Założony w 2016 roku Packhelp to dziś największy w Europie marketplace umożliwiający projektowanie i zamawianie spersonalizowanych opakowań. Packhelp umożliwia zamawianie opakowań już od 30 sztuk, pomagając początkującym przedsiębiorcom w uruchomieniu ich własnych sklepów internetowych, ale odpowiada też na potrzeby większych spółek, realizując zamówienia na dziesiątki i setki tysięcy opakowań.
W ciągu 5 lat polska spółka pomogła ponad 50 tysiącom klientów z 30 krajów dostarczać ich produkty w unikalnych opakowaniach. Z rozwiązań Packhelp skorzystały m.in. BMW, Bolt, H&M, Google, L’Oreal, T-Mobile i Uber. W ubiegłym roku Packhelp został uznany za najszybciej rozwijającą się firmę technologiczną w Europie Środkowej, w rankingu Deloitte Technology’s Fast 50.
Teraz Packhelp pozyskał 190 mln zł (40 mln euro) w Serii B, której przewodził francuski fundusz Infravia Growth. W rundzie finansowania wzięły udział też fundusze PortfolioLion, FJ Labs i Europejski Bank Inwestycyjny, a także dotychczasowi inwestorzy – Speedinvest, ProFounders i White Star Capital oraz polskie fundusze Market One Capital i Inovo Venture Partners. Wraz z najnowszą rundą, Packhelp pozyskał od inwestorów w sumie ponad 240 mln zł (52 mln euro).
Pozyskane środki pomogą w dalszym rozwoju Packhelp w Europie, także poprzez przejęcia lokalnych graczy i dalsze poszerzanie oferty o zrównoważone opakowania. Spółka rozwija też platformę SaaS oraz infrastrukturę, która pomoże największym użytkownikom opakowań w unowocześnieniu i optymalizacji ich łańcuchów dostaw.
W Packhelp pracuje obecnie ponad 250 osób, w Polsce i za granicą. W najbliższym czasie spółka planuje zatrudnić kolejnych 100 osób, które dołączą do zespołów odpowiedzialnych za produkt, technologię, marketing, sprzedaż, logistykę i łańcuch dostaw, a także do zespołów operacyjnych.
– Cieszymy się, że możemy współpracować z tak różnorodną grupą inwestorów. Razem chcemy zbudować globalnego lidera rynku opakowań. Widzimy, że jesteśmy bardzo ważną częścią infrastruktury e-commerce i chcemy pokazać światu nowe podejście do opakowań. To właśnie one wpływają na decyzje zakupowe klientów, inspirują ich do rekomendowania produktów i pomagają w zwiększeniu ich lojalności. Każdego miesiąca wyrastają kolejne sklepy internetowe, rośnie rola socialcommerce, ale też konkurencja i koszty pozyskania klientów. Nie ma lepszego momentu, by zadbać o odpowiednie wrażenie przy odbieraniu przesyłki – mówi Wojtek Sadowski, CEO i współzałożyciel Packhelp.
W tym roku Packhelp z sukcesem rozwinął działalność w Holandii, Szwecji i Rumunii i będzie dalej umacniać swoją pozycję na kluczowych rynkach Unii Europejskiej oraz w Wielkiej Brytanii. Polska spółka planuje dostosować ofertę do potrzeb lokalnych rynków i stworzyć centra dystrybucji w najważniejszych regionach, tym samym skracając czas realizacji zamówień, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów.
Packhelp planuje też zainwestować w rozwój nowych produktów i usług, wspierających ochronę środowiska i zrównoważony rozwój. Już w roku 2020 65% wszystkich opakowań sprzedanych przez Packhelp wykonano z materiałów pochodzących z recyclingu i aż 92% nadaje się do ponownego przetworzenia. Spółka współpracuje też z wieloma lokalnymi producentami opakowań, by obniżyć emisję dwutlenku węgla oraz koszty dostaw. Packhelp zamierza w kolejnych latach oferować opakowania neutralne klimatycznie.
Dzięki finansowaniu Packhelp będzie też konsekwentnie rozwijać ofertę dla klientów korporacyjnych. Spółka rozwija oprogramowanie SaaS dla firm, które samodzielnie zarządzają swoimi opakowaniami i zamawiają je bezpośrednio u producentów. Dzięki rozwiązaniu Packhelp będą mogły zoptymalizować swoje wewnętrzne procesy i lepiej zarządzać relacjami z dostawcami. Packhelp pomoże im też w lepszym zrozumieniu cen i czasów dostaw, a także umożliwi mierzenie śladu węglowego i wpływu ich opakowań na środowisko.
– Packhelp osiągnął istotny kamień milowy, tworząc rozpoznawalną w Europie markę. Spółka dowiodła też, że potrafi skalować swoją działalność w różnych krajach. Cieszymy się, że będziemy mogli współpracować z jej twórcami, by pomóc im osiągać kolejny etap w rozwoju – mówi Alban Wyniecki, partner w InfraVia Growth.
– Boom na e-commerce, rozwiązania direct-to-consumer oraz zwrot w kierunku zrównoważonego rozwoju to tylko kilka z najnowszych trendów makro, które definiują nasze codzienne życie i prawdopodobnie zostaną z nami przez kolejną dekadę i dłużej. Packhelp idealnie się w nie wpisuje, tworząc ofertę i infrastrukturę, która pomoże nawet największym graczom na rynkach przejść przez nadchodzący okres zmian. Równocześnie, Packhelp wykorzystuje te trendy, by napędzać własny, błyskawiczny, rozwój – mówi Tibor Győrbíró, partner w PortfolioLion.