Cosmose powstało w 2014 roku i zajmuje się dostarczaniem rozwiązań technologicznych, które pozwalają na śledzenie klientów w sklepach. Przykładowo, dzięki startupowi możemy dowiedzieć się na jakich działach w sklepach byli nasi klienci i jeśli nie dokonali zakupów, możemy im zaproponować produkty, którymi byli potencjalnie zainteresowani poprzez reklamę na Facebooku.
– Uczenie maszyn pozwala nam zwiększyć dokładność pozycjonowania lokalizacji do 1,6 metra, przewidzieć, kto może odwiedzić dany sklep i podpowiada nam jak zapewnić odpowiednie doświadczenie konsumenta. W Chinach widzieliśmy świetne wyniki detalistów korzystających z Cosmose i teraz ustawiamy nasze widoki dalej – powiedział portalowi eu-startups.com Miron Mironiuk, dyrektor generalny i założyciel Cosmose.
Unikalne wszechkanałowe podejście firmy Cosmose wyrównuje szanse detalistów zajmujących się sprzedażą tradycyjną w porównaniu z ich konkurentami internetowymi i pozwala luksusowym markom, takim jak LVMH, Richemont, Kering, Estée Lauder i L’Oréal, dysponować dokładnymi danymi na temat potencjalnych klientów, aby poprawić jakość zakupów i zwiększyć konwersję offline o 135% (według Acxiom).
Przy okazji najnowszej inwestycji do zarządu Cosmose dołączył Ohad Finkelstein i Raymond Zage. Ohad obecnie pełni funkcję doradcy prezesa zarządu firmy Walmart, członka zarządu OneWeb i współzałożyciela firmy Marker LLC. Natomiast Raymond Zage to były prezes zarządu Farallon Capital Asia i członek zarządów Go-Jek i Toshiba, ma za sobą prawie trzy dekady doświadczenia inwestycyjnego w Azji.
– Cosmose jest jedną z najbardziej intrygujących firm, jakie znam, z bardzo zróżnicowaną platformą i wyjątkowym zespołem. Byłem bardzo podekscytowany dołączeniem do zarządu i pomocą firmie w realizacji jej wizjonerskiej obietnicy – powiedział portalowi eu-startups.com Ohad Finkelstein.
Cosmose
Na początku 2017 roku informowaliśmy o tym, że Cosmose zostało przyjęte do akceleratora przedsiębiorczości, którego założycielami są L’Oréal i Founders Factory. Do programu zakwalifikowało się wtedy pięć zespołów (ze 180 zgłoszonych), w tym nasz polski startup.
Jury zachwyciło się aplikacją, dzięki której można lepiej zrozumieć zachowania konsumentów. Miron Mironiuk podkreślał wtedy, że aż 80 proc. klientów, którzy odwiedzają sklepy stacjonarne, nie dokonuje w nich żadnych zakupów. Dzięki rozwiązaniu, które strwożył wraz ze swoim zespołem właściciele sklepów mogą zrozumieć powód takiego zachowania ich potencjalnych klientów.
Cosmose to z pewnością rozwiązanie na miarę współczesnego, nowoczesnego handlu. Jesteśmy przekonani, że jeszcze usłyszymy o tym startupie. Tymczasem będziemy obserwować sytuację i czekać na efekty najnowszej inwestycji.