Robot zadba o przygotowanie zamówienia
Serce systemu stanowi flota robotów, która wyręcza człowieka w żmudnym procesie związanym z przygotowaniem zamówienia do wysyłki, jakim jest kompletacja zawartości paczki. Roboty, które poruszają się po specjalnie przygotowanym stelażu zajmują się podjęciem i transportem towarów w obrębie magazynu, wstępnie kompletując zamówienie złożone przez klientów w Internecie. Ułatwiają pracę dostarczając produkty prosto do pracowników pakujących finalną paczkę, która następnie wydawana jest kurierowi.
Automatyzacja procesów magazynowych przynosi szereg korzyści. Po pierwsze, pracownicy zyskują czas i mogą poświęcić go na realizację innych, bardziej złożonych czynności. Po drugie, robotyzacja jest korzystna dla środowiska. System AutoStore®️ potrzebuje znacznie mniejszej powierzchni, a co za tym idzie nawet o 60 proc. mniej energii elektrycznej dla obsługi tej samej ilości wolumenów co klasyczny magazyn. W Łozienicy operator jest przygotowany do świadczenia kompleksowych usług magazynowych z wykorzystaniem systemu AutoStore®️ dla klientów z takich branż jak fashion, healthcare, home decor, small consumer products, FMCG i luxury goods.
Polska partnerem dla europejskiego eCommerce
Według danych Statista, do 2028 roku sprzedaż w kanałach eCommerce na rynkach państw nordyckich osiągnie wartość 56,9 mld USD, a Niemiec – do 132 mld USD. Pozytywne perspektywy sektora wynikają z trwałej zmiany preferencji konsumentów po pandemii, jak i wdrażania nowych technologii podnoszących jakość doświadczeń z zakupów online.
– Polska stała się w ostatnich latach ważnym partnerem dla europejskiego sektora eCommerce. To właśnie po polskiej stronie realizowane są operacje logistyczne wspierające rynki skandynawskie czy niemiecki pod kątem logistyki. Jesteśmy przekonani, że ta współpraca zyska jeszcze na znaczeniu, co przełoży się na stabilny wzrost wolumenów w kolejnych latach. Już dziś odpowiadamy na potrzeby biznesu, oddając do jego dyspozycji jedno z najnowocześniejszych rozwiązań magazynowych w Polsce. Wierzę, że udostępnienie systemu AutoStore®️ szerokiej grupie odbiorców, będzie w przyszłości postrzegane jako kamień milowy na drodze polskiego sektora TSL. Drodze w kierunku zrównoważonego rozwoju opartego o usługi cechujące się wysoką wartością dodaną – mówi Zbigniew Kempski, Członek Zarządu DSV Solutions.
Jak skalibrować łańcuchy dostaw?
Fundamentem handlu internetowego jest dobrze przygotowana baza logistyczna, która umożliwia realizację oczekiwań konsumentów. Odpowiednia kalibracja łańcuchów dostaw jest kluczem do odniesienia sukcesu biznesowego w krajach skandynawskich. Przewidywalność i płynność dostaw to krytyczny element, na który zwracają uwagę tak konsumenci, jak i firmy. Nowe technologie pomagają w spełnieniu tych wymagań i jednocześnie stanowią element przewagi konkurencyjnej.