Już po Proof of Concept
– Aby decyzje były trafne, kluczowe znaczenie mają precyzyjne dane. Dzięki współpracy z Synerise, opracowaliśmy zaawansowane profile behawioralne (UBR), które odzwierciedlają historię zachowań, aktywności i preferencji klientów. Pozwoliło nam to na jeszcze dokładniejszą analizę oraz personalizację oferty. Klienci zyskują dzięki trafniejszym komunikatom i ofertom dopasowanym do ich indywidualnych potrzeb, a my możemy szybciej reagować na ich zmieniające się oczekiwania. Połączenie zaawansowanej analizy danych z nowoczesnymi technologiami AI zoptymalizuje także koszty kampanii marketingowych i procesów analitycznych, przynosząc wymierne korzyści biznesowe – mówi Anna Stepanów, odpowiadająca w Banku BNP Paribas za rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji i analityki.
Bank BNP Paribas zakończył niedawno fazę Proof of Concept tego rozwiązania. W ramach tego etapu wytrenowano model fundamentalny oraz opartych na nim osiem modeli biznesowych. Zakończony etap prac pokazał, że wdrożenie zaawansowanych modeli AI może skrócić czas dostarczenia wyników z miesięcy do dni co wpływa znacząco efektywność wykorzystania AI w bankowości.
Jak trafnie odczytać potrzeby klientów?
Modele biznesowe oparte na technologii BaseModel.ai w Banku BNP Paribas umożliwiają identyfikowanie klientów zainteresowanych inwestycjami, produktami oszczędnościowymi, kredytami gotówkowymi czy np. rozwiązaniami ESG. Tworzone na podstawie historii bankowania profile behawioralne pozwalają lepiej poznać i zrozumieć potrzeby Klientów, a dane zebrane w ten sposób umożliwiają dostarczenie idealnej oferty w odpowiednim momencie i poprzez właściwe kanały.
Czytaj także: Giełda to dostęp do gotówki bez konieczności oddawania kontroli nad spółką – Krisztina Bende (PKO Bank Polski)
– Złożoność i zakres danych behawioralnych stale rosną, a firmy codziennie rejestrują niezliczone zdarzenia generowane przez Klientów, takie jak transakcje czy aktywność online. BaseModel.ai pozwala efektywnie wykorzystać te dane bez konieczności ręcznej budowy i utrzymania mechanizmów transformacji danych. Tworząc uniwersalne profile behawioralne, jednocześnie zachowując ich pełną szczegółowość, BaseModel.ai jako prywatny model fundamentalny, uczy się „rozumieć” klientów. Narzędzie dotychczas wykorzystywane było w branży e-commerce, retail, HORECA i mediów. Teraz, dzięki współpracy z Bankiem BNP Paribas, znalazło swoje zastosowanie również w bankowości. Dzięki zaawansowanym algorytmom, bank jest w stanie przetwarzać miliardy zdarzeń w rekordowym czasie, co umożliwia szybsze i bardziej efektywne trenowanie modeli AI oraz ich utrzymanie bez zwiększania nakładu pracy. W rezultacie Bank BNP Paribas może skuteczniej analizować zachowania Klientów, precyzyjniej prognozować trendy, szybciej wdrażać innowacje bez zwiększania kosztów operacyjnych. Istotne jest również bezpieczeństwo: system działa w 100% na infrastrukturze Klienta, a modele mają pełną interpretowalność – mówi Jarosław Królewski, CEO, Synerise.