Seattle chce wprowadzić specjalne parkingi dla hulajnóg, rowerów i skuterów

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Seattle chce wprowadzić specjalne parkingi dla hulajnóg, rowerów i skuterów

Udostępnij:

Rowery, hulajnogi i skutery na minuty zalały ulice i chodniki prawie wszystkich większych miast. Wraz z rozwojem pojazdów sharingowych pojawił się nowy problem, czyli pozastawiane chodniki nieodpowiednio zaparkowanymi dwuśladami.

Całkiem niedawno mieszkańcy Warszawy skarżyli się na notorycznie zostawiane w losowych miejscach hulajnogi, które stają się szczególnym zagrożeniem dla osób niepełnosprawnych, zwłaszcza niewidomych. Z podobnym wyzwaniem mierzy się nie tylko Warszawa. Seattle znalazło rozwiązanie tego problemu. Jego włodarze opracowują plan stworzenia specjalnych stref parkingowych dla rowerów i skuterów elektrycznych na ulicach miasta.

3000 miejsc parkingowych do końca 2020 roku

Seattle opracowuje plan stworzenia specjalnych stref parkingowych dla rowerów i skuterów elektrycznych na ulicach miasta, aby oczyścić coraz bardziej zagracone chodniki. Rada Miasta podjęła we wtorek rezolucję z poleceniem Departamentowi Transportu Seattle wymyślenia propozycji budżetu nowego planu parkingowego. Miasto założyło sobie stworzenie 3000 miejsc parkingowych do końca 2020 roku.

W planach jest stworzenie stref parkingowych dla rowerów i skuterów na ulicach w strefach przylegających do skrzyżowań oraz obszarach, gdzie samochody nie mogą parkować. Parking roweru czy hulajnogi znajdujący się przy ulicy pomoże egzekwować istniejące ograniczenia parkowania pojazdów silnikowych w odległości około 4,5 metra od skrzyżowania, jednocześnie poprawiając widoczność kierowców i czyniąc przejście dla pieszych bezpieczniejszym.

Problem jest coraz większy

Seattle mierzy się z problemem zagraconych chodników od kiedy po raz pierwszy wprowadziło usługi udostępniania rowerów bez doków, czyli od 2017 roku, a z roku na rok jest coraz gorzej. Raport SDOT obejmujący drugi kwartał 2019 roku wykazał, że 17,4% wspólnych rowerów stanowiło zagrożenie niedrożnością, w porównaniu z 14,3% w pierwszym kwartale.

Problem stał się tak wszechobecny, że urzędnicy w Seattle zmniejszyli liczbę rowerów, które operatorzy rowerów i rowerów Lime i Jump mogą mieć w obiegu. Miasto obniżyło liczbę rowerów z 6 667 do około 4500 dla każdego operatora. Celem jest zapobieganie ekspansji operatorów wypożyczalni rowerów, dopóki problem z parkowaniem nie będzie pod kontrolą.