Rozbudowa sieci stacji ładowania
Dzięki kolejnym rundom finansowania, Powerdot konsekwentnie i w poczuciu pełnego zabezpieczenia kapitałowego, zwiększa swoje inwestycje w Europie, których sumaryczna wartość na koniec przyszłego roku wyniesie 260 mln euro. Znaczącą część tej kwoty wzmocni polski rynek, gdzie Powerdot jest w trakcie budowy sieci stacji szybkiego ładowania.
– Uwzględniając już realizowane i rozpoczęte inwestycje, Powerdot przeznaczy na rozwój infrastruktury w Polsce łącznie 200 mln zł do końca 2025 roku – informuje Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.
Powerdot jest w trakcie budowy 600 stacji ładowania przy sklepach Biedronka w całym kraju. Każda ze stacji będzie dysponować mocą 120 kW. Inwestycja spowoduje potrojenie dostępnej w Polsce liczby złączy DC o mocy powyżej 100 kW. Powerdot tworzy też infrastrukturę dla parków i galerii handlowych usytuowanych w różnych częściach Polski. Spółka realizuje również inwestycje dla franczyzobiorców takich marek detalicznych, jak Intermarche, SPAR, Auchan czy E.Leclerc. Firma ma też na koncie partnerstwo z Gorzowem Wielkopolskim, w ramach którego tworzy miejską sieć stacji ładowania. Powerdot pokrywa wszystkie koszty związane z budowanymi stacjami ładowania, a następnie pełni funkcję ich operatora.
Stacje blisko użytkowników
Powerdot rozwija ideę „destination charging” zakładającą budowę stacji ładowania w miejscach, które użytkownicy aut elektrycznych odwiedzają w ramach swoich codziennych aktywności, takich jak: wizyta w sklepie, w urzędzie, czy w restauracji. Dzięki dostępności infrastruktury w takich lokalizacjach, nie tracą oni czasu, gdy auto się ładuje. W Polsce Powerdot uruchomił już ponad 250 punktów i jest w trakcie realizacji 1500 kolejnych.
– Polska jest dla Powerdot jednym z najważniejszych rynków, ze względu na jej wielkość, potencjał ekonomiczny, a także stosunkowo wczesny etap rozwoju elektromobilności – mówi Grigoriy Grigoriev.
Wartość realizowanych w Polsce projektów jest większa od inwestycji Powerdot w Hiszpanii, Portugalii czy w Belgii, ustępując pod względem wielkości jedynie rynkowi francuskiemu. W całej Europie Powerdot uruchomił już 5 tysięcy punktów ładowania i jest w trakcie realizacji kolejnych 10 tysięcy.
Więcej informacji o współpracy Powerdot z Biedronką znajdziecie w naszym artykule „Biedronka wchodzi w świat elektromobilności. Powstanie 1800 punktów ładowania aut elektrycznych”.