Narzędzie (roboczo nazwane Mobee Usability Model, w skrócie MUM) skierowane będzie przede wszystkim do przedsiębiorców sektora e-commerce. Za jego pomocą przedsiębiorca będzie mógł zbadać użyteczność swojego serwisu. Algorytm zidentyfikuje miejsca wymagające optymalizacji i podpowie, jak skorygować elementy zaniżające wyniki biznesowe.
– Dla naszej firmy to pierwszy taki projekt-badawczo rozwojowy. Ma on dla nas znaczenie strategiczne, dzięki któremu zautomatyzujemy część pracy naszego zespołu badawczego. Zyskany dzięki temu czas przeznaczymy na rozwój kompetencji w kolejnych obszarach – mówi Monika Mikowska, CEO Mobee Dick.
Narzędzie, które Mobee Dick planuje zbudować będzie analizować zachowania użytkowników na stronach internetowych i w bardzo krótkim czasie analizy będzie przetwarzać precyzyjne i szczegółowe dane na ich temat. Przedsiębiorca dowie się m.in.: jakie elementy jego strony internetowej sprawiają, że użytkownicy porzucają koszyk lub nie finalizują sprzedaży online.
Analiza użyteczności kanałów sprzedażowych jest procesem czasochłonnym, wymagającym zaangażowania specjalistów. Dzięki MUM będzie mogła zostać przeprowadzona automatycznie.
Projekt zakłada opracowanie autorskiej metodologii służącej ocenie UX, a także innowacyjnego algorytmu. Do jego przewag rynkowych będą należały również jego kompleksowość oraz łatwość użytkowania i interpretacji wyników.
– Mamy dużą wiedzę i doświadczenie w pracy z e-commercami, a MUM wyniesie je na zupełnie nowy poziom. Już w tym momencie mamy za sobą potężny przegląd literatury naukowej i analizę opublikowanych modeli analizy UX, dodatkowo realizujemy eksploracyjne badania z klientami e-commerców, gdzie poznajemy opinie, reakcje i zachowania użytkowników w różnych sklepach internetowych, dzięki którym weryfikujemy, jakie z ich punktu widzenia są istotne cechy i czynniki sklepów internetowych. Najbliższe miesiące to dla naszego zespołu czas intensywnej pracy przekładania zebranych danych i wniosków na autorski model, a następnie przeniesienie go na behawioralne wskaźniki – mówi Jadwiga Kijak, Head of Research w Mobee Dick.
Narzędzie wygeneruje raport, który pozwoli na szybką korektę elementów obniżających całościowy wynik serwisu internetowego. Eksperci z Mobee Dick szacują, że dzięki MUM konwersja analizowanego e-commerce w zależności od jakości wdrożenia, branży oraz statusu początkowego może wzrosnąć o minimum 15%.
Projekt zostanie zrealizowany w 3 etapach. W pierwszym wypracowany zostanie autorski model i narzędzie do pomiaru UX e-commerców. W drugim narzędzie zostanie zwalidowane na dużej próbie użytkowników i sklepów internetowych. Ostatni etap skupi się na przełożeniu narzędzia na algorytm umożliwiający analizę dużych zbiorów danych.