Bot głosowy Pola pomoże przedsiębiorcom uzyskać zgody na przetwarzanie danych

Dodane:

Karolina Halik Karolina Halik

Udostępnij:

Regulacja RODO, która niedawno weszła w życie, niejednokrotnie budziła postrach wśród przedsiębiorców. Pozyskiwanie od klientów zgody na przetwarzanie ich danych osobowych w wielu przypadkach stało się trudniejsze. Robot Pola pomoże rozwiązać ten problem.

fot. unsplash.com

Twórcy Poli, Voicetel Communications oraz Teamleaders, postanowili pomóc przedsiębiorcom w pełni automatycznie pozyskiwać od klientów zgody na przetwarzanie danych osobowych. Rozwiązanie bazujące na sztucznej inteligencji i technikach kognitywnych opracowano z myślą o potrzebie dostosowania wewnętrznych procedur firmowych do wytycznych nowego rozporządzenia.

Zgody od tysięcy rozmówców jednocześnie

Bot głosowy może przeprowadzić kilka tysięcy rozmów głosowych jednocześnie. W ciągu godziny Pola jest w stanie pozyskać dwadzieścia tysięcy wyników rozmów. Dzięki niej zarówno korporacje, jak i mikrofirmy mogą uzyskać a pośrednictwem kanału telefonicznego możliwość uzyskania zgód na przetwarzanie danych osobowych swoich klientów. To znacząco przyspieszy pozyskiwanie tych deklaracji, a także zoptymalizuje koszt działania.

Jacek Grzyb z Teamleaders uważa, że jest to kluczowe w przypadku największych przedsiębiorstw, które w swoich bazach zarządzają profilami setek tysięcy klientów. Podkreśla, że tego typu kampania z udziałem konsultantów wiązałaby się z dużymi nakładami finansowymi i pracy. To właśnie sprawiło, że powstała Pola, inteligentny bot głosowy, który po otrzymaniu treści wymaganych zgód oraz listy kontaktów w krótkim czasie automatycznie uzyska potrzebne deklaracje.

Bot odpowie na pytania klienta

Jak działa Pola? Najpierw bot sprawdza, czy dany numer jest zarejestrowany w sieci oraz wykonuje tyle prób połączeń, ile będzie potrzebnych do nawiązania rozmowy z klientem oraz pozyskania deklaracji o udzieleniu zgody bądź odmowie. Internetowy panel administracyjny pozwala na śledzenie na bieżąco postępu kampanii i sprawdzaniu efektu rozmowy natychmiast po jej przeprowadzeniu.

Ponadto bot, dzięki technologii Brilliance umożliwiającej rozumienie intencji rozmówcy, jest w stanie odpowiadać na dodatkowe pytania i polecenia rozmówców. Tym sposobem Pola może udzielić dodatkowych informacji merytorycznych związanych z RODO, przyjąć zgodę lub informację o jej nieudzieleniu, a także oddzwonić w innym terminie.

Twórcy tego rozwiązania zaznaczają, że koszt zatrudnienia Poli jest kilka razy niższy niż w przypadku zaangażowania konsultanta do wykonywania powtarzalnej czynności. Bot jest w stanie obsługiwać kampanię skierowaną nawet do wielu milionów klientów, a tym samym pozwolić na oszczędności w stosunku do tradycyjnego podejścia.