierski charakter oraz skalowalność, sięgająca niemal każdego kraju świata. 

Zbudowany rekord produktów jest praktycznym narzędziem dla zakładów kamieniarskich, które w oparciu o ogólną bazę zasobów, podnoszą konkurencyjność opracowując na jej podstawie swoje oferty. Dodatkowo baza skatalogowanych materiałów jest udostępniana w sieci dla klienta indywidualnego jak również biur architektonicznych, projektantów wnętrz, studiów mebli kuchennych i wielu innych.

Zespół startupu stanowią cztery osoby: Piotr Pikiel, Piotr Kuśmierz, Konrad Kamiński oraz Janusz Górka.

Dlaczego warto skorzystać z aplikacji Stone Outlet?

  1. Dbałość o środowisko naturalne – wykorzystanie odpadu poprodukcyjnego wpływa na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych i poziomu wytwarzania energii.
  2. Stworzenie nowego rynku – dla klientów indywidualnych w cenach “outletowych” oraz rynku zbytu dla zakładów kamieniarskich.
  3. Ułatwienie  dostępu do oferowanych produktów w formie aplikacji oraz strony webowej, przyjaznej dla użytkownika – klienta (osoba prywatna) i sprzedawcy (zakład kamieniarski).

HeyEdu – zwycięzca kategorii Inno-tech

Edukacja jest jednym z najważniejszych czynników, wpływających na przedsiębiorczość. Badania wskazują, że nauczanie w zakresie zachęcania do kreatywności, samodzielności i inicjatywy własnej, dostarczania wiedzy z zakresu funkcjonowania gospodarki czy zwracania uwagi na przedsiębiorczość, jest w Polsce słabiej oceniane, niż przeciętnie w krajach europejskich.

HeyEdu to startup, który odpowiada na potrzeby osób, chcących rozwijać się i osiągać swoje cele. Stworzył edukacyjną platformę przyszłości – innowacyjny, kompletny model nauki. Autorska metoda edukacyjna HeyEdu opiera się o cztery założenia: praktyczna edukacja przez realne działania, personalizacja ścieżki rozwoju (z użyciem AI) pod określony na początku drogi cel, elementy grywalizacji w edukacji ze społecznością, borykającą się ze zbieżnymi problemami oraz monitorowanie postępów i motywowanie do podjęcia następnego kroku dzięki asystentowi, który czuwa nad całym procesem edukacji (elementy AI).

Połączenie wiedzy eksperckiej (w tworzeniu merytorycznej części edukacyjnej produktu), rozwoju sztucznej inteligencji (obsługa klienta) oraz psychologicznego podejścia (mobilizujące elementy grywalizacji), oferuje platformę, która pokazuje, jak uczyć się, by dostrzegać efekty. 

Obecnie studenci Hey Edu mogą rozwijać się w tematach takich jak budowanie pierwszego biznesu, budowanie swojej marki osobistej w IT, inwestowanie w kryptowaluty oraz zarządzanie finansami osobistymi. Startup pracuje także nad edukacją w obszarach biznesu, marketingu i IT.

Dlaczego warto rozpocząć edukację z HeyEdu?

  1. Osiągnięcie wyznaczonych celów, poprzez personalizację.
  2. Efektywna edukacja dzięki pracy 1:1, mentoringu, kursom online oraz społeczności. 
  3. Oszczędność czasu – obszary edukacyjne do budowania przyszłości znajdują się w jednym miejscu.

Zespół Hey Edu tworzą: Mirosław Burnejko, Wojciech Pisarski, Michał Stanisławek, Adrian Odwald, Małgorzata Piotrowska, Klaudia Wiśniewska, Sebastian Kędziora, Rafał Niepokój i Paweł Turski.

 

Znamy finalistów konkursu „Startuj z Mazowsza”: Innowacyjne pomysły zmieniają przyszłość