Gyfted ma na celu stworzenie systemu do znajdowania pracy na świecie – aplikacji, funkcjonującej jak odwrócony portal pracy. Oparty na danych proces pozwoli na pełne dopasowywanie osobowości i kompetencji kandydatów do oferty i teamu. Gyfted umożliwia personalizację szukania nowej pracy poprzez bezpośrednie połączenie ze stanowiskiem i zespołem. – Chcemy pomóc kandydatom lepiej zrozumieć, do jakich pozycji i teamów pasują. Zamiast przechodzić przez 100 rozmów kwalifikacyjnych u 50 pracodawców, wyobraźcie sobie przejście przez tylko jedną rozmowę aż do 1000 firm jednocześnie. Bez zbędnych korporacyjnych gier i powtarzających się maratonów rekrutacyjnych – wyjaśnia Robert Kowalski, CEO i współtwórca Gyfted.
Mimo rozwoju technologii i internetu, proces rekrutacji nie zmienił się od XIX wieku, gdy oferty pracy umieszczano na ogłoszeniach przybijanych do drzwi sklepu lub w lokalnych gazetach. Internet zmienił tylko skalę – publikujemy teraz na cały świat za pośrednictwem sieci. Procesy rekrutacji wewnątrz firm nie uległy zmianie, co często wiąże się z czasochłonną ścieżką formalności, chaosem i maratonami nieefektywnych rozmów rekrutacyjnych. – Dostępne na rynku narzędzia, takie jak LinkedIn, jobboardy czy platformy do rekrutacji, nie mają na celu jak najszybszego dopasowania kandydata do firmy, lecz przedłużanie użytkowania ich usług. Płacimy za proces, a nie rezultat, więc tym biznesom opłaca się, by ten proces trwał jak najdłużej – tłumaczy Robert Kowalski.
Gyfted pozyskało rundę angel od inwestorów z USA, Polski i Europy, oraz grant R&D z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na rozwój technologii algorytmów rekomendacyjnych w celach płynnego łączenia kandydatów z pracą, łącznie ponad 10 mln zł finansowania na rozwój projektu. W ostatnim czasie startup dostał się do najbardziej prestiżowego akceleratora uniwersyteckiego na świecie przy Stanford University i Stanford Medical School. W StartX akcelerowane były m.in. Lime, OpenSea, Patreon czy Bolt, a portfel spółek, które z nim współpracowały, wycenia się na ponad 100 mld złotych.
Założycieli startupu łączy doświadczenie w algorytmach matchingowych, machine learning, systemach rozproszonych, SaaS i open data oraz firmach BigTech w Dolinie Krzemowej i Wielkiej Brytanii. Founderami są Robert Kowalski (CEO), który m.in. współtworzył zespół enterprisesales w najszybciej rosnącym startupie govtech SaaS w Dolinie Krzemowej – OpenGov; prof. Michał Kosiński (Chief Scientist) ze Stanford Graduate School of Business, który od ponad 15 lat pracuje jako psycholog społeczny i data scientist, specjalizujący się w big data, dopasowaniu pracowników do pracy, preferencjach i organizacji pracy; oraz Adam Szefer (CTO), były back-end engineer w Bloomberg Infrastructure w Londynie.
Głównym rynkiem rozwoju Gyfted są Stany Zjednoczone, jednak większość organizacji R&D i inżynierii została ulokowana w Polsce. – Chcieliśmy rozpocząć budowanie naszego startupu tam, gdzie znajdziemy talenty w czterech kluczowych obszarach: software engineering, psychologii, data science i designie. Takim miejscem jest Polska – mówi Robert Kowalski.