Tegoroczny program skierowany jest do startupów pozytywnego wpływu tworzących innowacje, które za cel stawiają sobie realną zmianę w sektorze energii. Pod uwagę będą brane rozwiązania zarówno nowe, innowacyjne, jak i te, które są kontynuacją już istniejących na rynku technologicznym. Dodatkową zachętę dla uczestników stanowią nagrody o łącznej wartości 200 tys. złotych oraz nagrody specjalne od partnerów. Uhonorowane zostaną trzy projekty, które ocenią osoby czynnie zaangażowanie w sektor biznesu i nauki, a także eksperci strefy publicznej.
Jakie wyzwania czekają na uczestników?
Innowacyjne rozwiązanie należy przedstawić w formie krótkiego filmu wideo, dlatego przed uczestnikami stoi zadanie nagrania 2-minutowej kampanii społecznej, w której zaprezentują swoją autorską odpowiedź na globalny problem z zakresu transformacji energetycznej ze szczególną dbałością o środowisko.
Kolejnym punktem do zrealizowania dla startupów z konkursowej dwudziestki będzie nagranie, tym razem 1-minutowego video pitcha, który zostanie opublikowany na stronie Huawei Startup Challenge. Zdobywca największej liczby głosów otrzyma w nagrodę tzw. Dziką Kartę oraz udział w Finale HSC!
Natomiast wyzwaniem, przed którym postawił uczestników partner konkursu, Nomad Electric, jest stworzenie konceptu nowych rozwiązań z zakresu data science, wspierających rozwój sektora OZE. Ważne, aby w procesie realizowania zadania skoncentrować się na:
- wykorzystaniu analiz dużych zbiorów danych,
- uczeniu maszynowym lub AI do identyfikacji trendów,
- optymalizacji wykorzystania zasobów,
- oraz prognozowaniu i zarządzaniu wydajnością systemów OZE.
Co więcej, rozwiązanie powinno uwzględniać zwiększenie efektywności energetycznej, redukcję kosztów, jak również maksymalizację potencjału OZE.
A zatem wyzwania nie będą jedynie technologicznym zadaniem, w którym zespoły wykażą się doświadczeniem i wiedzą, ale również polem do zaprezentowania swojej kreatywności w tworzeniu skondensowanych materiałów audiowizualnych.
– Jestem przekonany, że i tegoroczna edycja będzie fantastyczną platformą wspierającą świat startupów. Trend eko-energetyczny jest obecnie bardzo silny m.in. ze względu na wzrost zainteresowania tematyką z obszaru ESG. Wiele firm poszukuje innowacji w tym obszarze, aby sprostać wymaganiom wynikających z regulacji unijnych, ale przede wszystkim dlatego, aby zarabiać pieniądze w sposób zrównoważony. Z ekscytacją czekam na zgłoszenia do konkursu. – powiedział Michał Misztal, prezes Startup Academy.
Huawei Startup Challenge – przestrzeń spotkania i rywalizacji w słusznej sprawie
Początkujący startupowcy będą mieli szansę opowiedzieć o nowych pomysłach nie tylko członkom polskiego środowiska technologicznego, ale także zagranicznym gościom – przedstawicielom międzynarodowych firm. Wspierający mentorzy oraz dobry start na rynku innowacji, to najlepsza trampolina do dalszej pracy i osiągania sukcesów.
Jak przyznaje Prezes Zarządu Nomad Electric, Huawei Startup Challenge to bardzo ważna inicjatywa ze względu na swój technologiczny profil. – Rozwój firm technologicznych jest kluczowy nie tylko dla zrównoważonej przyszłości, ale także dla budowania krajowej gospodarki opartej na wiedzy. Nomad Electric jako partner czwartej edycji wydarzenia z dumą będzie wspierać projekty, które przyspieszą rozwój technologii w sektorze OZE. Wierzę, że dzięki temu konkursowi wyłonimy przyszłych liderów innowacji w branży – powiedział Paweł Czaus, Prezes Zarządu Nomad Electric.
Każda edycja to nowe pole do eksploracji
W ubiegłorocznej edycji Huawei Startup Challenge #Tech4BetterHealth zmierzyły się startupy tworzące rozwiązania z zakresu szeroko rozumianego zdrowia, od bardzo zaawansowanych technologicznie metod leczenia, po te, skoncentrowane na zdrowiu psychicznym. Natomiast poprzednie edycje poświęcone zostały technologiom wspierającym przeciwdziałaniem wykluczeniom oraz ochronie planety.
– Patrząc na edycje programu w poprzednich latach cieszymy się, że udało nam się jako firmie odpowiedzialnej społecznie dołożyć swoją cegiełkę do rozwoju ekosystemu startupów pozytywnego wpływu w Polsce. Od inauguracji pierwszej edycji w 2020 roku otrzymaliśmy ponad 600 zgłoszeń od firm zainteresowanych udziałem w tym programie. Każda edycja koncentrowała się na innym obszarze, co przyniosło wiele fascynujących pomysłów, które zgłaszając się do uczestnictwa w programie miały szansę rozwinąć skrzydła. Jesteśmy z tego dumni, dlatego rozwijamy inicjatywę chcąc wspierać rozwój kolejnych polskich innowacji, które mają szansę podbić świat – podsumował Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji Huawei Polska.
Swoją aplikację można składać od 28 listopada do 14 stycznia 2024 przez stronę.
Po wszelkie informacje zapraszamy na stronę : www.huaweistartupchallenge.pl
Materiał reklamowy powstał we współpracy ze Startup Academy.