Stworzyłam sieć salonów Hollywood Hair bez zewnętrznego finansowania – Klaudia Duszyńska

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Stworzyłam sieć salonów Hollywood Hair bez zewnętrznego finansowania – Klaudia Duszyńska

Udostępnij:

– Cały czas pojawiają się nowinki i nowocześniejsze techniki. Włosy to bardzo delikatny temat, dlatego też wolę korzystać ze sprawdzonych sposobów i technik, które są bezpieczne dla klientek. Nie chciałabym wprowadzać nowych technik i testować ich na naszych zaufanych klientkach – mówi Klaudia Duszyńska – założycielka marki Hollywood Hair, businesswoman z 10-letnim doświadczeniem w biznesie. 

Jakie lekcje biznesowe/wnioski przeniosłaś z prowadzenia firmy modowej do obecnego biznesu?

Klaudia Duszyńska: Firma sprzedażowa, a usługowa znacząco się różni, ale zawsze główną rolę odgrywa klient, który jest dla mnie najważniejszy. Firma modowa nauczyła mnie na pewno zarządzania dochodami firmy w taki sposób, aby nie być na stracie. Doświadczenie, które zdobyłam w prowadzeniu social-mediów mojej marki modowej, pozwoliło mi bardzo szybko rozkręcić Hollywood Hair na Instagramie oraz Facebooku. 

Czy uważasz, że gdybyś nie prowadziła wcześniej firmy, Hollywood Hair mogłoby tak szybko się rozwinąć?

Uważam, że beze mnie Hollywood Hair, nie miałoby szansy tak szybko się rozwinąć. Widzę to na podstawie innych podobnych miejsc. Wiele osób, które otwiera salon beauty, nie myśli o ekspansji, lecz o tym, aby mieć jedną placówkę, której poświęca cały swój czas i pieniądze – co też jest bardzo OK! Ja natomiast miałam inną wizję i ambicję, aby Hollywood Hair nie było zwykłym salonem fryzjerskim, lecz czymś zupełnie nowym – marką znaną w całej Polsce, a w przyszłości globalną. Wiedziałam jak to zrobić, miałam na to pomysł.

Jakie czynniki wg Ciebie muszą zaistnieć by stworzyć zyskowną firmę?

Według mnie ważne jest rozsądne i przemyślane zarządzaniem budżetem firmy. Bardzo szybko można przepalić pieniądze, nieumiejętnie je wydając. Tak jak wiele razy wspominałam, Hollywood Hair to organiczny rozwój bez dodatkowych zastrzyków gotówki. Większość zysków zawsze przeznaczam na rozwój firmy, weryfikuje koszty i w razie potrzeby je redukuje. Sprawdzam na bieżąco wydatki. 

Przedłużanie włosów to nie jedyne co znajduje się w ofercie firmy. Co jeszcze się w niej znajduje?

Moim celem od zawsze było stworzenie marki, nie tylko salonu z przedłużaniem włosów. Marka to całokształt, dlatego wprowadziliśmy własne kosmetyki Hollywood Hair, akcesoria do stylizacji włosów oraz własne suplementy. U nas klientki są zaopiekowane od a do z. Nie muszą się zastanawiać jakie produkty wybrać, wszystko mamy w ofercie. Tym też wyróżniamy się na tle konkurencji, jako pierwsza sieć salonów w Polsce, wprowadziliśmy własną pielęgnację od a do z.

Jak wygląda Twój model biznesowy?

Model biznesowy Hollywood Hair jest bardzo prosty. Cały czas pracujemy nad rozbudową sieci salonów w Polsce oraz zagranicą. Dodatkowo równolegle powiększamy naszą ofertę e-commerce, aby trafiać do szerszego grona miłośniczek włosowych, a nie tylko do kobiet, które faktycznie korzystają z przedłużania. Hollywood Hair to nie tylko przedłużanie włosów, ale cała filozofia i styl dla każdej kobiety, która kocha włosy. Wiem, że nasz model biznesowy się sprawdza, a odczuwam to, kiedy na co dzień z naszych salonów wychodzą zadowolone klientki. Wiele z nich mówi, że spełniamy marzenia, co tylko dodaje motywacji do dalszej pracy i rozwoju. 

Jaką rolę w tym biznesie odgrywa digitalizacja?

Świetne pytanie, tutaj chciałabym na pewno wspomnieć o tym, że stworzyliśmy własny wewnętrzny system rezerwacji wizyt, do którego nie mają dostępu klientki. My stawiamy na bezpośredni kontakt z klientem, dlatego większość wizyt rezerwujemy przez wiadomości na Instagramie, gdzie klientka przed zapisem może przeprowadzić  konsultacje online i zadać wszystkie budzące wątpliwości pytania. 

W jaki sposób zdobywasz klientów?

Najważniejszym kanałem pozyskiwania klientów jest dla mnie Instagram. To tam pokazujemy naszą pracę od środka. Jesteśmy w stałym kontakcie z klientkami/obserwatorami. Udostępniamy efekty naszej pracy i posty informacyjne. Opinie też są dla nas bardzo ważne, często dostajemy je od klientek i od razu udostępniamy. Wiele klientek, poleca nasze usługi swoim koleżankom i rodzinie co też ma duży wpływ na budowanie konkretnej bazy klientów. Naszm wyróżnikiem na rynku jest również jakość, stąd wiele kobiet chce korzystać właśnie z naszych usług. Wykonujemy dobrze i sumiennie swoją pracę, a co za tym idzie, zdobywamy nowe klientki. 

Jaki jest obecnie trend w przedłużaniu włosów?

Im mniejsze i dyskretniejsze łączenia, tym lepiej. Włosy też muszą być najlepszej jakości, co wiąże się ze znacznie wyższą ceną. My pracujemy na autorskiej technice mini kapsułek, która jest bezpieczna i pozwala na zapuszczanie włosów podczas ich przedłużania.

Czy uważasz, że coś jeszcze zmieni się w tej branży i pojawią się nowe sposoby, nowe trendy? W jakim kierunku to może iść?

Cały czas pojawiają się nowinki i nowocześniejsze techniki. Włosy to bardzo delikatny temat, dlatego też wolę korzystać ze sprawdzonych sposobów i technik, które są bezpieczne dla klientek. Mając takie zaufanie, którym cieszymy się od lat, nie chciałabym wprowadzać nowych technik i testować ich na naszych zaufanych klientkach.

Jeśli chcę zostać specjalistką od przedłużania włosów, ile będzie mnie kosztować takie szkolenie i jak często będę musiała się dokształcać?

Zawodu stylistki przedłużania włosów nie można nauczyć się w szkole. Jest to nowy zawód, którego Hollywood Hair jest prekursorem. My szkolimy tylko i wyłącznie naszych pracowników. Uważam, że 1 czy 2 szkolenia nie byłoby wystarczające, ważna jest praktyka, którą ciężko zdobyć nie pracując w salonie. Ogólnodostępne szkolenia z przedłużania włosów kosztują kilka tysięcy złotych, są to 1-2 dniowe szkolenia. Z pewnością, aby nauczyć się zawodu konieczne byłoby doszkalanie się na bieżąco. 

Dlaczego na salon poza Polską wybrałaś akurat Hiszpanię?

W Hiszpanii rynek przedłużania włosów na wysokim poziomie praktycznie nie istnieje. Zauważyłam, że brakuje tam miejsc takich jak Hollywood Hair. Nie myliłam się, po czasie mogę stwierdzić, że był to strzał w dziesiątkę ! Co ciekawe – z naszych usług w Marbelli korzystają nie tylko Hiszpanki, ale również Wenezuelki czy Kolumbijki. 

Kogo chciałabyś ugościć w swoim salonie? Może masz jakieś marzenie?

Marzę na pewno o zagranicznych gwiazdach prosto z Hollywood 🙂 Z chęcią ugościłabym w swoich salonach np. Kardiashianki czy Jennifer Lopez.

Jakie są Twoje plany biznesowe na przyszłość? 

Chciałabym, aby Hollywood Hair stało się globalną marką, rozpoznawalną na całym świecie. Prężnie się do tego przygotowujemy. Jeśli chodzi o Polskę – jesteśmy świeżo po otwarciu dwóch nowych salonów w Lublinie i w Łodzi. Przed nami kolejne otwarcia nowych punktów na mapie kraju. Jeszcze w tym roku planujemy udostępnić naszym klientkom specjalną aplikację, która powstaje przy zastosowaniu sztucznej inteligencji oraz technologii rozszerzonej rzeczywistości z uwzględnieniem najnowszych trendów na rynku. Wierzymy, że spełni ona ich oczekiwania. 

 

Szukasz finansowania? Zobacz, które fundusze aktualnie inwestują

Największym błędem founderów jest brak zarządzania finansami spółki – Katarzyna Wójcik

Pandemia zamknęła moje firmy. Inny pomysł wygenerował prawie milion zł – Karolina Kizińska