Zonifero działa na nowym dynamicznie rozwijającym się rynku usług łączących zarządzanie przestrzenią biurową ze wspomaganiem procesów kadrowych. Tak zwany WorkTech to nowe podejście pozwalające pracownikom na łatwiejsze funkcjonowanie w hybrydowym modelu pracy. – Nowe wyzwania, jakie przyniosły nam ostatnie dwa lata, przyspieszyły zmiany w sposobie pracy o całe dekady. Gorące biurka, rotacja miejsc parkingowych, praca zdalna, zwiększona ilość sal konferencyjnych, wszystko to stało się codziennością nowej normalności, a my posiadamy gotowe rozwiązanie, które pozwala realizować te i inne potrzeby związane z miejscem pracy – mówi Jacek Ratajczak, CEO Zonifero. Przestrzenie biurowe muszą się zmienić, ponieważ pracownicy oczekują zmian w modelu pracy. Dlatego biurowce przejdą technologiczną rewolucję, aby oferować smart office na miarę aktualnych potrzeb najemców. Wsparcie technologiczne w tej rewolucji oferuje startup Zonifero.
Rozwiązanie tworzy przyjazne środowisko pracy, które dzięki zaawansowanej technologii zwiększa bezpieczeństwo i komfort pracowników, pozwalając im efektywnie działać w obowiązującym już w większości firm hybrydowym modelu pracy. Tylko w Polsce mamy 12,9 mln metrów kwadratowych dostępnej powierzchni biurowej. Dane te pokazują potencjał rozwiązania zarówno w Polsce, jak i za granicą. Nic więc dziwnego, że spółka deklaruje szeroko zakrojone plany ekspansji – Środki pozyskane od inwestorów chcemy przeznaczyć na skalowanie naszego biznesu. W pierwszej kolejności będą to rynki starego kontynentu. Naszym celem jest znaleźć się w przeciągu 5 lat w globalnym top 3 światowych rozwiązań technologicznych wspierających pracę biurową – tłumaczy Ratajczak.
Produkt powstał w notowanej na NewConnect technologicznej GrupieTenderHut. W ubiegłym roku Zonifero stało się spółką akcyjną. Na jej czele jako prezes stanął Jacek Ratajczak, który jest między innymi współzałożycielem FundacjiPLUGinzajmującej się wspieraniem i łączeniem Polskiej Diaspory Innowacyjnej od Singapuru przez Londyn po SiliconValley. Wśród klientów Zonifero znajdują się liderzy rynku nieruchomości komercyjnych (Echo investment, Cavatina S.A.), klienci z branży FMCG (Żabka, Avon) oraz wydawcy ogólnopolskich mediów (Wirtualna Polska), a także przedstawiciele sektora bankowego (AionBank). Spółka realizowała wdrożenia nie tylko w Polsce, ale również w Singapurze, we Francji, na Węgrzech w Czechach i Belgii.
Akcje spółki będzie można nabyć za pośrednictwem nowej platformy crowdfundingowej StockAmbit, sprofilowanej na pozyskanie kapitału od inwestorów zainteresowanych spółkami technologicznymi.
Zonifero jest startupem docenianym na arenie polskiej oraz międzynarodowej. W tym roku spółka uzyskała szereg prestiżowych nagród takich jak Outsourcing Stars w kategorii Innovative Business Solution of 2021 oraz tytuł WschodzącejGwiazd ESG – przyznawanego przy współpracy PwCi redakcji BusinessInsiderPolska. Firma została ujęta także w gronie laureatów Proptech Festival 2021. Zonifero bierze udział w czołowych programach wspierających innowacyjne spółki, między innymi Dolnośląskie Innovation Rocket– program wspierający ekspansję zagraniczną polskich startupów, czy konferencjach takich jak Forum Rynku Nieruchomości oraz Property Forum. Firma została wybrana przez organizatorów do zaprezentowania się w ścieżce Beta na tegorocznej edycji globalnej konferencji WebSummit, okrzykniętej przez magazyn Forbes najlepszą technologiczną konferencją na planecie.