Grupa Bielenda jest właścicielem wielu marek, takich jak Bielenda, Bielenda Professional, BodyBoom, FaceBoom, BabyBoom, Supremelab, Soraya i Dermika. Ponadto w grupie znajdują się jeszcze: SheHand, SheFoot i ManFoot, a także SheCare i SkinArté. Planowana transakcja umożliwi spółce wejście w nowy segment – produktów do higieny jamy ustnej.
Tołpa w strategicznym planie Bielendy
– Tołpa to marka o ugruntowanej pozycji i rozpoznawalności. Doceniam jej wieloletni dorobek naukowy i tradycję tworzenia kosmetyków w oparciu o właściwości naturalnych składników – polskiego torfu i borowiny. Przejęcie Torf Corporation uzupełni naszą ofertę produktową, a także zwiększy różnorodność asortymentu i spektrum cenowe. Wierzę, że akwizycja marek Tołpa i ON, wraz z ich potencjałem do dalszego rozwoju pod skrzydłami Grupy Bielenda, przyczyni się do wzrostu wartości i konkurencyjności firmy, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym – podkreśla Marek Bielenda, Prezes Zarządu Bielenda Natural Cosmetics.
Leszek Muzyczyszyn, Senior Partner w Innova podkreśla, że przejęcie Tołpy stanowi kluczowy krok w strategicznym planie Bielendy, którego celem jest kooperacja niezależnych marek kosmetycznych w Polsce.
Siła w naturze – polski torf i borowiny
Torf Corporation to przedsiębiorstwo działające na polskim rynku kosmetycznym od 1989 roku. W 2017 roku, większościowy pakiet akcji Torf Corporation został zakupiony przez Resource Partners, niezależną prywatną firmę z branży kosmetycznej.
Torf Corporation jest właścicielem marki Tołpa, specjalizującej się w produkcji kosmetyków opartych na synergii dwóch aktywnych składników – ekstraktu z torfu i borowiny. Tołpa oferuje różnorodne produkty pielęgnacyjne do twarzy, ciała i włosów. Dodatkowo, do grupy należą dwie marki produktów do higieny jamy ustnej.
Małgorzata Bobrowska, współzałożycielka i Partner Zarządzający Resource Partners, zaznacza, że Torf Corporation będąc spółką o solidnych fundamentach znajduje się w spektrum ich zainteresowań, a skierowanie jej pod opiekę inwestora branżowego zapewni spółce warunki do dalszego rozwoju. – Wysokiej jakości produkty i szeroka baza klientów stanowią doskonały fundament dla przyszłego rozwoju spółki – dodaje.
Obecnie transakcja oczekuje na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Stworzyłam sieć salonów Hollywood Hair bez zewnętrznego finansowania – Klaudia Duszyńska