Alibaba sprzedaje więcej niż Amazon
Istniejąca od szesnastu lat platforma Allegro jest największym w Polsce serwisem, dzięki któremu internauci mogą dokonywać zakupów online. Spośród wszystkich dostępnych na polskim rynku e-commerce portali umożliwiających handel w sieci, to właśnie Allegro jest najbardziej rozpoznawalną marką. Ale nie jedyną. Coraz więcej Polaków korzysta z serwisu Aliexpress, należącego do chińskiego giganta Grupy Alibaba, za którego pośrednictwem w 2013 roku zrobiono zakupy na kwotę 248 miliardów dolarów, czyli trzy razy więcej niż za pomocą Amozona, amerykańskiego potentata.
Na zdjęciu: Jack Ma, twórca serwisu Alibaba | fot. wikimedia.org CC by 3.0
Czy wobec tego Allegro powinno obawiać się ekspansji chińskiej platformy na polskim rynku? Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych przez Megapanel PBI i Gemius, Polacy w stosunku do roku ubiegłego chętniej korzystają z serwisu Aliexpress. W marcu 2014 roku azjatycki portal odwiedziło około milion internautów. Dziś ta liczba jest większa o ponad połowę i stronę Aliexpress co miesiąc odwiedza już 2,4 mln Polaków.
Kupując na Aliexpress zapłacisz korzystając z Przelewów24
Liczba osób odwiedzających Aliexpress może jeszcze wzrosnąć, ponieważ zakupy za pośrednictwem tego serwisu będą dla nas jeszcze łatwiejsze. W zeszłym tygodniu spółka, z Chin wprowadziła możliwość dokonywania płatności za towary dodane do koszyka korzystając z polskiego systemu szybkich płatności Przelewy24. Można więc podejrzewać, że firma zarządzana przez Jack’a Ma planuje zdobyć silną pozycję na polskim rynku e-commerce.
Możliwość płacenie za towary przy użyciu Przelwów24 to nie jedyny sposób, w który azjatycka firma stara się pozyskać polskich internautów. Polacy kupujący za pośrednictwem platformy mogą skorzystać z darmowej dostawy nabytych produktów. Mimo to czas, po którym przesyłka do nas dotrze z pewnością będzie dłuższy niż w przypadku zamówienia za pośrednictwem Allegro. Należy jeszcze zwrócić uwagę na fakt, że asortyment dostępny na Aliexpress w większość przypadków jest chińskiej produkcji, która w Polsce wciąż kojarzy się z niską jakością.