Ze względu na pandemię koronawirusa konsumenci coraz częściej i chętniej dokonują zakupów w sklepach internetowych. Według badania „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” internauci postanowili przygotować się na kryzys. W związku z tym aż 49% z nich wskazało, że zrobiło zapasy na okoliczność kwarantanny. Zadbali przede wszystkim o zapasy produktów spożywczych, środków czystości i dezynfekcji. Co więcej, wszystko wskazuje na to, że nadal będą kupować w sieci.
Żeby teraz wyróżnić się na tle konkurencji, sklepy internetowe muszą starać się jeszcze mocniej. Pytanie tylko, co zrobić, żeby podnieść swoją konkurencyjność? Dowiesz się z poniższego poradnika.
1. Metody płatności. Daj wybór klientom
Wybór i to szeroki. Między innymi na tym zależy klientom sklepów internetowych. I nie mówimy wyłącznie o asortymencie – to przecież jasne. Mówimy również o metodach płatności. Klienci sklepów internetowych chcą płacić, tak jak lubią. Ale „lubią” dla każdego z nich oznacza co innego. Dlatego właśnie powinieneś oferować odwiedzającym twoją stronę różne metody płatności. Wśród rekomendowanych znajdują się:
- Przelewy za pośrednictwem operatora płatności (bramka płatnicza)
- Płatność BLIK-iem
- Tradycyjny przelew elektroniczny
- Płatności kartą kredytową lub debetową
- Portfel elektroniczny
- Program ratalny
- Płatności gotówką przy odbiorze
A czy wiesz, po którą z powyższych metod płatności najchętniej i najczęściej sięgają klienci sklepów internetowych? Według raportu „Gemius dla e-commerce Polska. E-commerce w Polsce 2019”, po tę pierwszą. Aż 66% osób kupujących w internecie najchętniej sięga po szybki przelew za pośrednictwem serwisu płatności.
2. Dbasz o bezpieczeństwo? Pokaż, że tak!
Mówiąc o bezpieczeństwie w sklepie internetowym, mówimy o nim głównie w kontekście płatności. Właściciel nie chce narażać klientów na wyciek danych, na przykład numerów kart kredytowych, klienci zaś nie chcą, aby informacje o nich trafiły w niepowołane ręce. Dlatego ważne jest, aby współpracować ze sprawdzonymi partnerami biznesowymi, których zaplecza technologiczne są odporne na ataki hakerów.
Pytanie tylko, w jaki sposób zasygnalizować klientom, że faktycznie wykorzystujemy sprawdzone rozwiązania? Wdrażając bramkę płatniczą. Już tłumaczymy dlaczego.
Operatorzy płatności:
- przed podjęciem współpracy ze sklepem internetowym weryfikują, czy taki faktycznie istnieje. Dzięki temu konsument, który widzi możliwość płatności za pośrednictwem bramki, ma pewność, że za sklepem stoi przedsiębiorca, a nie oszust.
- pośredniczą w płatnościach. Oznacza to, że zanim pieniądze trafią na rachunek sprzedającego, najpierw przechodzą przez operatora płatności. Ten, gdy ma wątpliwości co do uczciwości właściciela sklepu, może zablokować płatność i zwrócić ją na konto klienta.
3. Skorzystaj ze wsparcia na czas kryzysu
Operatorzy płatności zarabiają, bo pobierają prowizję od transakcji. Ale na rynku jest dziś jedno fajne rozwiązanie, które na czas epidemii zrezygnowało z opłaty. Bramka Paynow to produkt mBanku. Standardowo za korzystanie z niej firma płaci 0,95 proc. prowizji od każdej transakcji klienta. Teraz bank z niej zrezygnował. Chce w ten sposób wesprzeć rodzimych przedsiębiorców trudniących się handlem w internecie. Dzięki temu właściciele sklepów mogą maksymalizować zyski, nie martwiąc się o dodatkowe koszty.
Co jeszcze warto wiedzieć o bramce płatności Paynow od mBanku:
- Uruchomienie bramki Paynow dla klientów mBanku odbywa się w pełni online.
- Wpłata klienta powoduje natychmiastowy dostęp do środków na Twoim koncie bankowym.
- Prowizja od transakcji to jedyny koszt, jaki ponosisz.
- Bramka internetowa dostosowana do urządzeń mobilnych.
- Proste wdrożenie:
- API bramki Paynow w szybki i prosty sposób zintegrujesz ze swoim sklepem internetowym, korzystając z dokumentacji, którą udostępnia mBank – znajdziesz ją tutaj.
- Podczas procesu wdrażania bramki płatniczej Paynow nie pozostajesz sam. Na każdym etapie integracji możesz liczyć na pomoc pracowników mBanku, których znajdziesz pod numer infolinii 42 630 08 00.
- Ponadto mBank przygotował wtyczki do głównych platform internetowych (WooCommerce, Opencart i PrestaShop), co jeszcze bardziej skraca czas potrzebny na wdrożenie technologii płatniczej we własnym sklepie online.
4. Zyskaj dostęp do wiedzy
Jest jeszcze drugi powód dla którego warto skorzystać z tej bramki. mBank dla swoich klientów przygotował też wsparcie merytoryczne w zakresie księgowym. Czyli masz bramkę płatności za darmo i za darmo możesz poradzić się księgowej.
W połowie marca tego roku przedstawiciele mBanku poinformowali, że w związku z zagrożeniem epidemicznym uruchomili dla przedsiębiorców bezpłatną infolinię, na której ponad 100 księgowych udziela porad dotyczących prowadzenia biznesu.
Infolinia działa codziennie w godzinach 9-17 pod numerem: 22 100 45 43. – Może przyjąć trzy tysiące połączeń dziennie. Po drugiej stronie słuchawki na klientów firmowych, korzystających z usług bankowości detalicznej mBanku, czeka ponad 100 księgowych. Kolejnych 200 ekspertów jest w gotowości. Na co dzień pracują oni w biurach rachunkowych firmy CashDirector lub współpracują z bankiem w ramach Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych (OSCBR) – piszą przedstawiciele mBanku w oficjalnym komunikacie.
Artykuł powstał we współpracy z mBankiem
To nie jest oferta. Szczegółowe warunki dotyczące usługi Paynow znajdują się w „Regulaminie usługi Integratora Płatności Paynow dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.”, który znajdziesz na www.mbank.pl/paynow i na www.paynow.pl. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, objętych tym materiałem, znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek.
Klient może korzystać z usługi Paynow jeśli spełni następujące warunki:
1. ma aktywny rachunek bieżący w banku,
2. ma do niego dostęp za pośrednictwem serwisu transakcyjnego,
3. jest właścicielem sklepu sprzedającego towary i usługi przez internet,
4. złoży wniosek o uruchomienie usługi Integrator Płatności Paynow,
5. zawrze umowę o świadczenie usługi Integrator Płatności Paynow dla firm oraz
6. dokona pozytywnej implementacji Integratora do swojego sklepu internetowego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Klient nie ponosi żadnych kosztów uruchomienia usługi Integrator Płatności Paynow. Prowizja od transakcji wynosi 0,95% wartości transakcji (na okres trwania stanu epidemii nie będzie ona pobierana).