Przedsiębiorcy, Hollywood i komercyjny sukces
Mający koreańskie korzenie amerykański przedsiębiorca, Brian Lee jest współwłaścicielem trzech dobrze prosperujących startupów: LegalZoom, ShoeDazzle i The Honest Company. Co sprawia, że osiągneły one sukces? Jak sam twierdzi, sukces w biznesie można osiągnąć otaczając się ludźmi, którzy są mądrzejsi od nas oraz darzą nas szacunkiem. Ale to nie wszystko. Dotychczasowe przedsięwzięcia, których podjął się Brian Lee są też efektem współpracy z rozpoznawalnymi osobami, czyli gwiazdami oraz celebrytami.
Tak było w przypadku trzeciego startupu, który przedsiębiorca założył wraz ze znaną hollywoodzką aktorką Jessicą Albą. Mowa tu o The Honest Company, która zajmuje się dostarczaniem ekologicznych produktów dedykowanych maluchom. Dziś firma jest wyceniana na blisko miliard dolarów, a w 2014 roku uzyskała przychód na poziomie 150 milionów dolarów. A stojący za jej sukcesem Brian Lee postrzega dziecięcy biznes jako najtrafniejszą z dotychczasowych inwestycji. Okazuje się jednak, że start ze wcześniejszymi przedsięwzięciami nie był taki prosty.
Odrzucony przez inwestorów
Pierwszy pomysł na biznes pojawił się, kiedy Brian Lee studiował prawo na Uniwersytecie w Los Angeles (UCLA). Dostrzegł wówczas, że na rynku brakuje wygodnych do wypełnienia wzorów formalnych dokumentów takich jak testamenty, umowy leasingowe oraz dokumenty rejestrujące znaki towarowe. Stworzył więc platformę online umożliwiającą właścicielom biznesów oraz osobą prywatnym kreowanie ich. Wcześniej jednak Kiedy Brian Lee szukał inwestorów, którzy zechcą sfinansować w LegalZoom spotkał się jedynie z krytyką, aż do momentu, gdy poznał cenionego w Stanach Zjednoczonych adwokata Roberta Shapiro.
Prawnik obecnie jest współzałożycielem spółki LegalZoom oraz odegrał ważną rolę w kolejnych przedsięwzięciach podjętych przez Briana Lee. Dzięki Shapiro, przedsiębiorca miał okazję poznać klientkę adwokata, Kim Kardashian. Wraz z celebrytką, amerykańsko-koreański biznesmen rozpoczął w 2009 roku pracę nad projektem ShoeDazzle. Startup działa w modelu subskrypcyjnym i oferuje swoim klientom buty. Są one wysyłane co miesiąc do konsumentów, którzy zobowiązali się dokonywać płatności abonamentowej w wysokości blisko 40 dolarów. Dotychczas zespół ShoeDazzle pozyskał 18 milionów subskrybentów, a energiczny właściciel spółki nie chce na tym poprzestać.