fot. unsplash.com
Visa wspólpracuje ze startupami
– Jesteśmy dumni mogąc współpracować z Visa w celu ułatwiania procesu zakupu. Cieszę się z możliwości, jakie otwiera przed nami to partnerstwo – mówi Benjy Feinberg, dyrektor generalny Behalf, spółki z sektora FinTech, która oferuje narzędzie płatnicze dla sklepów internetowych. Spółka właśnie pozyskała kapitał od Visa. Obie strony transakcji nie zdradzają jej warunków, więc nie wiemy, ile Visa zdecydowała się zainwestować w Behalf.
Dzięki tej transakcji Visa zaoferuje klientom Behalf stokenizowaną Wirtualną Kartę Visa. Przedstawiciele spółki tłumaczą, że jest to rozwiązanie, które działa na zasadzie kredytu i zapewnia małym firmom natychmiastowe finansowanie na firmowe wydatki. Początkowo Wirtualna Karta Visa będzie dostępna jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych, ale z czasem ma pojawić się także na innych rynkach, na których operuje Visa.
100 mln dolarów na inwestycje
Przedstawiciele spółki dodają, że partnerstwo z Behalf „wpisuje się w globalną strategię Visa skierowaną na udostępnianie swoich produktów i potencjału sektorowi małych przedsiębiorstw poprzez współpracę ze startupami i fintechami, które redefiniują i ulepszają płatności”. Inwestycja jest częścią programu, poprzez który Visa zobowiązała się do zainwestowania do 100 mln dolarów w firmy sektora fintech.
– Firma Behalf dowiodła swojego zaangażowania we wzmacnianie siły nabywczej małych przedsiębiorstw, oferując im szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze doświadczenia poprzez wykorzystanie płatności cyfrowych. Partnerstwo z Behalf jest kolejnym przykładem współpracy Visa z fintechami w celu dalszej cyfryzacji i wprowadzania na rynek nowych rozwiązań, które pomagają małym przedsiębiorstwom radzić sobie z ich najczęstszymi problemami – mówi David Simon, global head of small business and medium enterprises w Visa.
Inkubator Innowacji Visa
Przypomnijmy, że w połowie lipca Visa poinformowała o uruchomieniu Inkubator Innowacji Visa, którego celem jest wypracowanie rozwiązań sprzyjających rozwojowi gospodarki cyfrowej w Polsce. Do udziału w projekcie spółka zaprosiła banki, agentów rozliczeniowych i innych partnerów firmy, których interdyscyplinarne zespół ekspertów zajmie się realizacją wcześniej wspomnianego celu.
– Dążymy do tego, by opracowane przez nas rozwiązania wykraczały poza system wygodnych, w pełni funkcjonalnych płatności. System płatności jest bazą, na podstawie której możemy rozwijać dalsze udogodnienia, jak np. automatyczne wyszukiwanie wolnych miejsc parkingowych lub dopasowywanie przez system optymalnego rodzaju biletu do danej trasy i środka komunikacji, np. autobusu lub tramwaju – powiedział przy tej okazji Jakub Kiwior, dyrektor generalny Visa w Polsce i na Węgrzech.