fot. unsplash.com
Paytm Mall to indyjska aplikacja mobilna do zakupów online. Po inwestycji SoftBanku i Alibaby jej wycena waha się między 1,6 a 2 miliardami dolarów. Warto wziąć pod uwagę, że Będzie to druga inwestycja SoftBank w internetową sieć sprzedaży detalicznej w Indiach. Paytm Mall bezpośrednio konkuruje z Flipkartem.
Aplikacje sposobem na powiększenie rynku
Aplikacja Paytm Mall połączyła się z rynkiem Taobao Alibaba w Chinach, aby zwiększyć zasięg chińskich kupców w Indiach. Podobne ustalenia zostały również osiągnięte w Azji Południowo-Wschodniej poprzez inny e-commerce należącym do Alibaby, Lazada.
Warto wiedzieć, że Alibaba stoi również za podstawową działalnością Paytm, który specjalizuje się w płatnościach mobilnych. Gigant zainwestował 1,4 miliarda dolarów w firmę macierzystą One97 Communications w zeszłym roku. Jego zaangażowanie w Paytm sprawiło, że firma, a raczej wiele firm, stała się proxy dla Alibaby w Indiach.
Z internetu do zakupów offline
Amit Sinha, dyrektor operacyjny Paytm Mall powiedział w wywiadzie z Mint – Ostatnia inwestycja, prowadzona przez Softbank i Alibaba, potwierdza siłę naszego modelu biznesowego, trajektorię wzrostu, możliwości realizacji i potencjał ogromnego indyjskiego modelu O2O (online to offline – przyp. red.) w sprzedaży detalicznej.
Zależy nam na zwiększeniu rozwoju działalności handlowców offline, którzy codziennie obsługują klientów. Fundusze zostaną przeznaczone na wzmocnienie pozycji sklepów dzięki najwyższej technologii, budowaniu doskonałej logistyki, umacnianiu marki Paytm Mall i dostarczaniu bogatszych doświadczeń klientom – dodał Sinha.
Według firmy sklepy offline zarejestrowane na platformie generują ponad 60% sprzedaży. Obecnie Paytm Mall współpracuje z 75 000 sklepów, obsługuje 700 miast w Indiach i zamierza potroić swoją obecność w trybie offline do końca 2019 roku. Wśród partnerów ma już takie marki jak Samsung, LG, Lenovo, Intel, Canon, HP, Hitachi, Whirlpool czy Bosch.