Jak stworzyć skuteczny landing page, który dostarczy nowych Klientów

Dodane:

Artykuł sponsorowany Artykuł sponsorowany

Udostępnij:

Ruszasz ze swoim projektem i szukasz sposobu na sprawne koordynowanie kampanią? Jak sprawić, by osoba, która trafiła na Twoją stronę stała się także Twoim klientem? To pytanie spędza sen z powiek wszystkim startup-owcom. Okazuje się, że ciekawe hasła reklamowe, czy atrakcyjne banery to nie wszystko.

Ruszasz ze swoim projektem i szukasz sposobu na sprawne koordynowanie kampanią? Jak sprawić, by osoba, która trafiła na Twoją stronę stała się także Twoim klientem? To pytanie spędza sen z powiek wszystkim startup-owcom. Okazuje się, że chwytliwe hasła reklamowe, czy atrakcyjne banery to nie wszystko.

Kluczem do sukcesu jest zadbanie o to, gdzie trafi odbiorca po spotkaniu z Twoim przekazem, czyli dobrze stworzony landing page. Na temat tego, czym jest sam landing page przeczytasz we wcześniejszym artykule „Sprawdź swoje pomysły za pomocą landing page”. Poniżej przedstawiamy najważniejsze elementy, które powinien zawierać skuteczny landing page, umożliwiający realizację Twojego pomysłu.

5 elementów skutecznego landing page’a

1. Nagłówek

Nagłówek jest pierwszym elementem, na który zwraca uwagę użytkownik, dlatego jego odpowiednie skonstruowanie jest niezmiernie istotne. Jego idealna długość nie powinna przekraczać od 1 do 5 słów. Nagłówek nie znosi nudy i musi zachęcać użytkownika do przejścia do kolejnych elementów landing page’a. Rzecz jasna stworzenie perfekcyjnego nagłówka nie jest sprawą prostą. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, dzięki którym to zadanie stanie się nieco łatwiejsze.

  • Pamiętaj o tym, co wyróżnia i odróżnia Twoją ofertę od propozycji konkurencji i umieść tę informację w nagłówku.
  • Postaraj się zastosować call to action już w tytule. Zachęcisz w ten sposób odbiorców do wykonania działania już na początku.
  • Zapoznaj odbiorcę z wartością, jaką oferuje Twój produkt/usługa. To działanie wyzwoli w potencjalnym kliencie potrzebę skorzystania z oferty.
  • Skup się na słowach, które w sposób szczególny zwrócą uwagę odbiorców. Pamiętaj o połączeniu ich z ogólnym przesłaniem treści.
  • Pobudzaj wyobraźnię! Przedstaw swoją ofertę w sposób obrazowy, dzięki czemu wywołasz w odbiorcach pragnienie, a to zaskutkuje zwiększeniem czasu, który poświęcą na zapoznanie się z nią.

Warto pamiętać o tym, że dobry początek to podstawa udanego landing page’a. Jego skonstruowanie powinno być przemyślane, ponieważ od tego czy uda nam się zwrócić uwagę odbiorcy zależy nasz dalszy sukces.

2. Wypunktowane wartości

Kolejnym niezbędnym elementem landing page’a jest wypunktowanie najważniejszych wartości związanych z projektem, które mają zachęcić do wykonania pożądanej akcji. Ważne, żeby zdania były krótkie, ale też wyróżniały ofertę od propozycji konkurencji. Oszczędne i umiejętne gospodarowanie treścią jest bardzo ważne, biorąc pod uwagę fakt, że internauci w przeważającej liczbie nie czytają informacji, ale jedynie je pobieżnie skanują.

3. Call to action

Przycisk call to action (CTA) to najważniejszy z elementów landing page’a. Właśnie on prowadzi do sfinalizowanie akcji, dlatego kliknięcie w niego jest celem wizyty użytkowników. Z tej racji musi w najwyższym stopniu wyróżniać się na stronie. Uzyskasz to dobierając do niego odpowiednią wielkość oraz kontrastujący z tłem kolor. Przycisk CTA powinien być jedynym elementem klikalnym znajdującym się na stronie. Nie można zapomnieć o umieszczeniu na przycisku nakazu wykonania czynności, na przykład „Zamów produkt”, “Wyślij zapytanie”. Koniecznie zadbaj o to, aby na stronie nie umieszczać innych przycisków lub odnośników, które tylko oddalałyby użytkowników do wykonania docelowej akcji. Dodatkowe informacje znajdziesz w artykule “Call to action – niezbędnik każdego landing page’a”.

4. Grafika

Grafika jest bardzo istotnym akcentem landing page’a. Zanim użytkownicy zapoznają się z treścią przekazu, widzą efekt wizualny. Dlatego dzięki elementom graficznym nawet bez zapoznawania się z tekstem odbiorcy będą wiedzieli, co jest tematem strony. Nie należy jednak przesadzać z ilością grafik, ponieważ najlepiej sprawdzają się minimalistycze układy landing page’a, które nie rozpraszają uwagi.

5. Referencje

Ostatni ważny element landing page’a to referencje. Są swoistymi „społecznymi dowodami słuszności”, które mają niebagatelny wpływ na wzrost wiarygodności firmy oraz świadczą o jej profesjonalizmie. Z doświadczenia wiemy, że zapoznanie się z opiniami innych użytkowników na temat produktu oraz przykładami konkretnych realizacji usług, pomaga w podjęciu decyzji o skorzystaniu z oferty. Dlatego zamieść na landing page’u pozytywne komentarze klientów, zdobyte nagrody, czy success stories zrealizowanych projektów.

Idealnie skonstruowany landing page powinien zawierać wszystkie wymienione elementy. Niezwykle ważne jest także ich rozmieszczenie. Najbardziej istotne z nich – nagłówek, wypunktowanie oraz CTA powinny być dostępne na pierwszym planie, bez konieczności przewijania strony. Oprócz 5 kluczowych składników landing page’a, warto również pamiętać o użytkownikach mobilnych. Na pewno wiesz, jak ważne jest, aby strona wyświetlała się poprawnie na ekranach telefonów komórkowych oraz tabletach – zasada obejmuje także landing page. Korzystając z aplikacji do samodzielnego tworzenia landing page’y Landingi, każdą utworzoną stronę możesz szybko i samodzielnie dopasować pod widoki wyświetlaczy urządzeń mobilnych. Więcej szczegółów na ten temat przeczytasz w artykule: “Jak zaprojektować mobilny landing page”.

Poprawnie skonstruowany landing page pozwala ograniczyć się jedynie do niezbędnych elementów, które są całkowicie skupione na przekonaniu odbiorców do wykonania pożądanej przez Ciebie akcji. Dzięki temu nie rozprasza uwagi i pozwalają skoncentrować się na temacie strony. W efekcie landing page zapewni wysoki współczynnik konwersji. Skoro już wiesz jak powinien wyglądać skuteczny landing page, w następnym artykule przedstawimy pomysły na wykorzystanie go w Twoim start-upie.