Szczeciński startup RemoteMyApp zasila technologicznie nową platformę cloud gamingową Deutsche Telekom

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Szczeciński startup RemoteMyApp zasila technologicznie nową platformę cloud gamingową Deutsche Telekom

Udostępnij:

RemoteMyApp, polski startup dostarczający rozwiązania cloud gamingowe (granie w chmurze) globalnym biznesom, odpowiada za technologię stojącą za MagentaGaming, nową aplikacją dla graczy uruchomioną przez Deutsche Telekom. Start platformy został ogłoszony 25 sierpnia, dwa dni przed otwarciem słynnych targów gier komputerowych Gamescom 2020.

Deutsche Telekom uruchomił własną aplikację cloud gamingową MagentaGaming, umożliwiającą łatwy dostęp online do znanych i popularnych gier. Mogą z niej korzystać użytkownicy na rynku niemieckim, w tym miliony obecnych subskrybentów usług telekomu.  Technologię stojącą za nową platformą telekomunikacyjnego giganta zbudował, wdrożył i rozwija szczeciński startup RemoteMyApp.

MagentaGaming została oficjalnie udostępniona 25 sierpnia, tuż przed otwarciem międzynarodowych targów gier komputerowych Gamescom 2020, w tym roku odbywających się w formule online.

– Mieliśmy przyjemność pracować z Deutsche Telekom nad tym projektem przez ostatnie dwa lata i czujemy ogromną satysfakcję widząc nasz produkt w rękach użytkowników. To partnerstwo zdecydowanie przyspieszyło rozwój naszej technologii. Z niecierpliwością czekamy na następne projekty w których będziemy mogli wykorzystać zdobyte doświadczenie, wspierając kolejne firmy z branży mediowej i technologicznej w wejściu na rynek cloud gamingu. Jesteśmy dumni, że Deutsche Telekom wybrało nas na partnera w tak prestiżowym projekcie, jakim bez wątpienia jest MagentaGaming – mówi Andreas Hestbeck, CEO RemoteMyApp.

Uruchamiając platformę MagentaGaming, Deutsche Telekom wychodzi naprzeciw potrzebom rosnącej społeczności tzw. casual gamers (osób grających rekreacyjnie), a także ułatwia dołączenie do niej użytkownikom poszukującym nowych form rozrywki w czasach ograniczonej mobilności.

– MagentaGaming jest przyjazna w obsłudze i minimalizuje trudności techniczne w dostępie do usług gamingu wysokiej jakości, a tym samym przybliża ten świat zupełnie nowym grupom odbiorców. Wierzymy, że dzięki znakomitym partnerom, dużym możliwościom naszej sieci oraz obszernej bazie użytkowników, nasza nowa platforma wyznaczy kierunek rozwoju dla całego rynku cloud gaming – dodaje Dominik Lauf, Program Lead i Chief Product Officer w projekcie MagentaGaming.

RemoteMyApp ma ponad 6 lat doświadczenia we wdrażaniu rozwiązań B2C oraz B2B w branży gamingowej. Z usług spółki korzystają globalne korporacje zainteresowane wejściem na ten rynek: w jej ofercie znajdują się zarówno produkty cloud gamingowe typu white label (wprowadzane pod własną marką klienta), jak i indywidualne rozwiązania, w całości konfigurowalne pod potrzeby określonych użytkowników. Oprócz nowoczesnej technologii, RemoteMyApp dostarcza również atrakcyjny kontent, w tym gry takie jak: Metro 2033, WRC 8, MOTOGP20, The Surge 2, VAMPYR, TRINE 4.

Polski startup jest również właścicielem popularnej platformy cloud gamingowej Vortex.gg, dającej graczom dostęp do ulubionych gier z każdego miejsca, w dowolnym czasie i na szerokiej gamie urządzeń przy zachowaniu wysokiej jakości sesji, bez konieczności inwestowania w drogi sprzęt ani ściągania dużych ilości danych. Od czasu uruchomienia serwisu w 2017 roku aplikacje Vortex zostały pobrane przez użytkowników ponad 10 milionów razy.

Wśród partnerów biznesowych RemoteMyApp znajdują się obecnie m.in. indonezyjska platforma cloud gamingowa Skyegrid (korzystająca z technologii startupu) oraz IBM.

Spółka RemoteMyApp została założona w 2014 roku w Szczecinie ze wsparciem Tar Heel Capital Pathfinder, funduszu venture capital i doświadczonego venture buildera. W 2016 roku otrzymała dalsze wsparcie inwestycyjne od MCI Capital, środkowoeuropejskiego funduszu inwestującego w technologie. W czerwcu 2020 roku ogłoszono, że strategiczny fundusz inwestycyjny Deutsche Telekom, Telekom Innovation Pool GmbH, zainwestował w spółkę kolejne 2 mln euro.

Według przewidywań Newzoo, do końca 2024 roku rynek gier w chmurze ma wygenerować 5,2 mld dolarów przychodu.