Detalista zamierza do końca 2030 r. zamierza zredukować emisje uwarunkowane działalnością przedsiębiorstwa o 80% w porównaniu z 2019 r., a do 2025 r. być przedsiębiorstwem neutralnym klimatycznie.
Prawie 200 stacji do końca 2024 roku
Obecnie jedną z ważniejszych inicjatyw Kaufland w rozwój i promocję energooszczędnych i prośrodowiskowych rozwiązań jest rozbudowa stacji ładowania aut elektrycznych. Na parkingach przy marketach sieci funkcjonuje już 31 stacji, ale do końca roku będzie ich kilkakrotnie więcej.
Stacje Kaufland, w zależności od lokalizacji i konfiguracji dysponują dwoma złączami do ładowania prądem stałym DC o mocy do 50kW oraz jednym złączem do ładowania prądem zmiennym AC o mocy do 22 kW lub 43kW. Z ładowarek można skorzystać tymczasowo bezpłatnie i są one dostępne dla klientów w godzinach funkcjonowania poszczególnych sklepów.
Inwestycja w energię słoneczną
Kaufland wdraża również systemy fotowoltaiczne. Obecnie instalacje te funkcjonują już w dziewiętnastu marketach. Wkrótce dołączy do nich kolejne 19 marketów, które są w trakcie uruchamiania instalacji PV.
Cel: zeroemisyjne sklepy
Dążąc do realizacji celów zrównoważonego rozwoju i tworzenia zeroemisyjnych budynków, w 2022 r. Kaufland podpisał umowę z dostawcami na pokrycie wolumenu energii zużywanej we wszystkich placówkach, tj. centrali, sklepach oraz centrach dystrybucyjnych, w 100% zieloną energią. Zrealizował także wartą 5,5 mln zł inwestycję w instalacje oświetlenia LED we wszystkich marketach w Polsce.