Na zdjęciu: Damian Sałkowski, CEO SENUTO | fot. materiały prasowe
– Chcemy skupić się na sprzedaży, zarówno w Polsce jak i za granicą. Interesują nas tak samo dojrzałe rynki, takie jak Wielka Brytania czy Niemcy, jak i te rozwijające się – mówi założyciel i dyrektor generalny SENUTO, Damian Sałkowski. Spółka, której przewodzi, tworzy rozbudowane narzędzie służące do zwiększania ruchu z wyszukiwarki Google, a zatem działa na rynku SEO o wartości mniej więcej 69 miliardów dolarów.
Klienci spółki
Wykorzystywane jest głównie przez sklepy online, wydawców internetowych oraz agencje interaktywne i contentowe. Klientami firmy są między innymi Wirtualna Polska, K2 Internet i Allani. Według przedstawicieli SENUTO, ich wyróżnikiem jest kompleksowość. Okazuje się bowiem, że „platforma skupia w jednym miejscu wszystkie narzędzia wspomagające prowadzenie i analizę działań SEO, stale przetwarzając ogromne ilości danych”.
Wykorzystuje moduły audyty, analizy widoczności i bazy słów kluczowych, dzięki czemu każdy specjalista od optymalizacji „jest w stanie na bieżąco kontrolować efekty swojej pracy i analizować witryny pod kątem ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych”. Do tego SENUTO udostępnia bazę ponad 100 mln słów kluczowych, kategoryzuje je, określa sezonowość, wskazuje współzależności i estymuje ilość ruchu związanego z poszczególnymi frazami.
Na zdjęciu: Maciej Balsewicz, partner zarządzający w bValue | fot. materiały prasowe
Druga runda finansowania
Zamknięta właśnie runda finansowania jest kolejną rundą jaką SENUTO zamknęło z udziałem bValue. Przypomnijmy, że pod koniec lipca minionego roku fundusz wpompował w warszawski startup milion złotych, który miał zostać przeznaczony na rozwój technologii, zwiększenie sprzedaży, a także pomóc właścicielom SENUTO przygotować się do międzynarodowej ekspansji. Wygląda na to, że zrealizowali wszystkie te cele, bo w innym wypadku bValue nie sięgnęłoby ponownie do portfela.
– Współpraca z zespołem układa się wzorowo, a spółka skutecznie wykorzystała otrzymane od nas środki i osiągnęła założone kamienie milowe. Zwiększając wartość inwestycji jesteśmy więc przekonani, iż spółka ponownie osiągnie stawiane przez nią cele – mówi Maciej Balsewicz, dyrektor generalny i partner zarządzający funduszem VC bValue.
7 transakcji w 2017 roku
Inwestycja w SENUTO nie jest jednak jedyną transakcją jaką bValue zrealizowało w 2017 roku. Razem z SpeedUp Group, fundusz wpompował do dwóch milionów złotych w bNesis, platformę służącą bankom i instytucjom finansowym w integracji zewnętrznych aplikacji za pośrednictwem API. Ogółem w minionym roku bValue zainwestowało w 7 spółek – jak będzie w tym roku? Możemy przypuszczać, że podobnie.