Jak działa oferowany w ramach Plus pakiet telemedyczny?
Każdy indywidualny klient Plusa może aktywować opcję telemedyczną na stronie pluslekarz.telemedi.co. Ofertą pakietu są objęte nielimitowane konsultacje z lekarzami podstawowej opieki zdrowotnej – internistami i pediatriami. Opłata za tę dodatkową usługę to zaledwie 15,99 złotych (brutto) miesięcznie. W ramach tej kwoty klient otrzymuje możliwość korzystania z usług lekarzy (dostępnych na czacie, telefonicznie oraz za pośrednictwem połączeń wideo) przez cały rok bez żadnych limitów. Konsultacje realizowane są za pomocą platformy pluslekarz.telemedi.co i w ramach tej opłaty mogą być świadczone dla jednej osoby – klienta lub np. dla jego dziecka.
Lekarze w ramach oferowanych w ofercie konsultacji telemedycznych zbierają wywiad medyczny, interpretują udostępnione wyniki badań laboratoryjnych i obrazowych, a także wystawiają zalecenia odnośnie postępowania leczniczego do wglądu (i wydruku) w ramach Indywidualnego Konta Pacjenta. Podczas konsultacji – jeśli są wskazania – wystawiają e-recepty, skierowania i zwolnienia lekarskie.
Umowę można zakończyć w każdym momencie. Przy czym warto dodać, że rezygnacja z umowy przed upływem 12 miesięcy powoduje brak możliwości ponownego skorzystania z tej oferty przez kolejny rok od daty rezygnacji.
Opracowana wspólnie przez Plusa i Telemedi.co usługa e‑konsultacji z internistą lub pediatrą jest obecnie najbardziej korzystną na rynku.
Pierwsze taka oferta operatora telekomunikacyjnego w Polsce (ponownie!)
Polkomtel nieustanie poszukuje i wdraża rozwiązania, które odpowiadają na codzienne potrzeby klientów. Od usług rozrywkowych przez edukacyjne, bezpieczeństwa informatycznego czy obecnie z obszaru ochrony zdrowia. Aktualna sytuacja epidemiologiczna tylko potwierdza, że kierunek telemedyczny to właściwa odpowiedź na oczekiwania klientów.
Chociaż jeszcze parę lat temu nie było to aż tak oczywiste, telemedycyna staje się coraz bardziej potrzebna. Jej popularność wzrastała z każdym rokiem jeszcze przed okresem z pandemii. Według raportu firmy Philips „Future Health Index 2019 Polska”, w ubiegłym roku 36 proc. polskich pacjentów było skłonnych odbywać zdalne konsultacje w przypadkach niewymagających pilnego kontaktu z lekarzem (średnia dla 15 badanych krajów wynosiła 44 proc.). Pandemia tylko przyspieszyła popularyzację takiej usługi. LuxMed w ramach swoich podstawowych pakietów medycznych oferując telemedycyne odnotował gigantyczny wzrost zaptrzebowania na wizyty lekarskie online – w marcu 2019 r. takich wizyt było 170 tysięcy, a w marcu 2020 r. było to już 400 tysięcy! Liczby te mogą wskazywać na to, że po zakończeniu epidemii, będziemy chcieli korzystać z tego typu usług, a możliwości, jakie stworzyły właśnie Telemedi.co i Plus tylko ułatwią nam do nich dostęp
Agnieszka Kranz, odpowiedzialna za innowacje w Polkomtelu tak uzasadnia zainicjowany wewnętrznie projekt: Oprócz potencjału biznesowego telemedycyny, który Plus dostrzegł jako pierwszy z operatorów czy już w 2015 r. uruchamiając wówczas „Ja+Zdrowie” (podobna oferta usług telemedycznych), istotne były dla nas również niebiznesowe wyznaczniki podyktowane sytuacją pandemii. Biorąc pod uwagę potrzeby naszych klientów, było dla nas niezwykle istotne, aby dzięki naszym zasięgom stworzyć wszystkim klientom równy dostęp do lekarzy podstawowej opieki bez względu na ich miejsce zamieszkania czy zasobność portfela. Wielu Polaków, przede wszystkim z mniejszych miast i wsi, ma problem z dostępem do wizyty lekarskiej. Nie można dopuścić, aby długofalowo dochodziło do zaniedbań w zdrowiu, tylko dlatego, że trudno dostać się do lekarza.=. Zdalny kontakt z lekarzem jest coraz bardziej pożądaną usługą na rynku również ze względów bezpieczeństwa dla pacjentów i lekarzy, szczególnie w obecnej sytuacji, kiedy obowiązują wytyczne dotyczące izolacji społecznej czy unikania miejsc i kontaktów z potencjalnym ryzykiem narażenia na kontakt z wirusem. Nasza usługa jest jednak świetnym rozwiązaniem również na „normalne” czasy.Dzięki zmianom legislacyjnym, które zaszły w 2020 r. i tym które zostaną wdrożone w 2021 r., lekarze mają coraz większe spectrum działania zdalnego np. mogą wystawiać zwolnienie lekarskie i skierowania online, a dzięki temu większość naszych spraw z internistą lub pediatrą możemy w stanie załatwić bez fizycznego kontaktu. To oszczędność czasu zarówno dla pacjenta jak i lekarza, to również większy komfort, że mamy „lekarza w telefonie”, dostępnego szybko na wypadek gdyby działo się coś niepokojącego. Przejawiło się to jeszcze przed pandemią w wzroście zapotrzebowania na takie usługi. Dodatkowo, w kontekście rozwoju sieci 5G przez Polkomtel, który jako pierwszy telekom w Polsce wystartował z nią komercyjnie, telemedycyna ma szansę naprawdę stać się telemedycyną w pełnym słowa tego znaczeniu, włączając w to na szeroką skalę zdalną diagnostykę. a nie tylko teleporadą jak to przeważnie jest dotychczas. .
Jak zauważa Rafał Szumny, kierownik Działu Usług Dodanych Plusa – „Rynek telemedycyny notuje wzrosty rok do roku. To dobry moment żeby wejść w ten rynek. Także w innych obszarach obserwuje się przenoszenie działalności „do Internetu” – np. zakupy, załatwianie spraw urzędowych, edukacja, rozrywka – a ostatnie wydarzenia na świecie jeszcze bardziej spotęgowały to zjawisko. Telemedycyna wpisuje się w ten trend i na pewno dobrym gruntem do dalszego rozwoju tego typu usług będzie rozwój sieci 5G w Polsce i na świecie. wraz z Internetem rzeczy (IoT) stwarza wiele nowych możliwości w tym obszarze.”
– Jesteśmy obecni już w kilkunastu krajach, ale Polska jako nasz pierwotny rynek, jest dla nas cały czas bardzo ważny. Cieszymy się więc z każdego nowego partnera na tym rynku, który docenia i wspólnie z nami rozwija potencjał telemedycyny. Cieszymy się bardzo, że w czasach pandemii koronawirusa możemy zapewnić milionom Klientów Plusa łatwy i szybki dostęp do podstawowej opieki lekarskiej – powiedział Paweł Sieczkiewicz, prezes Telemedico.
Przez platformę Telemedi.co udzielanych jest około 100 tys. zdalnych konsultacji miesięcznie w ponad 10 krajach na całym świecie, a lekarze dostępni na platformie mówią w 8 językach. Największym atutem platformy jest szybki (konsultacje nawet w przeciągu godziny), bezpieczny kontakt z lekarzem, oszczędność czasu i kosztów związanych z dojazdem do placówki medycznej i kosztami wizyty stacjonarnej. Dla Klientów Plusa, którzy potrzebują pilnej porady lekarskiej w razie nieoczekiwanych problemów zdrowotnych lub niepokojów o swoje zdrowie lub bliskich – to najszybsze i najtańsze rozwiązanie dostępne na rynku. W tym trudnym czasie rozwiązanie, które zaproponowały obie firmy jest szczególnie ważne i potrzebne.