Moda na Stories zaczęła się od Snapchata, ale wkrótce potem wdrożyły ten format inne platformy społecznościowe – Instagram i Facebook. Krótkie filmiki coraz częściej widzimy także na stronach internetowych, gdzie Stories mogą pojawiać się dzięki zainstalowaniu specjalnej wtyczki od Google. Nic więc dziwnego, że ten rodzaj publikacji postanowił też wprowadzić LinkedIn, który do tej pory najmniej sprzyjał spontanicznemu dzieleniu się zdjęciami i nagraniami.
I tak jak LinkedIn Stories będzie wyglądać tak samo jak Stories na wszystkich pozostałych portalach społecznościowych (filmy będą mogły publikować zarówno firmy, jak i indywidualni użytkownicy) tak na Slacku przybierze trochę inną formę.
Stories na Slacku nie będzie służyć tworzeniu relacji z wydarzeń, ale nawiązywaniu kontaktu z pozostałymi członkami utworzonych kanałów. Będzie to bardziej forma zapisanego połączenia wideo – dzięki temu rozwiązaniu będzie można szybciej i bardziej bezpośrednio aktualizować stan prac, omawiać szczegóły projektu, czy też przekazać ważną informację.
Dzięki Stories na Slacku będzie można również ustawić przypomnienie pewnych zadań, kluczowych zagadnień. Poza tym będzie istniała możliwość przeprowadzania grupowego połączenia audio – użytkownicy w ramach danego kanału będą mogli do niego swobodnie dołączać w dowolnej chwili.
Wszystkie te nowe rozwiązania związane z formatem Stories mają pomóc użytkownikom komunikatora w komunikacji zespołowej w czasie pracy zdalnej. Jak na razie sam pomysł wydaje się być bardzo dobry i już nie możemy się doczekać, aby w redakcji przetestować te nowe funkcje.