Zdjęcie główne artykułu pochodzi z pexels.com
Klienci e-sklepów najczęściej decydują się na płatności elektroniczne (66 proc.) – tak wynika z badania Blue Media „Jak kupujemy w internecie 2017”. Opcję za pobraniem wybiera 47 proc. kupujących a samodzielny przelew 38 proc. W dodatku wygodne płatności okazują się jednym z decydujących czynników przy podejmowaniu decyzji zakupowej. 43 proc. kupujących przy wyborze sklepu, w którym dokona zakupu, bierze pod uwagę wygodę realizacji transakcji a 21 proc. – duży wybór form płatności.
Dane pokazują, że od tego, czy sklep wdrożył płatności online, zależy jego sprzedaż. Żeby ułatwić sprzedawcom dostosowanie się do rynku, platformy oprogramowania dla e-sklepów wprowadziły do swojej oferty zintegrowane płatności.
– Uruchomienie własnych płatności to plus i dla sklepów i dla dostawców oprogramowania. Platformy e-commerce stają się bardziej konkurencyjne oferując swoim klientom zestaw kompleksowych narzędzi do sprzedaży – sklep razem z szybkimi i prostymi płatnościami. Mikro i mali przedsiębiorcy natomiast chętnie korzystają z rozwiązania, dzięki któremu zyskują korzystne warunki i wygodne rozliczenia zintegrowane z panelem sklepu – zauważa Krystian Wesołowski, ekspert Blue Media, sopockiej spółki technologiczno-finansowej, która stoi za usługą zintegrowanych płatności online.
Z płatności Blue Media, pod własną marką korzystają czołowe polskie platformy, jak Shoper, Shoplo, AtomStore, Sky-Shop, cStore, Ebexo. Ale własne płatności to trend globalny, w 2013 roku wprowadził je światowy lider, Shopify.
Czy dla klientów ważna jest wiarygodność operatora płatności?
Według przytaczanego badania, istotniejsza dla kupującego jest wiarygodność samego sklepu niż dostawcy płatności. Finalnym etapem i tak jest wybór logotypu swojego banku.
Statystyki platformy Shoper pokazują, że wdrożenie własnych płatności przekłada się na sprzedaż w e-sklepach. Po dwóch latach od uruchomienia Shoper Płatności wdrożyła je niemal połowa korzystających z platformy sklepów. To najpopularniejsza metoda płatności online – wybiera ja 38 proc. klientów. A co dziesiąty sprzedawca przyznał, że wprowadzenie wygodnych metod płatności w 2016 wpłynęło na większą liczbę klientów (za “Raport z polskich sklepów internetowych 2017”).
Przy wyborze operatora płatności do swojego e-sklepu warto wziąć pod uwagę kilka aspektów: prostotę wdrożenia płatności, konieczność podpisywania dodatkowych umów (a w przypadku platform e-commerce ich brak), obsługę płatności bezpośrednio z panelu sklepowego, czas księgowania płatności i wpływania środków z transakcji na konto sprzedawcy, dostosowanie do zakupów mobilnych oraz dodatkowe ułatwienia, takie jak szybkie zwroty dla klientów.
—
Artykuł powstał we współpracy z Blue Media.