Rating Captain to aplikacja z obszaru Customer Satisfaction Management, która służy do zbierania opinii o firmie w zewnętrznych portalach opiniotwórczych oraz zarządzania negatywnymi komentarzami z poziomu jednej platformy webowej. Integruje się z narzędziami, z których klienci korzystają na co dzień, w tym Google, Facebookiem, Opineo oraz dowolnym innym serwisem opiniotwórczym, w dowolnej branży.
– Klienci, którzy tworzą opinie o firmach oraz ich produktach i usługach, wpływają bezpośrednio na decyzje zakupowe konsumentów. Rekomendacje to dziś Święty Graal reklamy, bo kupujący uważają, że inni klienci nie mają ukrytych motywów i dlatego ich komentarze muszą być uzasadnione. – mówi Karol Bocheński – co-founder Rating Capitan – Z naszą aplikacją chcemy pójść o krok dalej. Z jednej strony nasz produkt sprzyja budowie pozytywnego wizerunku firm, nie pozostawiając żadnej negatywnej wypowiedzi bez reakcji. Z drugiej zaś pozwalamy szybko zareagować na negatywne recenzje jeszcze przed ich powstaniem, automatyzując cały proces obsługi niezadowolonego klienta – zaznacza Bocheński
Aplikacja, na podstawie analizy zachowań użytkowników w e-sklepie, pozwoli przewidywać ich reakcje i przygotowywać scenariusze obsługi klientów już na etapie przedsprzedażowym. Co więcej, e-biznesy, które zdecydują się wykorzystać narzędzie w praktyce, przeprowadzą audyt w nowej, w pełni zautomatyzowanej odsłonie, uzyskując informacje o aktualnej sytuacji firmy w obszarze Customer Satisfaction.
– Dostarczamy technologię, dzięki której właściciele firm będą podejmować lepsze decyzje marketingowe i sprzedażowe. Dzięki autorskim algorytmom uczenia maszynowego narządzie pozwoli zautomatyzować obsługę negatywnych opinii. A dogłębna analiza NLP ich treści umożliwi natychmiastowe wykrycie elementów wymagających poprawy, związanych np. ze zbyt długim czasem dostawy, sposobem działania strony, infolinii itp. – mówi Mateusz Piwnicki, co-founder Rating Capitan. – Już po jednym miesiącu wskazujemy priorytety do poprawy działań sprzedażowych.
Świadoma inwestycja w rozwój
Rating Capitan dzięki współpracy z funduszem Czysta3.vc może liczyć nie tylko na wsparcie finansowe, ale także mentoring od startu wspólnych działań. – Pozyskaliśmy do Rating Captain doświadczonego inwestora, który wspiera ambitne plany rozwoju naszej spółki. Wierzymy, że dzięki współpracy z Czysta3.vc szybciej zrealizujemy założone cele biznesowe, a nasza aplikacja zwróci uwagę globalnych klientów – mówi Karol Bocheński – Zdobyte fundusze pozwolą nam skoncentrować się na realizacji projektów badawczych i budowaniu zespołu – dodaje.
Spółka, dzięki pozyskanym funduszom, otrzymała dostęp do zaplecza naukowego oraz możliwości realizacji prac badawczo-rozwojowych na danych zbieranych w ramach aplikacji. Badania naukowe będą prowadzone we współpracy z ekspertami z Uniwersytetu SWPS w zakresie psychologii społecznej i procesów komunikacyjnych oraz naukowcami z Instytutu Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego w obszarze machine learningu oraz big data.
– Rating Capitan to firma z aspiracjami na sukces międzynarodowy. Wpisuje się w nasz profil inwestycyjny. — stwierdza Szymon Janiak, Managing Director w Czysta3.vc.
Produkt ma ogromny potencjał, jest podparty badaniami, rozwijany w oparciu o realne dane i już na tym etapie w wielu aspektach wyprzedza swoją konkurencję na stale rosnącym rynku firm internetowych. Co więcej, chce dzielić się zgromadzonymi danymi w formie case studies i raportów tematycznych oraz postępami swoich prac badawczo-rozwojowych, co wpisuje się w ideę biznesowej transparentności, którą wspieramy.
Rating Capitan działa na rynku od maja 2019 roku. Ma ponad 50 klientów, wśród których znajdują się takie firmy jak Emako, Świat Przesyłek, Pan Pablo, czy IdeaShirt. Narzędzie powstało specjalnie dla sklepów e-commerce i firm internetowych dowolnej wielkości. Posiada oficjalne wtyczki do Magento 2, Shopify, Prestashop, WooCommerce, Shoplo, Shoper. Instalacja narzędzia jest bardzo prosta, a sama aplikacja w podstawowej wersji jest darmowa. Pomaga efektywnie budować pozytywny wizerunek firmy i produktów, zwiększać sprzedaż oraz podnosić jakość procesów w obszarze Customer Satisfaction Management.