Roboty wykorzystywane obecnie przez DB Schenker wyprodukowała firma Gideon Brothers. DB Schenker pierwsze testy urządzenia rozpoczął w swoim oddziale w Lipsku.
Autonomiczne roboty potrzebne są do automatyzacji zadań związanych z bieżącą realizacją zamówień. Przyspieszają proces zamówień i pozwalają pracownikom skoncentrować się na innych obowiązkach.
Technologia Visual Perception
Samojezdna maszyna posiada Robot Autonomy System z technologią Visual Perception, która łączy możliwości deep learning z kamerami stereoskopowymi.
Technologia Visual Perception umożliwia bezpieczne poruszanie się robota pomiędzy pracownikami a sprzętem, w tym innymi ruchomymi maszynami. Roboty mają możliwość wymiany akumulatorów bez przerywania pracy, co pozwala zredukować czas przestoju.
Kilka tygodni po rozpoczęciu przedsięwzięcia DB Schenker dodał więcej nowych punktów odbioru i wydawania towarów. W pierwszym miesiącu trwania testu przeciętna odległość pokonywana przez robota wynosiła ponad 26 km tygodniowo.
Matija Kopić, prezes i współzałożyciel firmy Gideon Brothers, mówi, że stworzone przez nich roboty postrzegają świat tak jak ludzie: przetwarzają dane wizualne, rozumieją co je otacza i jak to się odnosi do powierzonych im zadań. Ponadto Kopić uważa, że urządzenia działające w oparciu o sztuczną inteligencję sprawdzą się tam, gdzie zawodzi stara technologia. Wkrótce takie roboty będą powszechnie używane w branży przemysłowej.
Yandex też stworzył samojezdnego robota
Słowa prezesa Gideon Brothers zdaje się potwierdzać Yandex, właściciel rosyjskiej wyszukiwarki internetowej, który zaprezentował niedawno sześciokołowego robota z chłodnicą do dostarcznia żywności.
Autonomiczny robot, nazwany „Rover”, posiada zestaw czujników i zamontowaną na górze tablicę lidarów. Urządzenie porusza się z prędkością średniego tempa chodu człowieka. Zawiera oprogramowanie, które pomaga omijać ludzi, zwierzęta oraz inne obiekty, które mogą stanąć mu na drodze.
Pierwsze testy Rovera odbyły się w głównym kampusie korporacyjnym Yandex w Moskwie w różnych warunkach pogodowych, zarówno w dzień, jak i w nocy.
fot.mat.pras. DB Schenker