Prezentujemy drugą część interesujących pomysłów na biznes, które nie wypaliły. Dowiedzcie się jak i dlaczego upadły aplikacje Leap, PostSecret oraz Forecast.
fot. Fotolia | Pierwsza część zestawienia znajduje się pod tym adresem
W skrócie: aplikacja Leap pozwalała na rzucanie wyzwań naszym znajomych. Pobierając ją na iPhonea, bądź smartfon z systemem Android mieliśmy do wglądu listę wyzwań stworzoną przez pomysłodawców Leap. Jeśli jednak żadne z podanych wyzwań nam nie odpowiadało, to mogliśmy stworzyć własne, z określonymi przez nas zasadami. Do konkurencji mogliśmy zaprosić swoich znajomych, którzy każdą część zadania musieli potwierdzić wykonując zdjęcie. Wygrywał ten, kto zebrał najwięcej punktów.
Historia tej aplikacji rozpoczęła się od innego pomysłu na startup. Przed Leapem powstała aplikacja o nazwie Wellthy stworzona dla pracowników korporacji. Dzięki niej użytkownicy mogli nawzajem się motywować do wykonywania ćwiczeń fizycznych i zdrowego odżywiania właśnie poprzez rzucanie sobie wyzwań. Dla przykładu, jednym z nich mogło być codzienne jedzenie zdrowych śniadań. Oczywiście każdy poranny posiłek musiał zostać sfotografowany, aby potwierdzić wykonanie zadania. Pomysłodawcy zauważyli wówczas duży potencjał w rzucaniu wyzwań i postanowili dokonać klasycznego pivotu.
Powody zamknięcia Leap nie są znane do dziś. Twórcy zapowiadali stworzenie innej aplikacji. Obietnice jak dotąd nie zostały jednak spełnione. Startup powstał przy współpracy z akceleratorem The Brandery i otrzymał 20 tysięcy dolarów dofinansowania.
Prezentujemy drugą część interesujących pomysłów na biznes, które nie wypaliły. Dowiedzcie się jak i dlaczego upadły aplikacje Leap, PostSecret oraz Forecast.
PostSecret to kolejna aplikacja w tym zestawieniu, która mimo ciekawego zastosowania została usunięta z AppStore’a. Zasada działania była prosta: robisz zdjęcie, dodajesz napis i dzielisz się sekretem z innymi. Cechowała się anonimowością i jak się okazało to był jej gwóźdź do przysłowiowej trumny.
30 tysięcy anonimowych sekretów – tyle codziennie było publikowanych postów dzięki płatnej (1,99$) aplikacji mobilnej PostSecret. Aplikacja wzbudziła duże zainteresowanie użytkowników, czego dowodem była zebrana na fanpage’u ponad milionowa społeczność. Bloga startupu, gdzie na początku publikowane były sekrety, odwiedziło ponad 4 miliony unikalnych użytkowników. W 2012 roku, gdy aplikacja została zamknięta, Frank Warren ogłosił, że korzystający z PostSecret podzielili się łącznie dwoma miliona sekretów. Niestety nie wszystkie spełniały wymagania regulaminu. Jak wynika z doniesień użytkownicy dzielili się wulgarnymi treściami oraz informacjami o zabójstwach czy łamaniu innych przepisów. Sprawę zgłoszono do FBI i Apple. Problemem zespołu PostSecret było to, że nie przechowywali żadnych informacji dotyczących swoich użytkowników, przez co trudno było znaleźć autorów postów np. z groźbami.
PostSecretApp została okrzyknięta najlepiej sprzedającą się aplikacją w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Mimo tego została usunięta, a na jej część napisano książkę i odegrano sztukę. Po PostSecret zostały wspomnienia i interesujący film promocyjny.
Prezentujemy drugą część interesujących pomysłów na biznes, które nie wypaliły. Dowiedzcie się jak i dlaczego upadły aplikacje Leap, PostSecret oraz Forecast.
Forecast – check-in ze znajomymi, to kolejny startup mobilny który nie przetrwał. Mimo ponad 100 tysięcy pobrań i sporego zainteresowania, aplikacja została usunięta z AppStore’a. Powód zakończenia prac nad Forecast nie jest znany.
Przygoda z aplikacją do dzielenia się informacjami gdzie i co będziemy robić w najbliższym czasie rozpoczęła się od pomysłu na inną aplikację. W maju 2010 roku, René Pinnell rozpoczął prace nad Hurricane Plane. Miała ona pomóc w organizowaniu spontanicznych spotkań, imprez czy wypadów na miasto ze znajomymi. Każdy z użytkowników w zamian za check-inowanie się w danym klubie czy restauracji i zaproszenie do niego swoich znajomych otrzymywał nagrody. Aplikacja Hurricane Plan pokazywała też gdzie obecnie znajdują się nasi znajomi. Pinnel zauważył jednak, że rzadko kiedy ktoś tworzył spontaniczne wydarzenia za pomocą jego aplikacji. Użytkownicy raczej zapraszali znajomych do uczestnictwa w jakimś zdarzeniu z kilku dniowym wyprzedzeniem. Postanowił to zmienić.
Na początku lipca 2011 roku wraz z zespołem udostępnia wersję beta aplikacji Forecast. Po kilku miesiącach korzysta z niej blisko 25 tysięcy użytkowników. Dobrze odebrana została aktualizacja, dzięki której udostępniono przycisk “me too”, czyli jeszcze prostszy sposób na podzielenie się informacją o swoim położeniu. W lutym 2012 roku zespół ogłasza, że 100 tysięcy użytkowników korzysta Forecast.
Forecast była dostępna za darmo jako aplikacja stworzona na system iOS oraz Android. Zespół ją tworzący zdobył w 2012 pierwsze miejsce w SXSW Accelerator w kategorii mobilnej. Nie znaleźliśmy powodów jej zamknięcia.