GymBeam wzmacnia pozycję w Europie Zachodniej: przejęcie wiodącego niemieckiego producenta z okolic Düsseldorfu

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

GymBeam wzmacnia pozycję w Europie Zachodniej: przejęcie wiodącego niemieckiego producenta z okolic Düsseldorfu

Udostępnij:

GymBeam ogłasza strategiczne przejęcie 100% udziałów w wiodącej niemieckiej firmie spożywczej KAJA Food. Dzięki tej transakcji GymBeam zyskuje własne, nowoczesne moce produkcyjne w Niemczech, potwierdzając ambicję stania się liderem rynku w Europie Zachodniej.

KAJA Food, zlokalizowana w pobliżu Düsseldorfu, od lat jest partnerem GymBeam. W niemieckim zakładzie przez długi czas produkowana była istotna część kluczowych produktów z portfolio GymBeam.

Niemiecka jakość i 9 wyspecjalizowanych linii produkcyjnych

Zakład produkcyjny dysponuje dziewięcioma nowoczesnymi liniami produkcyjnymi, wytwarzającymi żywność i suplementy diety o rocznej wartości przekraczającej 20 mln euro. Produkcja koncentruje się na dwóch głównych obszarach:

  • Produkcja żywności: obejmuje przetwarzanie orzechów, suszonych owoców oraz przekąsek proteinowych, takich jak ciastka, musli i granola.
  • Żywność sportowa: produkcja batonów proteinowych oraz produktów w proszku, w tym odżywek białkowych, kreatyny i BCAA.

Zakład posiada najbardziej rygorystyczne certyfikaty żywnościowe, gwarantujące najwyższy poziom bezpieczeństwa i jakości, w szczególności certyfikaty IFS (International Featured Standards) oraz HACCP. Firma posiada również certyfikat ekologiczny (BIO), umożliwiający produkcję wyrobów w jakości organicznej.
Poza produktami dla GymBeam, zakład wytwarza również szeroką gamę produktów dla większości z dziesięciu wiodących niemieckich marek żywności sportowej, a także dla największych europejskich sieci handlu detalicznego z branży spożywczej.

– Ten krok jest zgodny z naszą długoterminową strategią wzmacniania udziału rynkowego w Europie Zachodniej. Klienci już wkrótce mogą spodziewać się jeszcze szerszego portfolio produktów GymBeam oznaczonych jako ‘Made in Germany’” – powiedział Dalibor Cicman, CEO GymBeam – Planujemy znaczące inwestycje w niemiecką produkcję. Obecnie pracujemy nad instalacją czterech nowych, wysokowydajnych linii produkcyjnych dla segmentu żywienia sportowego, co pozwoli nam sprostać rosnącemu popytowi.

Czytaj więcej: GymBeam w inwestycyjnej formie. Spółka pozyskuje 30 milionów euro inwestycji od PortfoLion i EBRD

Synergia z logistyką we Włoszech i plany na przyszłość

Niemiecki zakład produkcyjny zatrudnia obecnie 70 stałych pracowników, którzy od początku nowego roku dołączą do 610-osobowego zespołu GymBeam. Przejęcie to następuje krótko po otwarciu nowego centrum logistycznego w Mediolanie we Włoszech, które będzie zaopatrywać Europę Zachodnią w produkty wytwarzane w niemieckim zakładzie.

– Naszym celem jest uczynienie regionu Düsseldorfu strategicznym hubem dla dalszej ekspansji firmy. W ciągu najbliższych pięciu lat planujemy budowę dużego centrum logistycznego, które stanie się kluczowym punktem dla planowanego wejścia i dystrybucji produktów na rynki Europy Północno-Zachodniej, w szczególności do Francji, Holandii i Belgii – zapowiada Dalibor Cicman, CEO GymBeam.

GymBeam wprowadza na rynek ponad 150 nowych produktów w każdym kwartale. W nadchodzących miesiącach klienci mogą spodziewać się nowych produktów wytwarzanych na nowo zainstalowanych, wysokowydajnych liniach produkcyjnych w Niemczech.

Czytaj także: