Na zdjęciu: Rafał Han, CEO Silvair | fot. materiały prasowe
Przeznaczenie środków
– Akcje Silvair zostały przydzielone inwestorom, którzy docenili potencjał naszej spółki i możliwość zarabiania na globalnym rynku Internetu Rzeczy. Natychmiast po zakończeniu oferty publicznej wróciliśmy do naszych zadań i pracujemy nad pozyskaniem kolejnych klientów oraz wdrożeń – mówi Rafał Han, CEO Silvair.
Pozyskane 20 milionów złotych zamierza przeznaczyć na dalsze prace związane z rozwojem technologii i produktów Silvair, działania marketingowe skoncentrowane w Stanach Zjednoczonych i Unii Europejskiej, a także na budowę kanałów dystrybucji i rozbudowę działu odpowiedzialnego za sprzedaż i kontakt z klientem. – Mamy nadzieję, że niebawem przełoży się to na nowe umowy, o których będziemy mogli poinformować – dodaje dyrektor generalny krakowskiej spółki z segmentu IoT.
Ekspansja
Jej przedstawiciele tłumaczą, że chcą oferować swoje produkty na globalnym rynku, głównie na terenie Stanów Zjednoczonych i w krajach Europy Zachodniej. Na początku będą generować przychód ze sprzedaży oprogramowania Silvair Lighting Firmware, a później z opłat za konfigurację infrastruktury oświetleniowej i opłat abonamentowych ze świadczenia usług w ramach Platformy Silvair.
Dodają, że spółka zamierza także dotrzeć do właścicieli i zarządców nieruchomości za pośrednictwem producentów oświetlenia oraz firm świadczących usługi energetyczne. Silvair już zresztą współpracuje z największymi producentami komponentów do sprzętu oświetleniowego. Firma niedawno poinformowała o zawarciu umowy na dostawę produktów spółkom Fulham i Murata Manufacturing.
Początki
Pierwsze wdrożenie technologii Silvair odbyło się na początku 2016 roku, kiedy to krakowska spółka zainstalowała swój system w jednym z budynków w Melbourne. Początkowo na pięciu piętrach biurowca, a następnie rozszerzono instalację o kolejnych 1,5 tys. punktów. Przy tej okazji Rafał Han wspomniał, że kolejne wdrożenia technologii będą przeprowadzone w firmach z Polski i Szwecji.
– Zależy nam na jak największej ilości wdrożeń naszej technologii. Cały czas testujemy i sprawdzamy jakie są potrzeby tego rynku, czego oczekują producenci oświetleniowi. Instalacje pilotażowe pozwolą nam to dobrze zrozumieć – mówił przy tej okazji Rafał Han. Teraz wiemy, że pilotaże są już za spółką, podobnie zresztą jak udany debiut giełdowy, podczas którego Silvair pozyskało 20 milionów złotych.