W jednej z luksusowych willi w mieście Orinda, którą wynajmowała firma Airbnb, odbyła się impreza z okazji Halloween. Podczas wydarzenia doszło do strzelaniny, w wyniku której zginęło pięć osób, a przynajmniej cztery zostały ranne. Ofiarami są mężczyźni w wieku od 22 do 29 lat. Jak na razie nie wiadomo kto strzelał, wiadomo natomiast, że policja po przeszukaniu posiadłości znalazła dwa pistolety.
Jak się okazało na reklamowaną w mediach społecznościowych imprezę przyszło blisko 100 osób. Warto zaznaczyć, że właściciel willi w regulaminie zaznaczył zakaz organizacji imprez. W odpowiedzi na tą tragiczną sytuację dyrektor generalny Airbnb, Brian Chesky oficjalnie poinformował, że od tej chwili firma zakazuje wynajmu nieruchomości w celu organizowania imprez i podejmie kroki w celu zwiększenia ochrony zarówno właścicieli, jak i wynajmujących. Chesky na Twitterze napisał, że bardzo współczuję rodzinom i sąsiadom dotkniętym tą tragedią.
Rozwój Airbnb
Nikogo nie dziwi stanowcza reakcja Airbnb na dramatyczne wydarzenia. Żadna firma nie chciałaby być kojarzona z taką tragedią. Zwłaszcza, że Airbnb bardzo mocno się rozwija i ma ambitne plany. Niedawno informowaliśmy, że firma chce wejść na giełdę w 2020 roku. Przychody spółki w II kwartale br. przekroczyły miliard dolarów. Zdaniem analityków wejście Airbnb na giełdę jest najbardziej wyczekiwanym wydarzeniem na giełdzie. Według PitchBook wartość portalu pośredniczącego w krótkoterminowym wynajmie nieruchomości wynosi 31 mld dolarów.
Airbnb rozwijając swój biznes aktywnie inwestuje w nowe rozwiązania, które mogą poszerzyć horyzonty firmy. Pod koniec 2017 roku firma przejęła serwis z ofertami noclegów dla niepełnosprawnych Accomable. Jego współtwórca dołączy do szefostwa spółki i pomoże w tworzeniu narzędzi ułatwiających niepełnosprawnym wyszukiwanie lokali z udogodnieniami.
Natomiast w zeszłym miesiącu startup Tiqets z siedzibą w Amsterdamie, platforma rezerwacji biletów do muzeów i innych atrakcji kulturalnych, ogłosiła serię C w wysokości 60 mln dolarów, prowadzoną przez Airbnb przy wsparciu wcześniejszych inwestorów.
W szeroko pojętej branży turystycznej szacuje się, że przychody z muzeów i atrakcji warte są około 160 miliardów dolarów, z czego 60 miliardów to bilety. Tiqets chce zmienić to, w jaki sposób i dlaczego ludzie – zarówno turyści, jak i osoby odwiedzające muzea i atrakcje w ich własnych rodzinnych miejscowościach – kupują bilety.
Ze strony Airbnb inwestycja jest częścią większej strategii firmy polegającej na inwestowaniu w mniejsze startupy, które są strategicznie dostosowane do tego, co firma zamierza wbudować we własny biznes.