Powerdot pozyskał 100 mln euro na rozwój infrastruktury do ładowania aut elektrycznych w Europie

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Powerdot pozyskał 100 mln euro na rozwój infrastruktury do ładowania aut elektrycznych w Europie

Udostępnij:

Startup zamyka kolejną rundę finansowania, w ramach której otrzyma 100 mln euro na rozwój infrastruktury do ładowania aut elektrycznych w Europie. Znaczna część tej kwoty trafi do Polski, gdzie łączna wartość inwestycji Powerdot do końca 2025 roku wyniesie 200 mln zł. Kapitał zostanie przeznaczony na budowę gęstej sieci stacji Powerdot o dużej mocy w całej Polsce, a także rozwój technologii powiązanych z usługą ładowania, w tym także płatności. Kapitał pochodzi od francuskiego funduszu infrastrukturalnego Antin, notowanego na giełdzie w Paryżu, który już wcześniej dokapitalizował Powerdot kwotą 150 mln euro, a także od portugalskiej grupy Arie.

Rozbudowa sieci stacji ładowania

Dzięki kolejnym rundom finansowania, Powerdot konsekwentnie i w poczuciu pełnego zabezpieczenia kapitałowego, zwiększa swoje inwestycje w Europie, których sumaryczna wartość na koniec przyszłego roku wyniesie 260 mln euro. Znaczącą część tej kwoty wzmocni polski rynek, gdzie Powerdot jest w trakcie budowy sieci stacji szybkiego ładowania.

– Uwzględniając już realizowane i rozpoczęte inwestycje, Powerdot przeznaczy na rozwój infrastruktury w Polsce łącznie 200 mln zł do końca 2025 roku – informuje Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.

Powerdot jest w trakcie budowy 600 stacji ładowania przy sklepach Biedronka w całym kraju. Każda ze stacji będzie dysponować mocą 120 kW. Inwestycja spowoduje potrojenie dostępnej w Polsce liczby złączy DC o mocy powyżej 100 kW. Powerdot tworzy też infrastrukturę dla parków i galerii handlowych usytuowanych w różnych częściach Polski. Spółka realizuje również inwestycje dla franczyzobiorców takich marek detalicznych, jak Intermarche, SPAR, Auchan czy E.Leclerc. Firma ma też na koncie partnerstwo z Gorzowem Wielkopolskim, w ramach którego tworzy miejską sieć stacji ładowania. Powerdot pokrywa wszystkie koszty związane z budowanymi stacjami ładowania, a następnie pełni funkcję ich operatora.

Stacje blisko użytkowników

Powerdot rozwija ideę „destination charging” zakładającą budowę stacji ładowania w miejscach, które użytkownicy aut elektrycznych odwiedzają w ramach swoich codziennych aktywności, takich jak: wizyta w sklepie, w urzędzie, czy w restauracji. Dzięki dostępności infrastruktury w takich lokalizacjach, nie tracą oni czasu, gdy auto się ładuje. W Polsce Powerdot uruchomił już ponad 250 punktów i jest w trakcie realizacji 1500 kolejnych.

– Polska jest dla Powerdot jednym z najważniejszych rynków, ze względu na jej wielkość, potencjał ekonomiczny, a także stosunkowo wczesny etap rozwoju elektromobilności – mówi Grigoriy Grigoriev.

Wartość realizowanych w Polsce projektów jest większa od inwestycji Powerdot w Hiszpanii, Portugalii czy w Belgii, ustępując pod względem wielkości jedynie rynkowi francuskiemu. W całej Europie Powerdot uruchomił już 5 tysięcy punktów ładowania i jest w trakcie realizacji kolejnych 10 tysięcy.

Więcej informacji o współpracy Powerdot z Biedronką znajdziecie w naszym artykule „Biedronka wchodzi w świat elektromobilności. Powstanie 1800 punktów ładowania aut elektrycznych”. 

Czytaj także: