Uruchomienie ClimateVoice zostało ogłoszone w ostatni weekend na konferencji ClimateCAP w Charlottesville w Wirginii.
Weihl zarządzał inicjatywami na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności energetycznej w Facebooku w latach 2012-2018. Wcześniej przez 6 lat pełnił podobną funkcję w Google. Poza prowadzeniem ClimateVoice jest obecnie członkiem zarządu Sierra Club – organizacji, która ma za zadanie chronić naszą planetę.
Najważniejsze założenia
Jednym z pierwszych celów ClimateVoice będzie pomoc w uchwaleniu Virginia’s Clean Economy Act. Ustawa ta spowoduje m.in., że do 2050 r. Stany Zjednoczone zaczną korzystać w 100% z energii odnawialnej.
– Byłoby wspaniale, gdyby udało się opracować kompleksową politykę federalną, ale myślę, że biorąc pod uwagę obecną sytuację w Waszyngtonie, nie stanie się to w najbliższym czasie – mówi Weihl w Inverse. – Istnieje wiele możliwości na poziomie stanowym, lokalnym i regionalnym, gdzie szybciej uda nam się opracować lepszą politykę, jeśli będziemy mieli więcej poparcia w świecie biznesu.
Problem z podjęciem działań
Wiele firm zadeklarowało działania na rzecz m.in. redukcji CO2 w zgodzie z celami wyznaczanymi przez paryskie porozumienie klimatyczne z 2015 roku. Jednak większość z nich nie podejmuje działań na rzecz rozwiązań zmierzających do zatrzymania globalnej katastrofy.
Weihl wyjaśnia także, że większość firm nie mówi otwarcie o polityce klimatycznej, ponieważ często obawiają się reakcji ze strony polityków lub własnych klientów. Dlatego decyduje się milczeć. Daje to przemysłowi paliw kopalnych dużą przewagę.
Niektóre firmy dostają również finansowe zachęty, aby nie wypowiadać się w temacie problemów ekologicznych. Firmy takie jak Amazon robią interesy z przemysłem paliw kopalnych i zarabiają na tym dobre pieniądze. Weihl spodziewa się, że będą chciały utrzymać tę praktykę, pomimo że zarówno Amazon jak i Microsoft pod naciskami pracowników zadeklarowały się przeciwdziałać zmianom klimatycznym.
Jak będzie działać ClimateVoice?
ClimateVoice rozpocznie swoje działania od zachęcenia firm do opowiedzenia się za określonymi działaniami proekologicznymi. Później organizacja zacznie „wywoływać do odpowiedzi” firmy, które nie deklarują podjęcia żadnych działań ratujących środowisko.
W przeszłości korporacje opowiadające się za prawami LGBT były skuteczne w swoich działaniach biznesowych i to właśnie zainspirowało Weihla do przyjęcia takiej formy walki o środowisko. Weihl dodaje także, że firmy sprzeciwiały się dyskryminacji, ponieważ zdawały sobie sprawę, że chcą tego ich pracownicy i kandydaci, którzy rozważali pracę dla nich.
Weihl chce sprawić, by firmy konkurowały nie tylko o utalentowanych pracowników, ale także by o przewadze konkurencyjnej świadczyły wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Założona przez niego organizacja ClimateVoice ma opierać się na wolontariacie, jednakże planuje również zbiórkę funduszy i zatrudnienie pracowników.
Fot.mat.pras. ClimateVoice | https://www.facebook.com/ClimateVoiceOrg/