Idea konferencji InternetBeta narodziła się 5 lat temu. Była ona prosta. Sprowadzała się do stworzenia przestrzeni, w której zebraliby się przedstawiciele różnych branż i dziedzin związanych z Internetem i nowymi technologiami, zarówno tych, którzy wykorzystują Internet w swojej pracy i realizowanych projektach, jak i tych, dla których jest on naturalnym środowiskiem prowadzenia biznesu.
Tym co wyróżnia InternetBeta jest interdyscyplinarność – łączenie różnorodnych środowisk związanych z Internetem. Konferencje adresowane są do psychologów, socjologów, politologów, przedstawicieli agencji interaktywnych, reklamowych, właścicieli i zarządzających największymi serwisami, twórców aplikacji, startupów, inwestorów, marketerów. InternetBeta daje możliwość spotkania wszystkich tych środowisk w jednym miejscu. To stanowi jej niezwykłą siłę.
PRELEGENCI
W czasie InternetBeta 2012 prezentacje wygłosi prawie 60 prelegentów, którzy zgodnie z główną ideą InternetBety reprezentują różne dziedziny i branże związane z internetem i nowymi technologiami.
Chyba żadna inna konferencja nie gromadzi tylu ekspertów od Internetu na jednym metrze kwadratowym co InternetBeta. I tym razem w Rzeszowie pojawią się najgorętsze nazwiska w branży. Wśród gwiazd wydarzenia będzie m.in. Andrew Keen – autor bestselleru „Kult amatora” oraz książki „Digital vertigo”. Przybędą także: amerykański fotograf Bob Carey (TheTutuProject), Chris Speed z Uniwersytetu w Edynburgu (na co dzień zgłębia temat wpływu technologii na architekturę krajobrazu; wraz z uczestnikami wydarzenia przyjrzy się artefaktom w Internecie), Irena Pereyra oraz Anton Repponen z Fantasy Interactive czy polski poeta i dziennikarz Jarosław Lipszyc.
O tym, że globalna sieć może stać się narzędziem do celów społecznych i spełniania marzeń opowiedzą Bob Carey – nowojorski fotograf i pomysłodawca the Tutu Project oraz Jan Kasprzycki-Rosikoń, twórca MillionYou.com, polskiej platformy crowdsourcingowej.
Lista wszystkich prelegentów wraz z krótką biografią dostępna jest na http://www.internetbeta.pl/pl/prelectors/.
STARTUP SITO
Na teorii i dialogu InternetBeta się nie kończy. To miejsce inspiracji i szansa na start, dla tych internetowych biznesów, które nie boją się przejść prze sito – a dokładnie StartupSito.
Konkurs miał swoją premierę w zeszłym roku w trakcie całodniowego panelu poświęconego startupom. W tym roku odbędzie się ponownie, jednak w zmodyfikowanej wersji, ale idea pozostaje ta sama – pokaż nam swój produkt, daj się poznać ludziom, którzy na co dzień tworzą polski Internet. Tak jak w ostatnio konkurs współorganizowany jest przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz magazyn Proseed.
Zgłoszenia można nadsyłać od 13 sierpnia do 20 września br. Do finału przejdzie 10 najlepszych projektów, a poznamy je już 22 września.
– Tym razem postanowiliśmy sprawdzić umiejętności promocji i komunikacji przedstawicieli startupów, które zakwalifikowały się do finału – wyjaśnia Mateusz Tułecki, organizator konferencji – Ich zadaniem będzie w trakcie pięciominutowej prezentacji opowiedzieć o swoim projekcie, a następnie przez prawie 24h walczyć o uwagę i zainteresowanie uczestników Internet Beta 2012. Ci, którzy wykażą się największą kreatywnością i zdobędą najwięcej głosów wygrają Nagrodę Publiczności.
Wśród nagród dla zwycięzców są ipod i ipad od Idea Bank, półroczne abonamenty Pro Premium od Brand24, usługi w zakresie doradztwa od CubePR, wejściówki na Internet Beta 2013 oraz informacja o zwycięzcach wśród mediów, które objęły konferencję patronatem.
QUESTING
Specjalnie z okazji InternetBeta 2012, twórcy questów z firmy Planet PR przygotowali dla uczestników konferencji Nieznane opowieści Rzeszowa, czyli serię trzech questów (nieoznakowanych szlaków turystycznych), które w pomysłowy sposób wykorzystują mechanizmy grywalizacji, gier miejskich i marketingu narracyjnego do przedstawienia nieznanej strony stolicy Podkarpacia.
Losowo dobrane zespoły, przy wykorzystaniu nowych technologii, będą musiały przejść quest i wykonać dodatkowe polecenia w określonym czasie. Gra pomoże uczestnikom dowiedzieć się szczegółów z życia i historii miasta, rozwiązać zagadki i znaleźć tzw. skarb.
Atrakcją tegorocznego kongresu, oprócz afterparty (te imprezy stały się już legendą), będą trzy questy przygotowane przez specjalistów z firmy Planet PR. Zastosowali oni mechanizmy grywalizacji, gier miejskich i marketingu narracyjnego, by ci, którzy podejmą wyzwanie, mogli poznać nieznane oblicze stolicy Podkarpacia.