The Next Web wybrał 5 najgorętszych startupów z Polski

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Udostępnij:

The Next Web z Amsterdamu razem z firmą Adyen, zajmującą się płatnościami, wskazali 5 najbardziej obiecujących startupów z Polski w oparciu o ich wydajność, rozwój i potencjał.

Top 5 The Next Web z różnych krajów dołączy do Tech5, społeczności najmodniejszych młodych firm technologicznych w Europie i Izraelu. Tegoroczni debiutanci pojawią się na Dniu Założycieli (8 maja) i TNW Conference (9-10 maja) w Amsterdamie.

W ostatnich latach Polska zdobywa coraz większą uwagę na międzynarodowej scenie startupowej i nowościach technologicznych.  Nasz kraj to jeden z najbardziej innowacyjnych, rozwijających się centrów startowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Dzięki ogromnej puli talentów programistów i analityków danych, odnotowaliśmy niesamowity wzrost liczby nowych startupów, zwiększenie zainteresowania inwestorów zagranicznych oraz szereg nowych centrów startupowych, takich jak Campus Warsaw i IdeaHub. Wszystko to przyczyniło się do tego, że Bank Światowy nazwał Polskę trzecim najlepszym miejscem do uruchomienia i rozwoju startupu na świecie.

Oto 5 najmodniejszych polskich startupów według The Next Web:

Displate

Displate to producent specjalizujący się w tworzeniu metalowych plakatów, a przy tym platforma łącząca utalentowanych artystów i pomagająca im zwiększyć liczbę odbiorców i potencjalnych nabywców. Firma silnie koncentruje się również na wpływie społecznym. Każdy zakup na Displate oznacza zasadzenie 10 drzew.

Packhelp

Założyciele Packhelp byli sfrustrowani tym, jak długi i męczący może być proces zamawiania skrzynek. Zdecydowali się więc na stworzenie łatwej w użyciu aplikacji internetowej, dzięki której łatwo i szybko można zamówić niestandardowe markowe opakowania w 3D. Packhelp pozwala małym przedsiębiorstwom łączyć się z dużymi drukarniami i korzystać z ich usług za pomocą narzędzi do automatyzacji produkcji. Packhelp  szybko przeszło z małej polskiej firmy do jednej z największych agencji opakowaniowych w Europie. Od 2017 roku rozszerzyli swoje usługi do ponad 30 krajów i nawiązali współpracę z ponad tysiącem marek.

Kontakt.io

Kontakt.io został pierwotnie stworzony z myślą o ułatwieniu osobom niedowidzącym nawigacji po miejscach publicznych. Jednak firma poszeżyła swoją ofertę sprzętu i oprogramowania IoT i stała się globalnym dostawcą infrastruktur IoT opartych na BLE.

CallPage

CallPage to krakowski startup z globalnym potencjałem. Założyciele uważają, że każdy odwiedzający witrynę jest potencjalnym klientem. Ich rozwiązanie analizuje użytkownika strony  i oferuje bezpłatne połączenie w ciągu 28 sekund. Firma twierdzi, że ich narzędzie może zwiększyć liczbę połączeń sprzedażowych od zwykłych użytkowników witryny o 75 procent. Mają już imponujące portfolio klientów korporacyjnych, w tym BMW, Virgin i UPC.

iTaxi.pl

iTaxi.pl jest często nazywany polską wersją Ubera. Jednak zamiast prywatnych kierowców, iTaxi łączy użytkownika z licencjonowanymi kierowcami taksówek. To oczywiście powoduje, że taryfa jest droższa, ale otwiera też drzwi do umów z partnerami korporacyjnymi. W ubiegłym roku iTaxi skupił się na dostarczaniu usług B2B ponad 3,5 tysiącom firm.