Peloton, nowojorski startup, zrewolucjonizował fitness w domu dzięki zaawansowanemu rowerowi halowemu, który umożliwia użytkownikom przesyłanie strumieniowe zajęć na żywo z domu. Firma niedawno wprowadziła na rynek swój drugi produkt, bieżnię, która kosztuje prawie 4000 dolarów plus opłatę za dostawę w wysokości 250 dolarów. Startup znalazł się na 8 miejscu na najnowszej liście najlepszych amerykańskich startupów według LinkedIn.
Oskarżenia
National Music Publishers Association początkowo złożył pozew w marcu, oskarżając Peloton o użycie ponad 1000 utworów bez licencji. Teraz NMPA zaktualizował pozew, twierdząc, że znalazł kolejne 1200 piosenek, których Peloton użył bez licencji. W efekcie poszkodowana strona podwoiła kwotę, której dochodzi, do 300 milionów dolarów.
Peloton przygotowuje się do swojej pierwszej oferty publicznej i dochodzi roszczenia wzajemnego, oskarżając NMPA o zachowanie antykonkurencyjne. NMPA powiedział, że te piosenki zostały odkryte przez legalne źródła.
– Nowo odkryte dzieła obejmują niektóre z najbardziej znanych i popularnych piosenek, jakie kiedykolwiek nagrano, takie jak„ Georgia On My Mind ”,„ I Can See For Miles ”i„ I Saw Her Standing There ” – powiedział rzecznik The Verge w oświadczeniu .
Zmieniony pozew jest tuż przed planowaną pierwszą ofertą publiczną Peloton. Po złożeniu pierwotnego pozwu Peloton wszczął proces przeciw oskarżeniu NMPA o zachowanie antykonkurencyjne, zachęcając swoich członków do „skoordynowanego wysiłku” w celu „ustalenia cen i podjęcia skoordynowanej odmowy porozumienia z Peloton”.
Peloton powtórzył to stanowisko po zmienionym pozwie w oświadczeniu przesłanym do Business Insider: „NMPA ponownie ujawnił swój antykonkurencyjny cel w tej sprawie. W marcu NMPA poprosiła o przyspieszenie harmonogramu, na co Peloton chętnie się zgodził. W przeddzień wskazanej przez sąd mediacji, NMPA starał się zmienić optykę wokół swojego pozwu, składając przesadne nowe roszczenia, a także wybierając taki czas swojego zgłoszenia, aby wykorzystać niezdolność Pelotonu do szczegółowej odpowiedzi”.
Peloton
Jazda na rowerze stacjonarnym staje się najbardziej konkurencyjną przestrzenią na rynku fitness. Do 2012 roku SoulCycle wydawało się niezwyciężone dzięki kultowej rzeszy fanów. SoulCycle to głowny konkurent Peloton.
Peloton to zaawansowana technologicznie firma fitness, która rozpoczęła działalność w 2012 roku, umożliwia użytkownikom strumieniowe przesyłanie zajęć na żywo z dowolnego miejsca, umożliwiając uzyskanie wrażeń w stylu SoulCycle bez wychodzenia z domu.
Peleton został wyceniony na 4 miliardy dolarów po tym, jak zakończył rundę finansowania w wysokości 550 milionów dolarów w sierpniu 2018 roku. W czerwcu złożył wniosek o pierwszą ofertę publiczną. Zobaczymy jak skończą się prawne problemy firmy, niemniej konkurencja na pewno obserwuje całą sytuację.