Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2020 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.
Oczywiście nie przypuszczałam, że będzie to tak wyjątkowy rok dla nasz wszystkich. Tak więc zaczynałam go z dużą zmianą, która z czasem okazała się jeszcze większa. Mieliśmy rozpisany plan jak rozwijać Hashionę, a kiedy przystąpiliśmy do jego realizacji, nastąpił marzec, czyli początek pandemii w Europie.
Hashiona a COVID-19
Po pierwszym szoku przyszło otrzeźwienie i jeszcze większa mobilizacja do pracy. Okazało się, że to najlepszy czas na rozwój wszelkich technologii związanych z medycyną. Jeszcze bardziej zakasaliśmy rękawy i ruszyliśmy do działania. Tzw. HealthTech to jeden z tych obszarów, który budzi obecnie największe zainteresowanie inwestorów.
Wiedziałam, że każdy kryzys jest szansą i starałam się patrzeć na tę sytuację od strony szukania w niej nowych możliwości. Przyznam też, że możliwość pitchowania przez video-łącza, prowadzenie w ten sposób rozmów z potencjalnymi inwestorami czy udział w różnego rodzaju konferencjach bez wychodzenia z domu, bardzo mi się spodobały. Po latach życia na walizkach doceniam możliwość prowadzenia biznesu z własnego salonu.
Z drugiej strony Hashiona od początku budowana była przez międzynarodowy zespół, więc zdalna praca na odległość była już dla nas normą również przed pandemią.
Wyróżnienia
Udało nam się wygrać X edycję Reaktora i dostać się do globalnych programów akceleracyjnych: Stanford Rebuild, H + Innovation w Monachium gdzie przeszliśmy do finału jako jeden z 15 startupów z Europy wybranych z 47, które zaczynały program dwa miesiące temu. Otrzymaliśmy tam specjalne wyróżnienie i 5 000 euro na usługi konsultingowe w Medical Valley. Kolejne już się zakończyły – to prestiżowy MIT CEE Forum, jesteśmy bardzo dumni, że zostaliśmy do niego zakwalifikowani oraz UNDP & Draper University Impact Healthtech. Ostatnio pitchowaliśmy także na Pirate Live, Health Summit w Barcelonie, G1ANT Health w Londynie oraz podczas wewnętrznego wydarzenia Nationale Nederlanden, z którym planujemy stworzenie PoC wspólnego produktu.
Intensywne działania promocyjne pomogły nam zebrać bazę już niemal 2000 testerów naszej aplikacji, dzięki którym stale ją ulepszamy. Jesteśmy też na ukończeniu procesu pozyskania pierwszych dużych inwestorów oraz aniołów biznesu, zarówno z Polski, jak i zagranicy. Część z nich ma ogromne doświadczenie w branży ubezpieczeniowej i zdrowotnej, a to że wierzą w nasz produkt tak samo jak my, daje nam dużo spokoju i mobilizacji do realizacji celów zamierzonych na 2021 rok.
Plany na 2021 rok
Na początku roku wypuszczamy gotowy produkt na rynek, od razu w wersji anglojęzycznej. Jesteśmy już prawie gotowi, ale muszę uczciwie przyznać, że plany były takie, aby aplikacja wyszła do użytkowników na jesieni 2020. Jako typowy start-up technologiczny trochę jednak nie doszacowaliśmy ilości pracy, jaką mamy do wykonania. Potem zaraz gotowa będzie wersja polska i niemiecka. Na wiosnę uruchomimy kolejne, płatne już funkcjonalności, przy czym muszę dodać, że podstawowa wersja Hashiony będzie zawsze darmowa.
Obecnie intensywnie rozbudowujemy zespół. Mamy na pokładzie dietetyków klinicznych, specjalistów od marketingu, deweloperów i prowadzimy rekrutacje na stanowiska researchera i specjalisty od AI.
Planujemy nawiązać ścisłą współpracę z ośrodkami medycznymi i naukowymi. Mamy już deklarację wsparcia od dr Moniki Kornackiej z Instytutu Psychologii Uniwersytetu SWPS, specjalistki od terapii behawioralnej, także tej używanej w medycynie. Zainteresowanych współpracą jest także dwunastu endokrynologów z całego świata, którzy obejmą nas opieką mentorską, właśnie podpisujemy z nimi stosowne umowy. Budujemy także skład rady doradczej Hashiony. W jej skład wchodzą osoby, które są praktykami biznesu ze startupowym doświadczeniem, inwestorzy, przedstawiciele korporacji i świata medycznego. Przed samym końcem starego roku udało nam się również zamknąć pierwszą inwestycję na kwotę 300 tysięcy euro. Także będzie się działo 🙂
–
Autorka: Ewa Galant, założycielka i CEO Hashiona
Absolwentka Politechniki Szczecińskiej i londyńskiej uczelni Birkbeck University of London. Zaangażowana w świat startupów od 10 lat. Poprzednio odpowiedzialna za wprowadzanie amerykańskiego koncernu coworkingowego na nowe rynki.