Sieć, która podąża za użytkownikiem
Omada od TP-Link to przede wszystkim wygoda. System umożliwia przedsiębiorcom i administratorom budynków tworzenie jednolitych sieci WiFi na terenie całego obiektu, na przykład hotelu, magazynu lub piętra w biurowcu. Dzięki temu każda uprawniona osoba może korzystać z internetu niezależnie od tego, w której części obiektu się znajduje. Co więcej, bezprzewodowa sieć będzie się przemieszczać z użytkownikiem, gdy ten zmieni swoje położenie i na przykład zdecyduje się odwiedzić szefa w jego gabinecie.
Jest to możliwe, bo punkty dostępowe z serii Omada zostały wyposażone w funkcję płynnego roamingu. Dzięki jej zastosowaniu, urządzenie podłączone do sieci, które jest „w ruchu”, automatycznie przełączy się do następnego punktu dostępowego, zapewniając jego właścicielowi nieprzerwaną transmisję, co jest szczególnie istotne podczas prowadzenia wideokonferencji lub innych biznesowych aktywności z udziałem klientów.
Ponadto montaż punktów dostępowych Omada jest wyjątkowo prosty, a można przeprowadzić go zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynku, ponieważ w ramach systemu Omada dostępne są również punkty dostępowe odporne na warunki atmosferyczne. Ale to nie jedyna ich zaleta. Do tego Omadę cechuje elegancki i nowoczesny design, więc nie będzie szpecić biurowego wystroju. Wręcz przeciwnie będzie świetnie komponować się z innymi elektronicznymi elementami sal konferencyjnych, pokojów biurowych lub hotelowych lobby.
Jeden system, 16 sieci. Bezpieczniej nie będzie
Wygoda to za mało, aby uznać sieć bezprzewodową za profesjonalną i odpowiednią dla jakiejkolwiek firmy. Firmowa sieć bezprzewodowa powinna również być bezpieczna – i taka właśnie jest Omada. TP-Link bowiem zadbało o to, aby użytkownik rozwiązania mógł w jego ramach skonfigurować aż 16 odrębnych sieci WiFi.
Dzięki takiej architekturze systemu, poszczególne osoby znajdujące się w budynku mogą korzystać z osobnych sieci. To ważne, aby odseparować je od siebie, bo zwykle służą różnym celom. Na przykład pracownikom hotelu do wykonywania zawodowych obowiązków i przetwarzania wrażliwych danych klientów, natomiast gościom placówki do rozrywki i surfowania po internecie. Korzystanie z tego samo WiFi mogłoby narazić hotel na atak cyberprzestępców i wyciek ważnych danych.
Kolejnym elementem zwiększającym bezpieczeństwo systemu Omada od TP-Link jest możliwość uwierzytelnienia użytkownika przez stronę powitalną. Oznacza to, że nikt ot tak nie uzyska dostępu do sieci bez uprzedniego zalogowania się, a to odbywa się za pomocą jednorazowych kodów dostępu, Facebooka lub wiadomości SMS.
Wszystkie dane w jednym miejscu. Monitoring
Wygoda, łatwy montaż i bezpieczeństwo to nie jedyne cechy firmowej sieci bezprzewodowej Omada od TP-Link. Twórcy rozwiązania wyposażyli je również w zaawansowany system Omada Software Controller, który stanowi centrum dowodzenia, służące do zarządzania całą siecią WiFi z dowolnego miejsca i o dowolnej porze.
Omada Software Controller działa w chmurze, a za jego pośrednictwem administrator sieci wykona wiele operacji. Po pierwsze będzie mógł monitorować setki urządzeń EAP i zarządzać nimi z jednej lub z wielu lokalizacji. Oznacza to, że Omada Software Controller pomoże właścicielom bezprzewodowej sieci skonfigurować zdalnie wszystkie urządzenia oraz wykryć nieautoryzowany dostęp do sieci. Do tego pomoże określić liczbę osób korzystających z WiFi i przeprowadzić analizę statystyk ruchu sieciowego – a wszystko to w postaci czytelnych wykresów i grafik.
Na koniec
Podsumowując Omada od TP-Link to profesjonalne rozwiązanie sieciowe klasy biznesowej, które sprawdzi się zarówno w małych, średnich, jak i dużych firmach. Pomoże ich właścicielom stworzyć bezprzewodową sieć WiFi, dzięki której ich pracownicy będą mogli swobodnie oddać się zawodowym obowiązkom, korzystając z technologicznych rozwiązań o najwyższym standardzie.
Artykuł powstał we współpracy z TP-Link