Broker usług kurierskich SuperPaczka.pl po dużych zmianach wprowadzonych w serwisie pod koniec ubiegłego roku wprowadza kolejną nowość, zapowiadając jednocześnie że to nie ostatnia zmiana na lepsze.
Od połowy stycznia użytkownicy Super Paczki mogą korzystać z nowego, zaawansowanego API, stworzonego głównie na potrzeby e-commercu. API jest dostosowane do potrzeb zarówno pojedynczych sklepów, jak i całych platform. – API to naszym zdaniem narzędzie niezbędne dla klientów, którzy wysyłają paczki regularnie np. w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Dzięki takiemu rozwiązaniu, ułatwiamy im współpracę z nami, czyli de facto z kurierem ale przede wszystkim przyspieszamy ich procedury związane z nadawaniem i wysyłaniem przesyłek do klientów – komentuje Joanna Słoń Dyrektor Marketingu Super Paczki.
API to narzędzie wykorzystywane nie tylko przez sklepy i platformy sklepowe, ale także przez firmy nie związane z e-commercem, które wykorzystują usługi kurierskie w codziennej działalności operacyjnej. Dzięki API, każdy użytkownik może zintegrować swój biznes z Super Paczką, tak aby w szybki i prosty sposób, bez logowania się i wypełniania formularzy wyceniać przesyłki, zamawiać kuriera lub realizować inne czynności związane z nadawaniem paczek.
Dzięki wprowadzeniu API, Super Paczka dołączyła do czołówki aktywnie działających polskich brokerów oferujących taką usługę. – Wprowadzenie API to jeden z kroków, które podejmujemy w celu zbudowania swojej pozycji na rynku brokerów kurierskich w Polsce – będziemy iść dalej w tym kierunku – podsumowuje Joanna Słoń.
SuperPaczka.pl to broker kurierski. Usługi, które świadczy są skierowane głównie do małych i średnich przedsiębiorstw oraz do osób fizycznych wysyłających od kilku do kilkudziesięciu paczek miesięcznie. SuperPaczka.pl swoją działalność oparła na współpracy z firmą kurierską DHL.
Firma swoją działalność rozpoczęła w roku 2010 i do listopada 2011 funkcjonowała jako jednoosobowa działalność gospodarcza. Zrealizowany na sklepowym CMS serwis, miał najbardziej niezbędne funkcje tzn. pozwalał klientowi na zamówienie paczki i jej opłacenie. Design i kolorystyka strony kojarzyła się z prostymi serwisami z lat 90. – czarne tło, małe czcionki, wiele elementów flashowych stanowiących problem dla niektórych nowoczesnych platform. Serwis powoli zdobywał klientów, zaczynając od zaledwie kilku rejestracji tygodniowo. Znacząca większość klientów stanowiły osoby prywatne szukające jednorazowej usługi kurierskiej. W pierwszym półroczu działalności serwisu liczba zamówień wzrastała o średnio 20-40 przesyłek miesięcznie. Ówczesna skala biznesu pozwalała na prowadzenie go w warunkach „domowych”, czyli w środowisku w którym obecnie funkcjonuje wielu brokerów na rynku, jednakże obsługa serwisu wymagała ciągłej kontroli i ingerencji jego właścicieli. Prowadzenie firmy w ten sposób było na tyle niesatysfakcjonujące i uciążliwe, że właściciele zdecydowali się ją sprzedać. Nowi właściciele od razu wprowadzili wiele zmian, czego efektem jest właśnie nowe API.
źródło: informacja prasowa