Paypercut pozyskał 2 mln EUR. Zapowiada stworzenie paneuropejskiego agregatora odroczonych płatności

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Paypercut pozyskał 2 mln EUR. Zapowiada stworzenie paneuropejskiego agregatora odroczonych płatności

Udostępnij:

Paypercut zapowiada stworzenie paneuropejskiego agregatora odroczonych płatności i prostą integracją połączenie dziesiątek dostawców BNPL oraz setek tysięcy sprzedawców z sektora MŚP w CEE. Teraz pozyskał 2 mln EUR w rundzie pre-seed i na celowniku ma ekspansję w Polsce.

Paypercut to europejski fintech umożliwiający małym i średnim sprzedawcom oferowanie opcji „Kup teraz, zapłać później” (BNPL) za pomocą prostej integracji. W skład zespołu założycielskiego wchodzą: Stoil Vasilev (CEO), który był wcześniej wicedyrektorem ds. rozwoju korporacyjnego i finansów w SumUp, Emil Savov (CRO), który stworzył sieć partnerską w SumUp w CEE oraz założył 84bits – firmę przejętą przez SumUp oraz Gareth Walsh (COO), były globalny szef działu ryzyka i zgodności w SumUp oraz były CCO w Payhawk.

Teraz spółka pozyskała 2 mln EUR w rundzie pre-seed. Przewodzi jej fundusz Concentric, do którego dołączyli Passion Capital, RTP Global, Tuesday Capital oraz Robin Capital i Angel Invest Ventures.

Wszyscy dostawcy BNPL w jednym miejscu

Agregator BNPL od Paypercut łączy w jednym miejscu szereg podmiotów oferujących tę usługę. Sprzedawcy integrują z nim tylko raz, a następnie mogą w łatwy sposób pozwolić kupującym wybrać preferowanego dostawcę BNPL przy kasie lub pozwolić algorytmowi automatycznie skierować transakcję do najszybszego lub najtańszego dostawcy. Środki rozliczane są w lokalnych walutach i trafiają bezpośrednio na konto bankowe sprzedawcy. Sama usługa skierowana jest głównie do sprzedawców online z sektora MŚP – dla nich cały proces onboardingu na platformie Paypercut jest w pełni cyfrowy.

– Sprawna, płynna finalizacja sprzedaży jest kluczowa. Jedno odrzucenie ze strony dostawcy BNPL może zabić cały koszyk zakupowy w oczach sprzedawcy jak i kupującego. Łącząc dostawców o różnych profilach ryzyka, dajemy kupującym wybór, a sprzedawcom poczucie bezpieczeństwa. Sprzedawcy z sektora MŚP w naszym regionie byli latami zaniedbywani. Nasz produkt w końcu stawia ich na pierwszym miejscu – podkreśla Stoil Vasilev, CEO Paypercut.

Polska celem szybkiej ekspansji

Pozyskane finansowanie spółka przeznaczy na rozszerzenie współpracy z dostawcami BNPL w regionie, wprowadzenie procesów onboardingu w kolejnych lokalnych językach oraz rozwój sieci partnerskiej, współdzielącej przychody z nowych wdrożeń w regionie CEE.

Obecnie Paypercut obsługuje już transakcje w Bułgarii, Rumunii i Grecji, a w najbliższych miesiącach planuje wejście na rynki Polski, Czech i Turcji. W tym kontekście polski rynek jest dla startupu wyjątkowo obiecujący: tylko w zeszłym roku wartość transakcji dokonanych za pomocą BNPL podwoiła się do 10,7 mld zł.

Czytaj także: