Czym jest Wasz projekt?
BillTech to darmowa platforma do opłacania rachunków. W 30 sekund pozwala zebrać wszystkie rachunki w jednym miejscu i opłacać je jednym kliknięciem lub całkowicie automatyzować płatności.
Jaki problem rozwiązujecie?
46% Polaków przyznaje się, że nie płaci rachunków na czas, a głównym powodem jest to, że zapomina o płatnościach. Przez niepłacenie na czas, każdego roku w ponad 200 000 domach w Polsce zostaje odłączony prąd, nie wspominając internetu i innych mediów. A to tylko jedna strona medalu, bo zapominający o płatnościach klienci doskwierają także dostawcom mediów, których cykl rotacji należności wydłuża się z roku na rok. Istniejące rozwiązania, takie jak polecenie zapłaty czy zlecenia stałe, są czasochłonne i nie obsługują wszystkich przypadków (zmienne kwoty / mniejsi dostawcy), dlatego mimo powszechnego do nich dostępu zaledwie kilka procent Polaków korzysta z tych usług.
Do kogo kierujecie swój projekt?
BillTech jest skierowany zarówno od osób płacących rachunki za media, jak i do firm, które cyklicznie wystawiają faktury swoim klientom. Nasza platforma jest także idealnym uzupełnieniem dla internetowych systemów bankowych, ponieważ opłacanie rachunków to pierwszy transakcyjny powód, dla którego ludzie logują się do swojej bankowości.
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Korzystanie z BillTech jest w pełni darmowe dla użytkowników indywidualnych. Dostarczenie świetnej jakości usługi, pozwalającej na szybkie i łatwe opłacanie faktury jest w interesie dostawców mediów oraz banków i chcemy, aby to oni pomagali finansować projekt. W dłuższej perspektywie planujemy również dostarczyć płatne narzędzia dla przedsiębiorców.
Kto stoi za projektem?
W naszym zespole działają w tej chwili łącznie 4 osoby. Bartosz Petryński i Jędrzej Małolepszy są odpowiedzialni za wizję produktu, marketing, sprzedaż i finansowanie. Konrad Starzyk i Michał Kaciuba pracują nad produktem od strony technicznej, zapewniają bezpieczeństwo i szybkość działania. W zespole mamy doświadczenie zarówno w tworzeniu aplikacji webowych jaki i pracy ze startupami. Pracowaliśmy wcześniej w software housach, agencjach marketingowych, globalnych startupach, dużych przedsiębiorstwach oraz w największych funduszach venture capital i private equity w regionie.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Projekt jest jeszcze bardzo świeży, bo wystartowaliśmy 4 miesiące temu. W między czasie udało się nam zbudować MVP i dostać się do hiperaceleratora Google Launchpad, a także najlepszego akceleratora fintechowego w Polsce HugeThing, co zaskutkowało zdobyciem pierwszego 200 000 PLN finansowania (zostaliśmy wybrani z ponad 200 projektów).
Jakie są plany rozwoju?
Prace postępują dynamicznie, ponieważ naszym celem jest dalsza weryfikacja założeń, bliska praca z użytkownikami, przygotowanie drugiej fazy MVP i zdobycie kolejnej rundy finansowania pod koniec roku. W dłuższym terminie będziemy pracować nad nowymi funkcjonalnościami, które pozwolą w jeszcze większym stopniu kontrolować finanse zarówno prywatne jak i firmowe.