Bardzo dobrze znają specyfikę swoich krajów i są przygotowani merytorycznie do przeprowadzenia analiz rynku. AFiBV zaprasza firmy do współpracy.
Globalizer – to nazwa projektu zrealizowanego w Akademii Finansów i Biznesu Vistula od listopada 2013 r. Zrzesza on obcokrajowców – studentów kierunków ekonomicznych w AFiBV, zainteresowanych zdobyciem doświadczenia w biznesie. Na zamówienie firm analizują zagraniczne rynki, m.in. Ukrainy, Białorusi, Węgier, Gruzji, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Tadżykistanu, Indii, Turcji, Iraku, regionu Zatoki Perskiej i krajów Azji Centralnej. Do tej pory z oferty Globalizera skorzystały 4 firmy, w tym jedna współpracowała z aż 7 zespołami studentów z różnych krajów.
Pochodząca z Rosji Elizaveta Geiko, przyszła ekonomistka, dla Audioteki – e-sklepu z audiobookami, badała rynek rosyjski. Pomogła firmie lepiej zrozumieć wady i zalety rynku swojego kraju, jak prowadzić w nim biznes, a także ocenić, czy ekspansja będzie finansowym sukcesem. Elizaveta w analizach skoncentrowała się na 6 obszarach: publikacje, audio, mobile, lifestyle, prawo, specyfika kraju.
Varis Bilalbayli, pochodzący z Azerbejdżanu student ostatniego roku finansów i rachunkowości, na zlecenie Audioteki badał rynek azerski. Obecnie współpracuje także z firmami Funmedia oraz Syntea, działającymi w branży edukacyjnej, i analizuje dla nich rynek turecki.
Z kolei Fachem Bakshi z Indii, ekonomista-informatyk, dla Radwagu – polskiego producenta wag, oraz Audioteki badał zasadność wejścia na rynek indyjski. Obecnie w imieniu e-sklepu prowadzi rozmowy także z partnerami w USA i Wielkiej Brytanii.
Jak taka współpraca ze studentami z Globalizera odbywa się w praktyce? Wystarczy, że zainteresowany przedsiębiorca skontaktuje się z Olgą Petranevskayą, koordynatorką projektu w AFiBV (tel: +48 22 45 72 324, e-mail: [email protected]). Następnie podczas spotkań firma określa, jaki rynek ją interesuje i jakiego rodzaju analizy potrzebuje. Niejednokrotnie zlecenie wykonuje kilka grup studentów, a każda analizuje inny rynek. Współpraca odbywa się bezpłatnie, a jej zasady ustalane są indywidualnie, zgodnie z potrzebami przedsiębiorcy.
Zdjęcie główne artykułu royalty free z Fotolia