Dollar Shave Club wystartował na początku 2012 roku. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu YouTuba i opublikowaniu, 6 marca 2012 roku, promocyjnego filmu szybko zyskał popularność w Stanach Zjednoczonych. W ciągu pierwszych dni viralowy hit obejrzano ponad 2 miliony razy, do końca marca licznik nabił 4 miliony wyświetleń. Dzisiaj ta liczba zbliża się do 25 milionów.
Jaki cel przyświecał twórcom startupu?
Jak sami mówią byli zmęczeni wydawaniem 15-20 dolarów na markowe maszynki do golenia czy nożyki. W odpowiedzi na to stworzyli własne maszynki i zaczęli ich sprzedaż w subskrypcji za maksymalnie 9 dolarów miesięcznie. Początkowo firma działała na terenie Stanów Zjednoczonych, jednak szybko ruszyły dostawy do Kanady, a niedługo potem do Australii. W tym samym czasie do ofert weszły chusteczki odpowiadające na męskie potrzeby oraz kosmetyki do golenia i układania włosów.
Szalone tempo rozwoju, zawrotna ilość subskrybentów i wzrost zatrudnianych osób doprowadziły do zainteresowania startupem grupy Unilever. Po 5 latach Dollar Shave Club został kupiony za kwotę 1 miliarda dolarów w gotówce. Dollar Shave Club to ciekawy przykład jak z pozornie nieciekawego produkty, przy pomocy YouTuba i mediów społecznościowych uczynić dochodowy biznes.
Matt Sausmer, Senior Producer w Dollar Shave Club, będzie gościem tegorocznej, warszawskiej edycji FIlmteractive Festival. W tym roku po raz pierwszy festiwal Filmteractive odbędzie się 12 października w Warszawie. Hasło tegorocznej, warszawskiej edycji to „Brands of the future”. Z kolei łódzkie spotkanie będzie poświęcone silnym markom, które wspierając kulturę, tworzą ciekawe projekty artystyczne – pod hasłem „Content of the Future”; odbędzie się 17 października. Deloitte Digital jest partnerem strategicznym wydarzeń.
Więcej informacji o Festiwalu znajduje się na stronie wydarzenia filmteractive.eu.