Wygoda zakupów w sklepach internetowych

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

W trosce o niepełnosprawnych, chorych i starszych Internautów eksperci zrzeszeni w „Grupie Roboczej E-commerce” działający w ramach związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przygotowali raport „ Wygoda zakupów w internecie”.

W trosce o niepełnosprawnych, chorych i starszych Internautów eksperci zrzeszeni w „Grupie Roboczej E-commerce” działający w ramach związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przygotowali raport „ Wygoda zakupów w internecie”. Dokument ten stanowi zbiór wskazówek dla projektantów stron internetowych, a zebrane w nim informacje, mają za zadanie pokazać im jak niewielkie zmiany mogą mieć ogromny wpływ na to, czy nasza strona zostanie odczytana przez np. osobę niewidomą. Wreszcie niepełnosprawni, którzy stanowią ponad 8% populacji Polski, doczekali się standardów, które w znacznym stopniu ułatwią im serwowanie w sieci.

Raport można pobrać z tego linku.

E-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. Firmy konkurują ze sobą już nie tylko ceną. Jakość obsługi klienta, wygoda zakupów i kompleksowa obsługa są coraz częściej czynnikiem decydującym o zakupie w danym sklepie. Wszyscy doceniamy wygodę zakupów w Sieci, ale szczególnie istotna jest ona dla osób niepełnosprawnych, chorych czy starszych.

Internet i rozwój branży e-commerce dał niepełnosprawnym użytkownikom otwarte okno na świat zakupów. W każdym momencie, bez konieczności uciążliwego wychodzenia z domu, z dostawą na wskazany adres, z opłaceniem zamówienia online. Są to zalety dla każdego użytkownika, jednak dla osób niepełnosprawnych są szczególnie istotne.

Projektanci sklepów internetowych coraz częściej biorą pod uwagę grupy internautów wymagające dodatkowej opieki. Byli oni dotychczas dyskryminowani, a ich potrzeby były pomijane podczas budowania funkcjonalności witryn www.

Zespół Divante w ramach działania w Grupie Roboczej e-Commerce IAB postanowił przetestować 3 sklepy internetowe www.superkoszyk.pl, www.oponeo.pl i www.answear.com z osobami niepełnosprawnymi, aby dowiedzieć się, w jaki sposób poruszają się po stronach, co dla nich jest ważne, na co zwracają uwagę, czego im brakuje.

Wyniki przedstawiono w formie raportu. W dokumencie zebrano informacje, które pokażą projektantom jak niewielkie zmiany mogą mieć ogromny wpływ na to, czy nasza strona zostanie odczytana przez np. Osobę niewidomą. Wytyczne zawarte pozwolą usprawnić strony i sklepy internetowe, i dostosować je do niemałej grupy osób niepełnosprawnych, które na co dzień korzystają z Internetu.

Całość dopełnia filmik podsumowujący najważniejsze aspekty badania.

źródło: informacja prasowa/ iabpolska.pl