SimpliVity, firma z sektora IT, po dwóch latach od pojawienia się na rynku uzyskała wycenę miliarda dolarów. Stało się to dzięki jednemu z dużych klientów, Waypoint Capital, który w ostatniej turze zainwestował w firmę 175 milionów dolarów.
Wcześniej inwestor korzystał z usług świadczonych przez SimpliVity. Zachwyciły one przedstawicieli Waypoint Capital, którzy postanowili wesprzeć rozwój przedsiębiorstwa kwotą 175 milionów dolarów.
Rekordowa wycena
Spółka zajmująca się analizą big data w kolejnej turze finansowania pozyskała 175 milionów dolarów. Dotychczas łączna kwota inwestycji wyniosła 276 milionów USD. Na uwagę zasługuje fakt, że główny konkurent SimpliVity, Nutanix, otrzymał 36 milionów dolarów więcej, przez co wyceniono go na dwa miliardy. Prezesa SimpliVity konkurencja nie przeraża, bo uważa, że na rynku jest miejsce dla dwóch lub więcej graczy.
W tym przekonaniu utwierdzają go wyniki firmy i zewnętrzne dane. „65% naszych klientów przeniosło 100% zasobów do SimpliVity” powiedział Doron Kempel w rozmowie z Business Insider. To oznacza, że firma cieszy się dużym zaufaniem wśród swoich klientów. Kempel motywuje się również raportem analityków Gartnera, którzy szacują, że w 2018 wydatki w sektorze IT wyniosą dziewiętnaście miliardów dolarów.
Doświadczony gracz na rynku IT
Początkowo Doron Kempel był członkiem elitarnej jednostki sił specjalnych Izraela. Kiedy jedna z jego misji nie powiodła się, przeniósł się do Stanów Zjednoczonych. Tam zaczął pracę w EMC, a po godzinach dodatkowo zajmował się własnym startupem – Diligent Technologies, który w 2008 sprzedał IBM za 165 milionów dolarów. Rok później podjął decyzję o starcie kolejnej firmy SimpliVity.
Cztery lata później firma ta rozpoczęła sprzedaż swojego flagowego produktu, OmniCube, którego sukces dziś skutkuje rekordową wyceną oraz intensywnym wzrostem. SimpliVity obecnie działa w 50 krajach i ma 400 pracowników na całym świecie, to jednak nie jest koniec ekspansji, ponieważ spółka prowadzi działania na kolejnych rynkach. Czy doścignie swojego konkurenta i osiągnie wycenę przewyższającą dwa miliardy dolarów?
Elitarny klub startupowych miliarderów
Uzyskując wycenę rzędu miliarda dolarów, SimpliVity dostało się do legendarnego grona. Marzenie startupowców, The Billion Dollar Startup Club to grupa siedemdziesięciu ośmiu startupów z całego świata, które mają najwyższą wartość. W 2014 roku liderem rankingu zostało pekińskie Xiaomi. W pierwszej piątce znalazły się Uber, Palantir,Snapchat i SpaceX wycenione na więcej niż dwanaście miliardów dolarów.